  • 1. Data: 2005-08-02 10:09:38
    Temat: Zażalenie na post. o odm. wszczęcia śledz.
    Od: "Krzybart" <b...@v...pl>

    Witam serdecznie grupę.

    Mój małoletni syn, reprezent. przez rodziców (mnie z żoną) otrzymał
    "postanowienie o odmowie wszczęcia śledztwa". Syn jest poszkodowanym.
    Chciałbym napisać zażalenie.
    Czy "nadawcą" zażalenia, podanym np. w nagłówku pisma, ma być:
    - syn reprezentowany przez rodzica (rodziców?) czy
    - rodzic (rodzice?) reprezentujący syna
    Kto powinien podpisać się pod zażaleniem?

    Przepraszam, jeśli temat był już omawiany - piszę na grupę po raz
    pierwszy, a czas mnie nagli (b. krótki termin zawity). Pozdrawiam
    -Krzysztof Batrnicki

    PS: Mam też 2 pytania mniej pilne / ważne:

    (1) Chciałbym przejrzeć akta sprawy - ale nie mam jak do nich dotrzeć
    (prokuratura na drugim końcu Polski). Czy jeśli zwrócę się z prośbą do
    prokuratory "z aktami" o przekazanie (np. faksem) kopii niektórych kart
    akt do mojej 'miejscowej' prokuratury, to taka prośba "oddali" termin
    zawity na wniesienie zażalenia?

    (2) Prokurator wydał postanowienie po rozpoznaniu zawiadomienia Sanepidu.
    Czy jeśli wystąpię z własnym zawiadomieniem, to sprawa byłaby rozpatrywana
    po raz drugi? [TIA, KB]

  • 2. Data: 2005-08-02 11:07:16
    Temat: Re: Zażalenie na post. o odm. wszczęcia śledz.
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krzybart" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - syn reprezentowany przez rodzica (rodziców?) czy
    > - rodzic (rodzice?) reprezentujący syna
    > Kto powinien podpisać się pod zażaleniem?

    "Jan Kowalski, działąjacy w imieniu małoletniego Adama Kowalskiego -
    pokrzywdzonego." Podpis rodzica.

> [...]
    > prokuratory "z aktami" o przekazanie (np. faksem) kopii niektórych kart
    > akt do mojej 'miejscowej' prokuratury, to taka prośba "oddali" termin

    Nie. Można jedynie żądać odpisu (w żargonie sądowym po prostu ksero), ale
    wczesniej tzeba wplacic 1 zl od strony. Najlepiej zadzwonic do sekretariatu
    i sie dowiedziec.

    > (2) Prokurator wydał postanowienie po rozpoznaniu zawiadomienia Sanepidu.
    > Czy jeśli wystąpię z własnym zawiadomieniem, to sprawa byłaby rozpatrywana
    > po raz drugi? [TIA, KB]

    Nie.

  • 3. Data: 2005-08-02 11:34:55
    Temat: Dziękuję za odpowiedzi! (n/t)
    Od: "Krzybart" <b...@v...pl>

    //

  • 4. Data: 2005-08-02 13:40:59
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Można jedynie żądać odpisu

    Ale nie wiadomo czy prokurator sie zgodzi wydac odpis.
    Zawsze jednak moze pojechac na ten drugi koniec Polski i przejrzec akta...