  • 1. Data: 2004-09-19 19:54:41
    Temat: Prawo autorskie z innej strony
    Od: "Ajgor" <m...@g...pl>

    Witam.

    Mam taki ciekawy problemik do przedyskutowania. A wlasciwie chcial bym sie
    dowiedziec, jak to wlasciwie jest...
    Otoz jakis czas temu na terenie Polski firma Adobe rozpoczela sprzedaz
    programu Photoshop 7 CE, czyli w wersji polskiej. Teoretycznie program jest
    objety prawem autorskim. Ale... Jest male ale. Otoz do programu, z tego, co
    sie orientuje, zostala zalaczona dokumentacja (podrecznik uzytkownika) w
    jezyku angielskim. Prawde mowiac nawet nie wiem, czy na opakowaniu programu
    tez nie jest wszystko po angielsku. A przeciez od kilku juz lat mamy ustawe,
    zgodnie z ktora zagraniczny produkt sprzedawany na terenie Polski powinien
    miec polskie oznakowania i polski opis. Wiec w swietle tego - Photoshop nie
    spelnia chyba wymogow tego przepisu. Czy wiec taki - na moj rozum -
    nielegalny produkt moze byc na terenie Polski chroniony jakimkolwiek prawem?

  • 2. Data: 2004-09-19 20:18:48
    Temat: Re: Prawo autorskie z innej strony
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Nie myl legalnosci z brakiem instrukcji.

    Btw, AFAIK (a troche tymi aplikacjami obracam), ani programy Adobe,
    ani Quarka i wielu innych firm (mam na mysli soft ktory kosztuje po
    2-4K pln minimum i schodzi go 20-60 sztuk rocznie) nie ma drukowanej
    oryginalnej ksiazki - manuala w jezyku innym niz angielski.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-09-19 21:58:08
    Od: "Ajgor" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "rezist.com" napisal w wiadomosci

    > Nie myl legalnosci z brakiem instrukcji.

    A mnie sie wlasnie wydaje, ze tu nie ma czego mylic, bo to jest to samo.
    Brak instrukcji = program nielegalnie SPRZEDAWANY w Polsce. A wiec na
    terenie polski nie mozna go spiracic, bo nie ma legalnego programu.
    Czy w swietle prawa pirackie kopie sprzedawane na jakims stadionie nie sa
    tyle samo warte, co te sprzedawane w sklepie bez polskiej instrukcji?

> [...]
    > 2-4K pln minimum i schodzi go 20-60 sztuk rocznie) nie ma drukowanej
    > oryginalnej ksiazki - manuala w jezyku innym niz angielski.

    No wlasnie. Czy polskie prawo dopuszcza taka sytuacje?

  • 4. Data: 2004-09-19 22:00:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    [..]
    > spelnia chyba wymogow tego przepisu. Czy wiec taki - na moj rozum -
    > nielegalny produkt moze byc na terenie Polski chroniony jakimkolwiek prawem?

    Tak.
    Natomiast Ty możesz pozwać firmę za brak polskiej instrukcji i pewnie
    dostać odszkodowanie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Vox Populi Vox Dei www.elita.pl/vox

  • 5. Data: 2004-09-19 22:06:32
    Od: "Ajgor" <m...@g...pl>

    > [..]
    >
    > Tak.
    > Natomiast Ty możesz pozwać firmę za brak polskiej instrukcji i pewnie
    > dostać odszkodowanie.

    A jeszcze pytanko: Czy ktos moze podac numer ustawy i artykulu, ktory mowi o
    koniecznosci polskich oznakowan?