  • 1. Data: 2005-08-02 09:43:05
    Temat: Czy jestem nie karany ?
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Witam.
    Podejmuję pracę i muszę złożyć zaświadczenie o nie karalności.
    Jakieś 2 lata temu jechałem na rowerze, po wypiciu dwóch piwek.
    Złapała mnie policja i wyszło, że mam 0,4 %%.
    Zostałem ukarany półrocznym zakazem prowadzenia pojazdów
    niemechanicznych i na tym się skończyło.
    Jako, że poniżej 0,5 %% jest to jeszcze wykroczenie, to wydaje mi się,
    że nie jestem karany. Ale chciałbym aby ktoś znający się na tym mi to
    potwierdził.
    Czy prawdą jest, że wszelakie wykroczenia po dwóch latach są wymazywane
    z akt i jest tak, jakby ich nigdy nie było ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-02 10:36:48
    Temat: Re: Czy jestem nie karany ?
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 11:43, na pl.soc.prawo, sawic napisał(a):

    > Podejmuję pracę i muszę złożyć zaświadczenie o nie karalności.

    Więc musisz udać się do sądu i złożyć wniosek o wydanie takowego
    zaświadczenia.

> [...]
    > niemechanicznych i na tym się skończyło.
    > Jako, że poniżej 0,5 %% jest to jeszcze wykroczenie, to wydaje mi się,

    Co Tobie się wydaje - to jest najmniej istotne.
    Masz złożyć *zaświadczenie o niekaralności* u ewentualnego przyszłego
    pracodawcy a nie swoje 'wydawania' - zaświadczenia wydaje sąd.

    > że nie jestem karany. Ale chciałbym aby ktoś znający się na tym mi to
    > potwierdził.

    Potwierdzi Ci to sąd w stosownym zaświadczeniu, które jest płatne.

    --
    Herbi
    02-08-2005 12:36:44

  • 3. Data: 2005-08-02 11:46:54
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Herbi napisał(a):
    > Więc musisz udać się do sądu i złożyć wniosek o wydanie takowego
    > zaświadczenia.
    (...)
> [...]
    (...)
    > Potwierdzi Ci to sąd w stosownym zaświadczeniu, które jest płatne.
    A moze pytajacemu chodzi o to czy wg prawa/przepisow zostanie mu wydane
    takie zaswiadcznie? Chodzi zatem o to czy jazda na rowerze z 0.4%%
    bedzie odnotowana w tym przypadku i jesli tak, to po jakim czasie
    zostanie wymazana.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-08-02 12:21:57
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    badzio napisał(a):
> [...]
    > takie zaswiadcznie? Chodzi zatem o to czy jazda na rowerze z 0.4%%
    > bedzie odnotowana w tym przypadku i jesli tak, to po jakim czasie

    Dokladnie o to mi chodzi.
    Z tego co zostałem poinformowany przy dobrowolnym poddawaniu się karze,
    to jest to tylko wykroczenie i po dwóch latach zostanie wymazane z moich
    akt. Czytając tę grupę natknąłem się na posty, że komuś powinno się coś
    skasować a tak się nie stało. I że trzeba tego samemu dopilnować,
    składając jakieś wnioski itp.
    Nie znam się na tym, i chciałbym wiedzieć, czy tego typu wykroczenie
    zostanie wymazane z moich akt po tych dwóch latach i czy w ogóle
    wykroczenia będą ujęte w tym zaświadczeniu o niekaralności, czy też są
    tam tylko przestępstwa.

    A co do tego w jaki sposób złożyć taki wniosek to wiem, tylko że będę
    musiał dość długo czekać na odpowiedź, a chciałbym wiedzieć od razu
    czego mam się spodziewać.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-08-02 12:29:16
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 13:46, na pl.soc.prawo, badzio napisał(a):

    > A moze pytajacemu chodzi o to czy wg prawa/przepisow zostanie mu wydane
    > takie zaswiadcznie?

    Zaświadczenie wydaje się na wniosek osoby zainteresowanej, obojętnie czy to
    wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami składek w ZUS, US,
    czy o niekaralności w sądzie.
    Natomiast sprawą drugorzędną jest, jaka w tym zaświadczeniu będzie za treść
    (czy jest karany, czy tez nie jest karany).
    W każdym bądż razie - dla potrzeb złożenia dokumentów w firmie której szuka
    zatrudnienia musi dostarczyć *zaświadczenie* o niekaralności a nie
    spekulacje na ten temat.

    > Chodzi zatem o to czy jazda na rowerze z 0.4%%
    > bedzie odnotowana w tym przypadku i jesli tak, to po jakim czasie
    > zostanie wymazana.

    Pytał co będzie w zaświadczeniu - a to wie sędzia, który będzie wystawiał
    takie zaświadczenie.
    Skoro chciał wiedzieć *czego może się spodziewać* - powinien zadać w innej
    formie pytanie.

  • 6. Data: 2005-08-02 12:36:51
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Herbi napisał(a):
> [...]
    > W każdym bądż razie - dla potrzeb złożenia dokumentów w firmie której szuka
    > zatrudnienia musi dostarczyć *zaświadczenie* o niekaralności a nie
    Ale pytajacy chcial pewnie wiedziec czy jest sens wystepowac o takie
    zaswiadczenie. Jesli w swietle prawa bedzie tam informacja o karalnosci
    to pewnie niewystapi.
> [...]
    > takie zaświadczenie.
    > Skoro chciał wiedzieć *czego może się spodziewać* - powinien zadać w innej
    Bierzesz go za kretyna? Dla mnie naturalne bylo ze chcial wiedziec czego
    sie moze spodziewac. Jesli sie nie rozumie pytania to sie nie odpowiada
    wcale lub sie udziela bardziej stonowanej odpowiedzi. A ego mozna
    podbudowac gdzies indziej, niekoniecznie na newsach.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-08-02 12:46:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 14:36, na pl.soc.prawo, badzio napisał(a):

    > Ale pytajacy chcial pewnie wiedziec czy jest sens wystepowac o takie
    > zaswiadczenie. Jesli w swietle prawa bedzie tam informacja o karalnosci
    > to pewnie niewystapi.

    "Pewnie, pewnie, ...." ogromnie wiele razy użyłeś tego słowa "PEWNIE".
    Za dużo kombinujesz, to pytający ma zadać pytanie składnie, i jednoznacznie
    chcąc uzyskać odpowiedź, pomoc.

    Dlaczego zakładasz że potencjalny pracodawca nie zatrudni osoby która
    przedłoży zaświadczenie o niekaralności w którym będzie wzmianka że była ta
    osoba karana np. 4 lata temu??
    tez wiesz *dlaczego* i w *jakim celu* taki potencjalny pracodawca żąda
    takiego zaświadczenia?

    > A ego mozna podbudowac gdzies indziej, niekoniecznie na newsach.

    Mniemam że swoje ego podbudowujesz poprzez domyślanie się co przedpiśca
    miał na myśli.

    --
    Herbi
    02-08-2005 14:45:46

  • 8. Data: 2005-08-02 12:55:37
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Herbi napisał(a):
    > "Pewnie, pewnie, ...." ogromnie wiele razy użyłeś tego słowa "PEWNIE".
    > Za dużo kombinujesz, to pytający ma zadać pytanie składnie, i jednoznacznie
    > chcąc uzyskać odpowiedź, pomoc.
    Jesli zadajesz sobie trud odpisujac na pytanie, to 15sek myslenia nie
    zaszkodzi. Jaki bylby sens zadawania pytania co bedzie w zaswiadczeniu a
    nie co powinno byc?
> [...]
    > osoba karana np. 4 lata temu??
    > tez wiesz *dlaczego* i w *jakim celu* taki potencjalny pracodawca żąda
    Bo jesli wymaga takiego zaswiadczenia to zakladam ze chce zatrudnic
    osobe, ktora ma "czyste" papiery.
    > Mniemam że swoje ego podbudowujesz poprzez domyślanie się co przedpiśca
    > miał na myśli.
    Nie musze tego robic.
    Z mojej strony EOT bo dyskusja zaczyna prowadzic do niczego.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2005-08-02 13:06:22
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Herbi napisał(a):
    > Skoro chciał wiedzieć *czego może się spodziewać* - powinien zadać w innej
    > formie pytanie.

    Faktycznie.
    Bardzo przepraszam, że nie zadałem pytania w odpowiedni sposób.
    Myślałem, że jest to oczywiste, ale jak widać prawnicze wykształcenie
    nakazuje myśleć w inny sposób ( czyt. szukać dziury w całym ).
    Gdybym je posiadał to z pewnością zapytałbym się jak należy, z tym, że
    pewnie wtedy nie potrzebował bym tej odpowiedzi, bo bym ją znał.
    To tak jak z tym "lub czasopisma", gdzie dla zwykłego śmiertelnika było
    to do pominięcia.
    W takim razie, proszę o odpowiedź, czego mogę się spodziewać na piśmie,
    które przyjdzie jako odpowiedź na mój wniosek wystawienia zaświadczenia
    o nie kartalności, które do mnie za jakiś czas przyjdzie pocztą.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-08-02 13:47:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Herbi napisał(a):
    > Pytał co będzie w zaświadczeniu - a to wie sędzia, który będzie wystawiał
    > takie zaświadczenie.

    jaki znów sędzia?

    KG