  • 1. Data: 2002-02-06 23:01:44
    Temat: Prawo nie dziala w stecz...
    Od: "bopp" <b...@b...gnet.pl>

    witam
    jestem studentem administracji, wczoraj akurat siedzialem nad uchwala w
    sprawie techniki prawodawczej, w par 38 ust. 1 jest wyraznie napisane "W
    ustawie nie mozna nadawac przepisom mocy wstecznej" ale juz ustep 2 mowi
    "Postanowienie ust 1. nie dotyczy przepisow stwarzajacych obywatelom lub
    innym podmiotom korzystniejsze niz dotychczas sytuacje prawne". Po
    przeczytaniu tego od razu nasunelo mi sie na mysl to co aktualnie dzieje sie
    z samochodami osobowymi kupionymi kilka lat temu np. w formie leasingu na
    firme, teraz ich wlasciciele maja z tego tyt. problemy bo urzedy przestaly
    te auta trakowac jako samochody firmowe tylko jako osobowki prywatne,
    przypuszczam ze mozna znalezc inne przyklady ale ten chyba jest najbardziej
    aktualny. I jak ma sie do rzeczywistocie fakt ze nie powinno a jednak dziala
    w stecz.
    moze czegos nie zrozumialem, ale tak wlasnie to rozumie

    Pozdrawiam
    Jarek

    ps. przepraszam za przytoczenie calego par. 38 ale moze jest na grupie ktos
    kto go nie zna

  • 2. Data: 2002-02-09 18:59:58
    Temat: Re: Prawo nie dziala w stecz...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2002, bopp wrote:

> [...]
    >+ przypuszczam ze mozna znalezc inne przyklady ale ten chyba jest najbardziej

    IMHO przykład jest "niedopasowany".
    SN wydał interpretację prawa (wyrokiem), samo prawo się
    nie zmieniło ! Ani stare, ani obowiązujące.
    MF (mam nadzieję w ramach przysługujących uprawnień, bo jak nie...)
    polecił "ulgowo" traktować podatników którzy by "podpadali".
    BTW: AFAIK USy ciągle mają uprawnienie do "odpuszczenia" podatku,
    więc w ostateczności mogą dobrowolnie uznawać gest MF :)

> [...]
    >+
    >+ ps. przepraszam za przytoczenie calego par. 38 ale moze jest na grupie ktos

    Jakbyś nie przytoczył to np. mi nie chciałoby się go szukać ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd