  • 1. Data: 2005-12-24 13:57:53
    Temat: Czy lekarz ma placic alimenty za blad w sztuce? [crosspost]
    Od: pipipi <d...@i...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051223/p
    rawo/prawo_a_21.html

    PRAWO CO DNIA

    KRÓTKO

    Zapomniał o sterylizacji, będzie łożył na dziecko

    Trybunał Federalny w Lozannie (Szwajcaria) przyznał pacjentce od
    lekarza, który miał poddać ją sterylizacji, ale zapomniał, 140 tys.
    franków szwajcarskich, w tym 85 tys. franków na utrzymanie dziecka. Gdy
    kobieta zorientowała się, że znów jest w ciąży, pozwała szpital,
    domagając się odszkodowania. Odszkodowanie, na razie na 2005 r.,
    przyznał jej sąd niższej instancji. Trybunał Federalny odrzucił
    odwołanie szpitala i jednoznacznie orzekł, że w przypadku ciąży po
    nieudanej sterylizacji odpowiedzialny lekarz ma łożyć na wychowanie dziecka.
    oprac. i.l., pap

  • 2. Data: 2005-12-24 15:51:35
    Od: "Norbert" <p...@n...gg>

    Najsmieszniej bedzie gdy dziecko urosnie:
    "-Mamo a dlaczego ten lekarz daje na mnie kase?
    -bo gdyby mnie dobrze wysterylizowal to by ciebie nie bylo"
    Wypadki w stylu pekniecie prezerwatywy mozna ukryc i mowic ze to z milosci i
    szczerej checi bylo, ale w tym przypadku ;-)

    --
    Pozdrawiam Norbert

  • 3. Data: 2005-12-24 23:31:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Norbert wrote:
    > Najsmieszniej bedzie gdy dziecko urosnie:
    > "-Mamo a dlaczego ten lekarz daje na mnie kase?

    "A kto ci pozwiolił, bachorze, grzebać w moich wyciągach z konta?!"

    > -bo gdyby mnie dobrze wysterylizowal to by ciebie nie bylo"
    > Wypadki w stylu pekniecie prezerwatywy mozna ukryc i mowic ze to z milosci i
    > szczerej checi bylo, ale w tym przypadku ;-)

    Oj, bredzisz...

    I co to ma wspólnego z prawem czy medycyną?

  • 4. Data: 2005-12-25 08:16:19
    Od: "Norbert" <p...@n...gg>

    > I co to ma wspólnego z prawem czy medycyną?

    A nic, tak jak twoj post. Poprostu nie ma nad czym dyskutowac. Zrobil blad i
    musi za niego placic.

    --
    Pozdrawiam Norbert

  • 5. Data: 2005-12-25 11:45:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Norbert wrote:

    > A nic, tak jak twoj post. Poprostu nie ma nad czym dyskutowac. Zrobil blad i
    > musi za niego placic.

    Mój ma - dzieciak hipotetycznie dorwał się do cudzej korespondencji, a
    to już może podpaść pod paragraf ;)

  • 6. Data: 2005-12-25 14:30:03
    Od: "Norbert" <p...@n...gg>

    > Mój ma - dzieciak hipotetycznie dorwał się do cudzej korespondencji, a to
    > już może podpaść pod paragraf ;)

    Niepelnoletni dzieciak dorwal sie do korespondencji mamy, ciekawe ktory to
    paragraf ? ;)

    --
    Pozdrawiam Norbert

  • 7. Data: 2005-12-30 22:15:45
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    pipipi wrote:

    > Trybunał Federalny w Lozannie (Szwajcaria) przyznał pacjentce od
    > lekarza, który miał poddać ją sterylizacji, ale zapomniał, 140 tys.
    > franków szwajcarskich, w tym 85 tys. franków na utrzymanie dziecka.

    W Szwajcarii, to raz i odszkodowanie, a nie alimenty, to dwa.

    Jeżeli w pytaniu chodziło o to, czy w świetle polskiego prawa lekarz
    może płacić *alimenty* za błąd w sztuce, to odpowiedź brzmi - nie,
    nie może. Alimenty są bowiem czym innym.

    --
    MArta
    m...@N...pl