  • 1. Data: 2003-03-22 13:34:32
    Temat: jakie są opłaty sądowe przy rozwodzie - ponawiam
    Od: "Urko" <a...@w...pl>

    ponawiam pytanie

    jakie są?
    czy się zmieniłuy?
    parę lat temu wiem że były max 1200 zł - jeśli bez orzekania
    o winie to 2x600

    --
    Urko vs Andre
    UIN ICQ 137205566

  • 2. Data: 2003-03-22 14:38:19
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Witaj.
    Rozwiodłam się w lipcu ub roku. Bez orzekania o winie, bez dzieci i
    wspólnego majątku, 2 rozprawy. Oboje złożyliśmy uprzejmy wniosek o niskie
    koszta sprawy. Musiałam wpłacić 30 zł na koszty korespondencji ( jako
    powódka ) i 100 zł wpisu tymczasowego. Po rozprawie mój ex zapłacił 100 zł,
    więc razem wyniosło nas to 230 zł. No 223 bo 7 zł z korespondencji mi
    odesłali :)

    Użytkownik Urko <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5hod7$2j9$...@n...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-03-22 14:58:58
    Od: "Urko" <a...@w...pl>

    Użytkownik Ola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5hsij$f9s$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    zł,
    > więc razem wyniosło nas to 230 zł. No 223 bo 7 zł z korespondencji mi

    to baaardzo dziwne: bo ok tygodnia temu napisano mi ze ktoś
    musiał zapłacić 4 tys zł !!!!
    jak się domyślam musiałaś / liście jakość dowieść prośby o niskie koszty
    sądowe
    czy konieczne były zaświadczenia o dochodach?
    --
    Urko vs Andre
    UIN ICQ 137205566

  • 4. Data: 2003-03-22 15:05:03
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Nie, sądowi wystarczyło tylko nasze oświadczenie ( oboje mieszkający z
    rodzicami studenci ). Rozprawy trwały naprawdę króciutko, pojednawcza 20
    minut, końcowa kwadrans, sędzia był bardzo sympatyczny, ale średnio przejęty
    całą sprawą. Myślę, że zapłaciliśmy tak mało, bo to była wyjątkow prosta
    sprawa, bez wyjaśnień majątkowych i świadków. Może koszty kształtują się w
    zależności od lokalizacji, wielkości miasta? Może w Warszawie kosztowałoby
    to mnie więcej niż w Toruniu. Naprawdę trudno mi jest Ci poradzić, ja tylko
    przedstawiam jak to wyglądało w moim przypadku.

    Użytkownik Urko <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5htbi$h4o$...@n...news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2003-03-22 15:12:43
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Aha, zdaje się, że dołączyłam do tego wniosku zaświadczenie z Uczelni, ale
    jak znam mojego ex to tego nie zrobił, a i tak dostał tylko 100 zł.

  • 6. Data: 2003-03-22 15:31:27
    Od: "Urko" <a...@w...pl>

    Użytkownik Ola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5hu4n$j5c$...@n...news.tpi.pl...
    > Nie, sądowi wystarczyło tylko nasze oświadczenie ( oboje mieszkający z
    > rodzicami studenci ). Rozprawy trwały naprawdę króciutko, pojednawcza 20

    opłaty sądowe zależą od majętności - to wiem
    student niemal z definicji jest biedny jak mysz kościelna także być moze
    dlatego

    tylko jak powtarzam doszły mnie słuchy że znacząco one wzrosły
    zdaje się od tego roku, a że nigdzie w sieci nei znalazłem podstaw
    do twierdzenia że wzrosły to pytam tytaj.

    dziękuję
    --
    Urko vs Andre
    UIN ICQ 137205566

  • 7. Data: 2003-03-22 16:29:17
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Można zadać niedyskretne pytanie? Jak długo byliście małżeństwem,
    skoro jesteście studentami?

    pozdr

    cherokee
    wychodząca za mąż za miesiąc, parę lat po studiach

  • 8. Data: 2003-03-22 18:27:08
    Od: "Ola" <k...@w...pl>

    Pobraliśmy się na 3 roku, rozwiedliśmy przed obroną... Eh, życie :)

  • 9. Data: 2003-03-22 22:13:33
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Urko <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5hv8e$ma5$...@n...news.tpi.pl...
    > tylko jak powtarzam doszły mnie słuchy że znacząco one wzrosły
    > zdaje się od tego roku, a że nigdzie w sieci nei znalazłem podstaw
    > do twierdzenia że wzrosły to pytam tytaj.

    od pozwu o rozwód pobiera sie wpis tymczasowy w granicach od 30 do 600 zł.,
    ( § 11 rozp.Ministra Sprawiedliwości Dz,U.96.154.753 z pozn.zm. ) natomiast
    w orzeczeniu końcowym sprawę w pierwszej instancji sąd ustala sumę wpisu
    ostatecznego ( art.32 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    Dz.U.67.24.110 z pozn.zm. ).

    Sandra

  • 10. Data: 2003-03-23 13:32:54
    Od: "Urko" <a...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <J...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5in7v$72a$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > w orzeczeniu końcowym sprawę w pierwszej instancji sąd ustala sumę wpisu
    > ostatecznego ( art.32 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

    ale czy max opłata to 2x600?
    bo o to mi chodzi
    kiedyś wiem że tak,a teraz?

    --