  • 1. Data: 2008-08-07 14:07:32
    Temat: Czy mieszkam w Polsce?
    Od: l...@g...com

    W chwili obecnej posiadam dwa adresy, pod ktorymi mozna mnie zastac -
    jeden w Polsce, drugi za granica.

    Wiekszosc czasu przebywam za granica, ale w Polsce posiadam staly
    adres zameldowania, w moim wlasnym mieszkaniu.

    W regulaminie konkursu, w ktorym chcialbym wziac udzial jest napisane:

    "Uczestnikiem Konkursu moze być kazda osoba fizyczna zamieszkala na
    terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność
    do czynności
    prawnych."

    Co oznacza pojecie "zamieszkala na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej"? Co jest potrzebne do udowodnienia, ze mieszkam w Polsce?

    Dla mnie do tej pory pytanie bylo trywialne - skoro posiadam
    mieszkanie w Polsce i jestem tam zameldowany, to oznacza, ze mieszkam
    w Polsce. Interpretacja regulaminu konkursu przez jego organizatora
    wydaje sie byc jednak odmienna.

    Jakie jest Wasze zdanie?

    Leszek Andzel

  • 2. Data: 2008-08-07 14:16:10
    Temat: Re: Czy mieszkam w Polsce?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 07:07:32 -0700, leszek.andzel napisał(a):

    > Co oznacza pojecie "zamieszkala na terytorium Rzeczypospolitej
    > Polskiej"? Co jest potrzebne do udowodnienia, ze mieszkam w Polsce?

    Art. 25 kc: Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w
    której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    Jak rozumiem organizator konkursu nie prosi Cię o żaden dowód na tę
    okoliczność.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-08-07 14:21:46
    Od: l...@g...com

    Dziekuje.

    Teraz w takim razie nastepuje pytanie o "pobyt staly" - czyli chyba
    powyzej 3 miesiecy, czy jakos tak...?

    Oczywiscie organizator nie poprosi o dowod na ta okolicznosc, ale w
    przypadku otrzymania nagrody musialbym ja uwzglednic w zeznaniu
    podatkowym, co byloby nieoplacalne (bylby to moj jedyny dochod w
    Polsce i zmusilby mnie do skladania zeznania podatkowego i korekty
    podatku w Polsce, co byloby wysoce nieoplacalne). Problem pojawil sie
    przy okazji zapytania, czy ewentualnie moglbym zrzec sie nagrody lub
    jej przekazania innej osobie (moja motywacja do udzialu w konkursie
    jest jego ranga a nie nagroda sama w sobie).

    Leszek Andzel