  • 1. Data: 2003-03-22 14:14:22
    Temat: Czy można kogoś obarczyć odpowiedzialnościa za włamanie
    Od: "kamil " <f...@g...pl>

    Witam.
    Miałem ostatnio przykry przypadek - włamanie do garażu. Garaż ma 3 oddzielne
    drzwi dla każdego użytkownika, natomiast powierzchnia garażowa jest wspólna.
    Jedne z drzwi są bardzo zaniedbane, właściciel się zupełnie tym garażem nie
    interesuje i były ona zamkniete najbardziej prymitywną kłódką jaką można
    kupić- taką, z dużym uchem za 5 PLN pięć złotych do kupienia w Castoramie.
    Pomimo moich uslinych próśb, zeby ten czlowiek kupił inną kłódke zostałem
    zignorowany i wkrótce po tym było włamanie. Ja straciłem rzeczy za ponad 800
    PLN, drugi sąsiad za 600 PLN. Czy można zmusić go żeby zapłacił za skradzione
    rzeczy, ponieważ uważam że drzwi nie były nalezycie zabezpieczone i ignorował
    on moje prośby żeby się tą sprawą zająć. Kolejnym problemem jest to, że
    wszystko działo się w styczniu...
    Czy są w ogóle jakieś szanse na powodzenie w tego typu sprawie?
    dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    kamil

  • 2. Data: 2003-03-22 15:32:40
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "kamil " <f...@g...pl> pisze w news:b5hr3u$ea3$1@inews.gazeta.pl:

    > Czy są w ogóle jakieś szanse na powodzenie w tego typu sprawie?

    Hmmm, wydaje mi sie ze male. Nie wiem czy to ze kludka kosztowala 5zl a nie
    50zl jest waznym argumentem. Jezeli byl to normalny atestowany dopuszczony
    do sprzedazy produkt to raczej argument klodki odpada. Tak samo jakby kupil
    kludke za 50zl to moglibyscie powiedziec, ze powinien kupic gerde za 250zl.
    Wydaje mi sie, ze do zaplaty za skradzione rzeczy nie mozecie go zmusic, bo
    to przeciez nie on ukradl, ani w zaden sposob nie pomogl wlamywacza, nawet
    zamknal swoje drzwi na klodke!! ;)) Zastanawiam sie tylko nad jeszcze jedna
    kwestia, byliscie ubezpieczeni? Czesto ubezpieczalnie charakteryzuja w
    polisach elementy odpowiedzialne za zabezpieczenia. Dobrym przykladem jest
    tutaj radio samochodowe z panelem spotkalem sie z taka umowa, ze w
    przypadku kradziezy radia i niemozliwosci pokazania panelu pokrzydzony nie
    mial co mazyc o kasie, ale to juz mala dygresja.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-22 17:42:43
    Od: "kamil " <f...@N...gazeta.pl>

    Kłódka na pewno nie miała żadnego atestu. Niestety moje obawy potwierdziły
    się. W sumie to nawet pieniądze nie są równie bolące co fakt, że jego to nic
    nie kosztowało ani nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności i nic sobie z
    całej sytuacji nie robi. Eh, przykre to, że pomimo tego że ewidentnie
    przyczynił sie do włamania ( kłódka "zachęcała" do tego żeby ją ukręcić)nic
    nie można mu zrobić.
    Uważam, ze jest to niesprawiedliwe :(
    dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    kamil

  • 4. Data: 2003-03-22 17:56:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Teoretycznie pewnie by i odszkodowanie przysługiwało. Pewny nie jestem, ale
    Twoje żądanie poprawy zabezpieczenia można by podporządkować żądaniu o
    którym mowa w art. 439 kc. Jeśli uda się udowodnić, że gdyby tamtą kłódkę
    wymienił, to sprawcy by nie weszli, to pewnie jakaś szansa na odszkodowanie
    jest. Tylko, jeśli gość tego dobrowolnie nie zapłaci, to nie jestem pewien,
    czy warto z tym iść do sądu. Szanse oceniam 50:50. Może być kłopot ze
    związkiem przyczynowo - skutkowym. W końcu włamują się do banków, a co
    dopiero garaż. Gość będzie uzasadniał, że jakby założył dobrą kłódkę, to by
    mu drzwi rozwalili. Trochę racji w tym też jest.
    Warto natomiast pomyśleć o środkach zaradczych na przyszłość. Złożyć się z
    trzecim sąsiadem i gościowi kupić kłódkę. Może go ruszy honor i odda
    pieniądze. W końcu to przecież nie jest jakiś poważny wydatek. A jak nie, to
    zrobić przepierzenie z kraty, siatki czy czegoś tam jeszcze.
    Nie piszesz, na podstawie jakiego tytułu prawnego użytkujecie to. Jeśli to
    nie własność, tylko jakiś wynajem, dzierżawa albo coś innego, to może
    spróbować od tej strony to ugryźć i zwrócić się do właściciela, by wpłynął
    na delikwenta albo wynajmą komuś innemu.

  • 5. Data: 2003-03-23 00:09:01
    Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl>

    > trzecim sąsiadem i gościowi kupić kłódkę. Może go ruszy honor i odda
    > pieniądze. W końcu to przecież nie jest jakiś poważny wydatek. A jak nie,

    A to dobre... honor go ruszy :DDDDD
    Polskie spoleczenstwo takie juz jest, 95% katolikow, i 95% by mi szklanki
    wody nie podalo.

    --
    Wise Man
    #GG: 3226283

  • 6. Data: 2003-03-23 06:57:33
    Od: "kamil " <f...@N...gazeta.pl>

    Koleś ( 82 lata bezinteresownej życzliwości dla wszystkich i jego zoneczka )
    powiedział mi przy koeljnej rozmowie przez tel "Przez 25 lat mi się nie
    włamali, do widzienia" więc o jakiejkolwiek rozmowie z nim nie ma mowy. To,
    że wszystko zależalo od kłódki to 100 % pewnik. Włamanie było dokonane za
    pomocą 1,5 metrowej rurki 1 calowej, która nigdy by się nie zmieściła w inną
    kłodkę niż ta, która była założona. To tak na prawdę nie byli złodzieje z
    prawdziwego zdażenia ponieważ nawet radio z samochodu nie zginęło a sąsiadowi
    zabrali kłódki leżące na wierzchu.
    Problem z oddzieleniem jest taki, że gdyby postawić kratę to on nie miałby
    żadnego dostępu do wody, ani wyłącznika światła. Niestety od zawsze jest to
    tak zrobione i trzebaby wtedy poprowadzić mu wode i zrobić na nowo całą
    instalcje. Oczywiście nikt nie ma żadnej ochoty na to żeby mu
    cokolwiek "dawać w prezencie" Mało tego, garaże są własnością PKP i mu tylko
    je dzierżawimy. Kolejną rzeczą jest to, że ten łobuz przez wiele lat był
    dyrektorem kadr więc kogoś tam jeszcze może znać... Ponadto, ja chciałbym
    oddzielić się tylko od niego a nie od drugiego sąsiada ponieważ to tylko ten
    staruch jest sprawcą problemów, z drugim sąsiadem nigdy z niczym nie było
    żadnych spięć.
    Eh, naprawda sytuacja frustrująca.
    pozdrawiam
    kamil

  • 7. Data: 2003-03-23 07:56:06
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b5jlst$7co$1@inews.gazeta.pl>, kamil wrote:
> [...]
    > kłodkę niż ta, która była założona. To tak na prawdę nie byli złodzieje z

    Sory, ale co to za pewnik? Co to, do garażu włamują się wyłącznie na 1-no
    calowe rurki?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-03-23 09:41:19
    Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl>

    Badz cierpliwy, staruch pewnie niedlugo sie przekreci.

    --
    Wise Man
    #GG: 3226283

  • 9. Data: 2003-03-23 09:46:57
    Od: "kamil " <f...@N...gazeta.pl>

    W tym wypadku tak. Dlaczego? Ponieważ gdyby to byli ludzie z jakąś wiedzą w
    tym fachy to otworzyli by te kłodki i tyle! Poza tym nigdzie nie było żadnych
    śladów po próbie piłowania lub tym podobnych. Przy pierwszej próbie włamania
    było tak samo, została zerwana kłódka i obok stała identyczna rurka. Tyle, że
    wtedy pomogł zamek w drzwich sąsiada i dali sobie spokój - pewnie nie
    wiedzielei, że garaże są połączone...
    pozdrawiam
    kamil

  • 10. Data: 2003-03-23 09:49:52
    Temat: Re: Czy można kogoś obarczyć odpowiedzialnościa za
    Od: "kamil " <f...@N...gazeta.pl>

    WiseMan <w...@b...wp.pl> napisał(a):

    > Badz cierpliwy, staruch pewnie niedlugo sie przekreci.
    >
    > --
    > Wise Man
    > #GG: 3226283

    Dzięki, to by było najlepsze rozwiązanie ponieważ garaże nie przechodzą jak
    spadek czy coś takiego, on jest dzierżawcą i po jego rychłej ( dajmy na to )
    śmierci umowa zostanie rozwiązana i won. Marze o tym, żeby ten garaż dostał
    ktoś normalny. Wtedy w ciągu kilku dni założyłbym alarm i już by było
    lepiej... Pójde za mądrą radą i będe czekał :)
    pozdrawiam
    kamil