    From: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę coś zrobić?
    Date: Mon, 12 Jul 2004 21:49:46 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pd147.nowysacz.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "~Ania" <~Anula69@op.pl> napisał w wiadomości
    news:ccud10$4d6$1@fargo.cgs.pl...
    > Jeśli chodzi o
    > zawiadomienie organów ścigania - to co? Mogę tylko domniemywać że
    > posługuje się (chyba) sfałszowanym (bo nieaktualnym) jakimś
    > dokumentem (obowiązek zmiany chyba jest). Czy nie będę miała z
    > tego powodu jakiś problemów? Kogo zawiadomić - policję?

    Kłopot tylko o tyle, że będziesz musiała ewentualnie zeznania złożyć.
    Zresztą, by się pozbyć problemu, niekoniecznie musisz to robić oficjalnie.
    Udaj się do najbliższej jednostki i poproś o kontakt z kimś zajmującym się
    Przestępczością Gospodarczą. Wówczas nikt nigdy Twojego nazwiska nie ujawni,
    ale zostanie podjęta próba ustalenia. Są dwie możliwości. Albo gość jest
    oszustem i pozaciągał kredyty gdzie się dało, albo też ktoś się posługuje
    jego dokumentami kiedyś tam utraconymi. Tak, czy inaczej to stanowi
    przestępstwo, tyle, że ustalenie sprawcy w tym drugim wypadku niekoniecznie
    musi być łatwe. Jeszcze inna możliwość, że brał kredyty w czasie, gdy był
    zameldowany. Może teraz zaprzestał ich spłaty, więc upomniały się banki.

    > Z drugiej
    > strony jak przyjdą jacyś "krewcy" wierzyciele i nie będą na dzień dobry
    > pytać o nazwisko?

    To też się może zdarzyć. Choć bardziej prawdopodobne wydaje mi się najście
    policji (w ramach poszukiwań lub przeszukania) albo komornika.