    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy musze udostepniac piwnice?
    Date: Wed, 2 Dec 2009 13:41:28 +0100

    W moim bloku jakas firma wynajeta przez ADM wymienia okna w piwnicach.
    Akurat w mojej piwnicy jest takie okienko, wiec naturalna koleja rzeczy
    pracownicy owej firmy chcieliby abym im swoja piwnice udostepnil.

    Rodzi sie jednak pewien problem. W mojej piwnicy jest skrzynka telewizji
    kablowej z jakimis ich urzadzeniami. Kilka lat temu monterzy owej TVK
    pobrali ode mnie klucze do piwnicy i zapomnieli oddac. Mi to nie
    przeszkadza, bo ja z piwnicy w ogole nie korzystam od lat, wiec o klucze
    nawet sie nie upominałem i prawde mowiac zapomnialem juz calkiem o sprawie,
    natomiast na skoblu wisi kłódka, do której nie mam kluczy i nie mogę jej
    teraz otworzyć.

    Firma proponuje, zebym wynajal kogos do otwierania zamkow i zaplacil mu za
    otwarcie kłódki. Ja natomiast proponuję, żeby oni sami sobie otworzyli moją
    piwnicę (mogą np. wynająć kogoś do otwierania zamków:)) a potem odkupili mi
    nową. Niestety żadna ze stron nie zgadza się na propozycję tej drugiej :))
    Ja wcale nie mam ochoty płacić 100 zł za to, że ktoś przyjedzie i otworzy
    kłódkę dla ich wygody, oni natomiast nie mają ochoty płacić 20 zł za nową
    kłódkę.

    Czy kategorycznie muszę im udostępniać moją piwnicę i z jakich przepisów to
    wynika? Widzę, że ciężko będzie się dogadać, a tak jak pisałem nie czuję
    się zobligowany do podarowania komuś stówy za to, że przyjedzie i ułatwi
    panom wykonanie zlecenia. Gdyby chodziło o wymianę jakiś instalacji -
    elektrycznej, wodnej, gazowej - to rozumiem, że można mnie prawnie zmusić
    do ustąpienia i z tym nie dyskutuję. Tu natomiast chodzi tylko o wymianę
    okna, czyli nie jest to żaden "stan wyższej konieczności" ani cokolwiek co
    by miało wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców lub infrastruktury (stare okna
    są szczelne, piwnice nie są zalewane, itd.).

    --
    best regards,
    scream