  • 1. Data: 2010-01-09 18:05:37
    Temat: Podatek od nieruchomości - błędna suma
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Nurtuje mnie taka sytuacja:
    Dostałem pismo z opłaceniem podatku od nieruchomości za ubiegły rok za 2
    miesiące. Wszystko jest OK, do miejsca sumy zapłaty - jest błąd w
    wyliczeniu sumy. Suma jest zaokrąglona w górę do pełnych zer po
    przecinku. Czyli za budynek jest 4,90 + grunt 8,64 i jako sumę wpisane
    jest 14,00 co oczywiście nie jest prawidłowo policzone (powinno być
    13,54zł). Niby niewielka kwota, ale czy jest to zgodne z prawem takie
    zaokrąglanie w górę? Co jeżeli zapłacę prawidłową kwotę 13,54zł? Czy
    mogą dać odsetki karne?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-01-09 18:10:30
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości - błędna suma
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2010 o 19:05:37 DFpawel <0...@s...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > 13,54zł). Niby niewielka kwota, ale czy jest to zgodne z prawem takie
    > zaokrąglanie w górę? Co jeżeli zapłacę prawidłową kwotę 13,54zł? Czy

    Podstawa opodatkowania i podatek są zaokrąglane do 1zł, więc wszystko gra.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-09 18:53:38
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Tomek pisze:

    > Podstawa opodatkowania i podatek są zaokrąglane do 1zł, więc wszystko gra.

    Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to że za rok 2010 nie zrobili
    zaokrąglania do pełnego zera. Więc jak to jest w końcu? ;)

    Pozdrawiam
    Paweł