    From: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy chcesz miec bron w domu?
    Date: Fri, 8 Feb 2002 23:18:22 +0100

    Przed chwila w TV-1 ogladalem reportaz o ludziach, ktorzy sie broniac
    zastrzelili bandyte .Bron, ktora posiadali byla nielegalna .Oni sie naprawde
    bali, gospodarz mieszkania strzelil, aby obronic swoich najblizszych i
    bronic swego dobytku .I ciekawe czy znowu sady zrobia cyrki i beda sadzily
    czlowieka za to, ze chcial sie bronic i zastrzelil wlamywacza .Byla juz taka
    sprawa kobiety wiezionej za zastrzelenie wlamywacza , miala szczescie, ze
    sad wreszcie doszedl do wniosku, ze to byla obrona konieczna , ale swoje
    odsiedziala Jestem zdania, ze wlamywacz wchodzac bez zaproszenia do domu
    musi sie liczyc z tym, ze moze sie spotkac z nalezyta odprawa .Zmartwila
    mnie tylko postawa jednego ze znanych profesorow UJ ,znanego "karnisty",
    ktory ocenil, ze tym ludziom nie wydano by zezwolenia na bron. Podejrzewam,
    ze pan profesor takie zezwolenie posiada , a ty chlopku martw sie sam.
    Bronia moze byc tez siekiera ,uzyto jej do obrony osobistej , sprawa tez w
    miare swieza .Ciekawe czy sad uzna to za obrone konieczna .A dobra ciupaga
    jest najlepsza na wszystko i w kazdej potrzebie pomoze, ano hej.
    'gorol"