  • 1. Data: 2003-03-22 13:43:13
    Temat: Rozdzielnośc majątkowa - WAŻNE!!
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Sytuacja wygląda następująco : Facet jest kochającym mężem, ojcem i ...
    hazardzistą :( Na razie ma mocne postanowienie postawy, ale żona boi się o
    przyszłość. Pracują nad swoim małżeństwem, nie myślą o rozwodzie, separacji,
    ubezwłasnowolnienie męża nie wchodzi w grę ze względu na i tak zły stan
    psychiczny obojga, zostaje tylko rozdzielność. I teraz pytanie : Czy
    notarialne lub sądowe orzeczenie rozdzielności majątkowej zabezpiecza
    całkowicie przed długami drugiej osoby? Notariusz powiedział im, że jeśli
    podczas pożyczania pieniędzy mąż poinformuje o rozdzielności to akt ten
    działa, a jeśli nie poinformuje to akt nie ma mocy prawnej. Boimy się, że
    jeśli facet wpadnie w "ciąg" to nie powie o akcie, bo będzie się bał że nie
    uda mu się pożyczyć pieniędzy. Czy nie ma żadnej szansy, żeby uchronić żonę
    przed długami męża????

  • 2. Data: 2003-03-22 21:59:35
    Temat: Re: Rozdzielnośc majątkowa - WAŻNE!!
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Ola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5hpb8$5p0$...@n...news.tpi.pl...
    > Sytuacja wygląda następująco : Facet jest kochającym mężem, ojcem i ...
    > hazardzistą :( Na razie ma mocne postanowienie postawy, ale żona boi się o
    > przyszłość.
    wiec żona powinna doprowadzić do tego by go z tego wyleczyć, znam sądowy
    przypadek gdzie zobowiazano męza do leczenia z tego nałogu na oddziale
    psychiatrycznym ...jest takowy wiec można byłoby sie pokusić na leczenie
    ,które nie jest leczeniem długim ale skutecznym ...mozna to zrobic bez
    rozgłosu sądowego wystarczy sie zglosic do odpowiedniego lekarza majac na
    celu otrzymanie skierowania na oddział ...

    Pracują nad swoim małżeństwem, nie myślą o rozwodzie, separacji,
    > ubezwłasnowolnienie męża nie wchodzi w grę ze względu na i tak zły stan
    > psychiczny obojga, zostaje tylko rozdzielność.

    zniesienie wspolnosci majatkowej nie wyleczy męza z nałogu...

    I teraz pytanie : Czy
    > notarialne lub sądowe orzeczenie rozdzielności majątkowej zabezpiecza
    > całkowicie przed długami drugiej osoby?

    nie

    Notariusz powiedział im, że jeśli
    > podczas pożyczania pieniędzy mąż poinformuje o rozdzielności to akt ten
    > działa,

    i owszem działa ale nie w kazdym przypadku ...wiele razy pisałam o urzedach
    takich jak US,ZUS czy komornicy ,którzy sprawdzą dokładnie stan rzeczy
    ,kiedy i co ...

> [...]
    nie
    > uda mu się pożyczyć pieniędzy. Czy nie ma żadnej szansy, żeby uchronić

    zniesienie wspólnosci z datą wsteczną lecz nie od wszystkich długów ją
    zwolni ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-23 07:35:11
    Temat: Odp: Rozdzielnośc majątkowa - WAŻNE!!
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <J...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5imdq$4a7$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > rozgłosu sądowego wystarczy sie zglosic do odpowiedniego lekarza majac na
    > celu otrzymanie skierowania na oddział ...

    On już jest na oddziale, ale wiadomo, nie ma 100% pewności, że wyjdzie z
    tego nałogu ( jak każdego innego )

    > Pracują nad swoim małżeństwem, nie myślą o rozwodzie, separacji,
    >
    > zniesienie wspolnosci majatkowej nie wyleczy męza z nałogu...

    Ale zabezpieczy interesy żony, przynajmniej tak nam sie wydawało :( , koleś
    na razie przegrywał swoje pieniądze, ale stracił pracę i boimy się, że teraz
    dopiero popadnie w długi...

> [...]
    urzedach
    > takich jak US,ZUS czy komornicy ,którzy sprawdzą dokładnie stan rzeczy

    W jakim przypadku nei działa???

> [...]
    > nie
    > żonę
    >
    > zniesienie wspólnosci z datą wsteczną lecz nie od wszystkich długów ją

    Nie chodzi o datę wsteczną, na razie sa na czysto... Najgorsze jest to, że
    on raczej nei będzie pożyczał w instytucjach, które zadadzą sobie trud żeby
    sprawdzić jego sytuację prawną, w lombardzie albo Providencie nie będą sobie
    zawracali tym głowy

    Kurcze, to ja juz nie wiem co robić.

  • 4. Data: 2003-03-23 20:06:51
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Ola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5jo5h$9t7$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    żeby
    > sprawdzić jego sytuację prawną, w lombardzie albo Providencie nie będą

    nie ma długów to plus dla sytuacji ...wniesc o zniesienie wspólności
    majątkowej 2 egz. do rodzinnego uzasadniajac doł.akt zawarcia związku
    ...piszac o tych zniesieniach wstecznych czy intercyzach miałam na mysli
    obecne stanowisko i przepisy wymienionych urzędow, które to szczególnie
    podchodza do daty takiego zniesienia ...data ma duże znaczenie kiedy powstał
    dlug w tym przypadku opisanym powyżej jest sprawa raczej czysta ....wiec
    należy zlozyc ...życze powodzenia

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-23 20:32:42
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Cześć.
    Wielkie dzieki za odpowiedź i cierpliwość. Wrócę jeszcze do mojego
    pierwotnego pytania i dam Ci spokój :) Czy dłużnicy mogą ścigać żonę
    wejście na pensję, komornik...), jeśli mąż pożyczając pieniądze nie
    poinformował o zasądzonej, obowiązującej rozdzielności??
    Dzieki.

  • 6. Data: 2003-03-23 20:39:16
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Ola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5l5nb$3j1$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > wejście na pensję, komornik...), jeśli mąż pożyczając pieniądze nie
    > poinformował o zasądzonej, obowiązującej rozdzielności??

    nie, nie w tym przypadku , data zniesienia wspolności majątkowej jest datą
    od ,której nie odpowiada ze długi męza / zaznaczam dla zainteresowanych
    ,ze ta odp. jest dla tego konkretnego przypadku /.

    Sandra

  • 7. Data: 2003-03-25 18:09:32
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > data zniesienia wspolności majątkowej jest datą
    > od ,której nie odpowiada ze długi

    A jeśli dług powstał w trakcie trwania wspólnoty majątkowej?
    Pozdrawiam
    Madab

  • 8. Data: 2003-03-25 18:27:30
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Madab <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5q5tf$bu7$...@a...news.tpi.pl...

    > A jeśli dług powstał w trakcie trwania wspólnoty majątkowej?
    > Pozdrawiam

    art. 30 k.r.o

    Sandra

  • 9. Data: 2003-03-26 07:13:28
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > art. 30 k.r.o

    Przepraszam ale nie jestem prawnikiem.
    Madab

  • 10. Data: 2003-03-26 07:15:54
    Temat: Re: Odp: Rozdzielnośc majątkowa - WAŻNE!!
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Madab napisał:

    > Przepraszam ale nie jestem prawnikiem.

    Nie masz za co przepraszać :-) To zaden wstyd, wręcz przeciwnie :-)))

    Kodek Rodzinny i Opiekuńczy:

    "Art. 30. § 1. Oboje małżonkowie są odpowiedzialni solidarnie za
    zobowiązania zaciągnięte przez jednego z nich w sprawach wynikających z
    zaspokajania zwykłych potrzeb rodziny.
    § 2. Z ważnych powodów sąd może na żądanie jednego z małżonków
    postanowić, że za powyższe zobowiązania odpowiedzialny jest tylko ten
    małżonek, który je zaciągnął. Postanowienie to może być uchylone w razie
    zmiany okoliczności.
    § 3. Względem osób trzecich wyłączenie odpowiedzialności solidarnej jest
    skuteczne, jeżeli było im wiadome."

    Mady

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk