  • 1. Data: 2005-08-02 06:23:25
    Temat: nie znane miejsce pobytu malzonka, a rozwod
    Od: "gee" <g...@w...amozenie.pl>

    Witam!
    Pytalem jakis czas temu, ale nikt mi nie odpowiedzial.
    Bardzo chcialabym pomoc koledze wiec wysylam jeszcze raz post i prosze o
    odpowiedz lub wskazowki gdzie jej szukac.

    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Ona odeszla od niego 2 lata temu- miejsce pobytu nieznane, a zameldowana
    jest w mieszkaniu jego rodzicow.
    Jaki adres podac w pozwie, ktory chce zlozyc On?
    Na kim spoczywa odpowiedzialnosc za ustalenie miejsca pobytu pozwanej?
    Czy jesli miejsce jej pobytu nie zostanie ustalone on nie bedzie nigdy mogl
    sie rozwiesc z nieobecna zona?

    pozdrawiam
    liczac na Wasza pomoc

    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-08-02 06:43:59
    Temat: Re: nie znane miejsce pobytu malzonka, a rozwod
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Na kim spoczywa odpowiedzialnosc za ustalenie miejsca pobytu pozwanej?
    Na powodzie.

    > Czy jesli miejsce jej pobytu nie zostanie ustalone on nie bedzie nigdy mogl
    > sie rozwiesc z nieobecna zona?
    Spokojnie :-) Jest jeszcze instytucja kuratora do doreczen.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 3. Data: 2005-08-02 06:52:15
    Od: "gee" <g...@w...amozenie.pl>

    > Spokojnie :-) Jest jeszcze instytucja kuratora do doreczen.
    >
    > pozdrawiam
    > wkamil

    Moze 3 slowka wiecej na ten temat?
    I co w pozwie napisac?
    Czy podac adres pod ktorym nie przebywa (meldunek) czy adres jej rodzicow z
    ktorymi pewnie sie kontaktuje?
    Czy po prostu wszystko opisac?
    pzdr
    Gee

  • 4. Data: 2005-08-02 07:18:06
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > Jaki adres podac w pozwie, ktory chce zlozyc On?
    > Na kim spoczywa odpowiedzialnosc za ustalenie miejsca pobytu pozwanej?

    Mozna wskazac kuratora. Tj osobe, ktora bedzie niejako reprezentowac
    pozwaną. Najlepiej w ramach "zemsty" ustanowic tesciową na tym
    zaszczytnym stanowisku ;)))

  • 5. Data: 2005-08-02 07:29:50
    Od: c...@g...pl (coreczka-1966)

    gee napisał(a):

> [...]
    > Czy jesli miejsce jej pobytu nie zostanie ustalone on nie bedzie nigdy mogl

    Witam - odsylam do najwiekszej encyklopedii swiata - google. Wpisz
    haslo: kodeks cywilny, kodeks postepowania cywilnego i ...... czytaj.
    pzdr
    A.

  • 6. Data: 2005-08-02 07:41:33
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > I co w pozwie napisac?
    > Czy podac adres pod ktorym nie przebywa (meldunek) czy adres jej rodzicow z

    art. 143 kpc
    Jeżeli stronie, której miejsce pobytu nie jest znane, ma być doręczony pozew
    lub inne pismo procesowe wywołujące potrzebę podjęcia obrony jej praw,
    doręczenie może do chwili zgłoszenia się strony albo jej przedstawiciela lub
    pełnomocnika nastąpić tylko do rąk kuratora ustanowionego na wniosek osoby
    zainteresowanej przez sąd orzekający.

    Dla ustanowienia kuratora musisz zatem wykazac, ze miejsce pobytu pozwanej
    nie jest znane. Czyli np, ze z adresu pod ktorym jest zamledowana wraca
    korespondencja z adnotacjami "adresat sie wyprowadzil" itp itd. Trudno to
    bedzie wykazac juz w pozwie skoro pozwana ma miejsce zameldowania (latwiej
    byloby gdyby sie wymeldowala, a nigdzie nie zameldowala)
    Jeszcze tylko wylozysz zaliczke na wynagrodzenie kuratora ;-) i jazda, proces
    moze sie toczyc :-)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 7. Data: 2005-08-02 08:37:23
    Od: "gee" <g...@w...amozenie.pl>

    > Jeszcze tylko wylozysz zaliczke na wynagrodzenie kuratora ;-) i jazda,
    > proces
    > moze sie toczyc :-)
    >
    > pozdrawiam
    > wkamil

    dzieki za wszytkie odpowiedzi
    duza jest ta zaliczka?
    I kto jest obciazony kosztami procesu, w tym wynagrodzenia kuratora, jesli
    1. zona sie odnajdzie
    2. Zona sie nie odnajdzie

    pzdr
    Gee

  • 8. Data: 2005-08-02 08:56:38
    Od: "gee" <g...@w...amozenie.pl>

    > Mozna wskazac kuratora. Tj osobe, ktora bedzie niejako reprezentowac
    > pozwaną. Najlepiej w ramach "zemsty" ustanowic tesciową na tym
    > zaszczytnym stanowisku ;)))

    hmmm... brzmi bardzo zabawnie...
    Jakie sa obowiazki kuratora?
    Bardzo chcialbym pomoc tym ludziom, spokojnie sam moglby zostac kuratorem,
    tesciowa chyba nie moze.
    Bo pewno kurator nie moze byc jednoczesnie swiadkiem w sparwie?
    Ja w sprawie zeznawac na pewno nie bede.
    Czy kazda osobe mozna ustanowic kuratorem?
    Kamil pare postow wyzej napisal o zaliczce na wynagrodzenie dla kuratora,
    Tak wiec pomyslalem ze kuratorem moze byc tylko pracownik sadu. Zgodnie z
    Twoja powyzsza wypowiedzia tak nie jest.
    Wskazujac kuratora powod uniknie kosztow z ta procedura zwiaznaych?

    pzdr
    Gee

  • 9. Data: 2005-08-02 09:57:59
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > duza jest ta zaliczka?
    A to juz sobie sad ustala - wynagrodzenie dla kuratora nie moze byc wieksze
    niz 50% stawek wynagrodzenia dla adwokata.

    > I kto jest obciazony kosztami procesu, w tym wynagrodzenia kuratora, jesli
    > 1. zona sie odnajdzie
    > 2. Zona sie nie odnajdzie

    To czy sie znajdzie czy nie nie ma znaczenia jezeli kurator zostal
    ustanowiony to jakies wynagrodzenie dostanie. Koszty tego wynagrodzenia
    zostana wlozone tradycyjnie na osobe przegrywajaca proces.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 10. Data: 2005-08-02 10:34:39
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Tak wiec pomyslalem ze kuratorem moze byc tylko pracownik sadu. Zgodnie z
    > Twoja powyzsza wypowiedzia tak nie jest.

    Nie znam tego od strony prawa, tylko od sprawy rozwodowej znajomego ;)
    Jego była nie stawiala sie na rozprawy, nie było tez znane jej miejsce
    pobytu, wiec sąd polecił mu wskazac kuratora, ktory ją zastąpi. Z tego
    co pamietam to on wskazał byłą tesciową ;) Tylko nie wiem co dalej z tą
    sprawą było, bo rozprawę odroczono a nastepna jeszcze sie nie odbyla.