  • 1. Data: 2010-10-12 18:03:19
    Temat: Czy każdy może sobie przyjść na posiedzenie sądu?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam, pytanie jak w temacie.

    Sąd Rejonowy (Wydział Karny) wyznaczył termin posiedzenia w przedmiocie
    zażalenia na postanowienie prokuratora o odmowie wszczęcia dochodzenia.

    Czy oprócz pokrzywdzonego może sobie tam przyjść również ktoś obcy, czy też
    takie posiedzenia są niejawne? Co ewentualnie z chęcią przysłuchania się
    takiemu posiedzeniu przez przedstawicieli mediów? Może jakiś praktyk podpowie,
    czy są jakieś kruczki, mile widziana podstawa prawna :).

    Sprawa dotyczy znanych oszustów internetowych, jest dosyć nośna medialnie.

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2010-10-12 22:34:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy oprócz pokrzywdzonego może sobie tam przyjść również ktoś obcy, czy
    > też
    > takie posiedzenia są niejawne? Co ewentualnie z chęcią przysłuchania się

    Posiedzenia są niejawne. Tylko strony mogą w nich uczestniczyc
    (pokrzywdzeni, ich pełnomocnicy, prokurator).
    Media sie moga wszystkiego dowiedziec od rzecznika prasowego sadu.

    > Sprawa dotyczy znanych oszustów internetowych, jest dosyć nośna medialnie.
    Mozna linka prosic do ktoregos z zapewne licznych artykulow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-10-12 22:59:07
    Od: <s...@a...pl>

    > Posiedzenia są niejawne. Tylko strony mogą w nich uczestniczyc (pokrzywdzeni,
    > ich pełnomocnicy, prokurator).
    > Media sie moga wszystkiego dowiedziec od rzecznika prasowego sadu.

    Byłem (jako prasa) na kilku posiedzeniach sądu, na których były rozpatrywane
    wykroczenia i przestępstwa pijanych kierowców. Wcześniej uzgodniłem to z
    prezesem sądu. Tak więc przy odrobinie dobrej woli można i na posiedzeniach być.

  • 4. Data: 2010-10-12 23:13:57
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Posiedzenia są niejawne. Tylko strony mogą w nich uczestniczyc
    > (pokrzywdzeni, ich pełnomocnicy, prokurator).

    Szkoda...

    > Media sie moga wszystkiego dowiedziec od rzecznika prasowego sadu.

    Po co zaraz fatygować sąd? Dowiedzą się od pokrzywdzonego :)

    Czy... pokrzywdzony może ustanowić pełnomocnikiem ...dziennikarza? :) Czy to
    jednak musi być koniecznie awokat? :( BTW, ten dziennikarz od dawna jest
    zaangażowany w walkę z tymi oszustami.

    > Mozna linka prosic do ktoregos z zapewne licznych artykulow?

    OK, posyłam na priv i wielkie dzięki za odpowiedź

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2010-10-12 23:37:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czy... pokrzywdzony może ustanowić pełnomocnikiem ...dziennikarza? :) Czy
    > jednak musi być koniecznie awokat? :( BTW, ten dziennikarz od dawna jest
    > zaangażowany w walkę z tymi oszustami.

    No nie - ale w sumie jak slusznie prawi inny grupowicz - mozna uderzyc do
    prezesa sadu.
    A nuz wyda zgode na dziennikarzy.

    > OK, posyłam na priv i wielkie dzięki za odpowiedź

    Fakt - sprawa znana - i dobrze by bylo naciagaczom utrzec nosa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-10-13 07:02:13
    Od: " " <j...@g...pl>

    Czy chodzi o "znany" portal akcyjny Allegro i ich oszustwo polegające na
    udawaniu, że jak zapłacisz przez ich serwis PayU to zwrócą pieniądze, gdy
    sprzedawca nie wyśle towaru?

    Bo zapłaciłem przez PayU na początku sierpnia, towaru na oczy nie zobaczyłem,
    mamy październik, a Ci złodzieje z Allegro nie chcą mi oddać pieniędzy ciągle
    mydląc czymś oczy.

    -----

  • 7. Data: 2010-10-13 12:03:13
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-13 00:34, SDD pisze:

    > Posiedzenia są niejawne. Tylko strony mogą w nich uczestniczyc
    > (pokrzywdzeni, ich pełnomocnicy, prokurator).

    a ta niejawność to niby skąd ma wynikać?

    KG

  • 8. Data: 2010-10-13 12:36:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > a ta niejawność to niby skąd ma wynikać?

    No pewnie z tesci art 96 kpk zwlaszcza w konfrontacji z rozdzialem 42 kpk.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-10-13 12:40:28
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:36, SDD pisze:
    > No pewnie z tesci art 96 kpk zwlaszcza w konfrontacji z rozdzialem 42 kpk.

    art.96 kpk nie wyklucza obecności innych osób na posiedzeniu

    KG

  • 10. Data: 2010-10-13 13:09:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > art.96 kpk nie wyklucza obecności innych osób na posiedzeniu

    No ale samo zawezenie kregu osob mogacych wziac udzial oznacza de facto
    niejawnosc posiedzenia.
    Dziennikarz raczej nie jest osoba, ktora ma (osobisty) interes w
    rozstrzygnieciu na posiedzeniu ani tez nei chodzi o ochrone jego prawa.
    Mozna go traktowac jako rzecznika interesu spolecznego, a o obecnosci tego
    typu osob artykul nie wspomina...

    POzdrawiam
    SDD