  • 1. Data: 2010-01-09 23:56:52
    Temat: Czy można...
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Czy sąd może zasądzić od pozwanego, który nie wywiązał się z umowy o
    dzieło, a przy tym doprowadził do znacznego pogorszenia stanu
    powierzonego mu do naprawy przedmiotu, zwrot zadatku w podwójnej
    wysokości (art. 394 $1 KC) i pokrycie kosztów naprawy, którą wykona inny
    podmiot (art. 636 $1 KC), jednocześnie?
    Miałbym też prośbę o zinterpretowanie art. 641 $1. Jak ten przepis
    rozumieć? Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-01-14 10:24:28
    Temat: Re: Czy można...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010, Marcus wrote:

> [...]
    > naprawy przedmiotu, zwrot zadatku w podwójnej wysokości (art. 394 $1 KC)
    > i pokrycie kosztów naprawy, którą wykona inny podmiot (art. 636 $1 KC),

    Prawnikiem nie jestem, ale 394 KC zawiera wyraźny zapis "od umowy
    odstąpić", zaś 636 zawiera:
    "od umowy odstąpić
    ALBO
    powierzyć ... innej osobie".

    Mi wychodzi czarno na białym, że "wyzegzekwowanie" umowy w ten sposób,
    że wybiera się wykonawcę zastępczego jest WYKONANIEM umowy, a nie
    jest "odstąpieniem", więc albo... albo.

    > Miałbym też prośbę o zinterpretowanie art. 641 $1. Jak ten przepis rozumieć?

    No co, dałeś wykonawcy gips, a deszcz go przypadkiem zalał, trzeba było
    przy okazji dostarczenia zakryć plandeką :]

    pzdr, Gotfryd