  • 11. Data: 2006-11-22 21:00:29
    Temat: Re: Czy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego prawo?
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.11.2006 Sylwester Redosz <s...@r...pl> napisał/a:

    > Przynależność jest o tyle obligatoryjna, że nie możesz posiadać
    > psa uznanego za rodowodowego bez członkostwa w ZKwP, ponieważ tylko
    > członek po opłaceniu składki może złożyć odpowiednie dokumenty
    > i uzyskać wpis do rejestru psów rasowych.

    Czyli nie jest obligatoryjna.

    > Taki rejestr prowadzi jedynie ZKwP

    Niech zatem osoby niezadowolone z ZKwP założą własną organizację, i prowadzą
    własny rejestr.
    --

    Z.

  • 12. Data: 2006-11-22 21:06:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Sylwester Redosz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

> [...]
    > po opłaceniu składki może złożyć odpowiednie dokumenty i uzyskać
    > wpis do rejestru psów rasowych. Taki rejestr prowadzi jedynie ZKwP

    Rodowodowego w rozumieniu ZKwP oraz FCI, dodajmy.
    Księga rodowodów nie zastąpi badania zestawu genów, a IMHO tylko w ten
    sposób można jednoznacznie wykluczyć brak właściwego pochodzenia
    konkretnego pieska.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2006-11-22 21:08:27
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-11-22 22:00 +0200, Użytkownik Zbigniew B. napisał :

    > Czyli nie jest obligatoryjna.

    Smieszne jest to, ze mozesz miec psa z rodowodem wyrobionym przez ZKwP
    po oplaceniu skladki i tych calych oplat(taki papierek formatu A4), a
    jak przestaniesz placic skladke to juz za rok ZKwP uzna, ze Twoj pies
    nie ma rodowodu i jest kundlem:-)

    > Niech zatem osoby niezadowolone z ZKwP założą własną organizację, i prowadzą
    > własny rejestr.

    Niestety w Polsce ZKwP ma wlasciwie monopol na wystawy i hodowle psow
    rasowych...
    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOICH PSACH/

  • 14. Data: 2006-11-22 21:09:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Zbigniew B.* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > To czemu KONIECZNIE chcesz być członkiem ZKwP, skoro jego statut Ci nie
    > odpowiada? Zaprotestuj przeciwko takim zasadom NIE WSTĘPUJĄC do ZKwP - a
    > wręcz go bojkotując.

    Niewiele stowarzyszeń zabrania uczestnictwa w konkurencyjnych
    organizacjach.

    > Niezgodność z prawem o stowarzyszeniach wystąpiłaby wtedy, gdybyś np.
    > nie mógł kupić w osiedlowym sklepiku chleba, bo ekspedientka
    > wywiesiłaby przy wejściu tabliczkę: "Członków ZKwP nie obsługujemy".
    > Przy czym z pretensjami, rzecz prosta, musiałbyś się zwrócić DO NIEJ
    > - zwracając JEJ uwagę, że prawo gwarantuje Ci brak ujemnych następstw
    > członkowstwa w jakimkolwiek stowarzyszeniu, więc ona na tej podstawie
    > (członkowstwa w ZKwP) odmówić sprzedaży chleba Ci nie może.

    Oczywiście przepis mówi o prawach osoby stowarzyszającej się "jako
    osoby stowarzyszającej się", nie zaś jako konsumenta, pracownika, itd.

    > A ograniczenia statutowe to nie "ujemne następstwa", ale zupełnie "insza
    > inszość". Równie dobrze można byłoby na tej samej zasadzie
    > postulować możliwość jednoczesnego członkowstwa w SdRP i w PiS-ie,
    > dajmy na to.

    OIDP ustawa o partiach dopuszcza zakaz przynależności do innych partii
    (albo nawet żąda przynależności do jednej tylko)...

  • 15. Data: 2006-11-22 21:13:01
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.11.2006 [edymon] <m...@a...pl> napisał/a:

    > Niestety w Polsce ZKwP ma wlasciwie monopol na wystawy i hodowle psow
    > rasowych...

    A kto zdecydował o tym monopolu?
    --

    Z.

  • 16. Data: 2006-11-22 21:19:16
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.11.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Niewiele stowarzyszeń zabrania uczestnictwa w konkurencyjnych
    > organizacjach.

    Ale jednak są takowe - prawda? Czyli nie jest to coś niespotykanego...

    > Oczywiście przepis mówi o prawach osoby stowarzyszającej się "jako
    > osoby stowarzyszającej się", nie zaś jako konsumenta, pracownika, itd.

    Ja też właśnie mówiłem o hipotetycznej sytuacji, kiedy kogoś dyskryminowano
    "jako osobę stowarzyszającą się" (z "uzasadnieniem" odmowy sprzedaży ze
    względu na członkowstwo w jakimś stowarzyszeniu) - a nie, kiedy komuś
    odmówiono sprzedaży chleba "bo nie". Czyli jako "zwykłemu konsumentowi".

    > OIDP ustawa o partiach dopuszcza zakaz przynależności do innych partii
    > (albo nawet żąda przynależności do jednej tylko)...

    Zatem swego rodzaju "precedens" jest prawnie usankcjonowany.
    --

    Z.

  • 17. Data: 2006-11-22 21:21:39
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-11-22 22:13 +0200, Użytkownik Zbigniew B. napisał :

    > A kto zdecydował o tym monopolu?

    ZKwP?;-))))

  • 18. Data: 2006-11-22 21:29:04
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    > ZKwP?;-))))

    Ja tego nie rozumiem: rzeczony monopol jest w istocie "monopolem", inicjator
    wątku skarży się na niemożność jednoczesnego członkowstwa w innej
    organizacji (z czego wnoszę, że przynajmniej jedna konkurencyjna w stosunku
    do ZKwP istnieje) - więc co stoi na przeszkodzie, żeby stosowne świadectwa
    (licencje, certyfikaty... jak zwał, tak zwał) wydawała także ta druga
    organizacja? Na innych - być może korzystniejszych - zasadach?
    --

    Z.

  • 19. Data: 2006-11-22 21:45:45
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-11-22 22:29 +0200, Użytkownik Zbigniew B. napisał :

> [...]
    > (licencje, certyfikaty... jak zwał, tak zwał) wydawała także ta druga
    > organizacja? Na innych - być może korzystniejszych - zasadach?

    Nie we wszystkich krajach ta konkurencja (nie pamietam nazwy) jest
    uznawana. I z tego co sobie ZKwP wymyslilo, to wlasnie w Polsce nie:-)

  • 20. Data: 2006-11-22 21:58:52
    Od: m...@g...com

    Olgierd wrote:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Zbigniew B.* stuknęła w klawisze i oto
    > co powstało:

    > Przecież Twój przykład jest bez sensu. Inny bzdurny przykład "nie
    > chcemy w naszych szeregach pedofilów i morderców".

    > Nie, nie każdy - tylko takie, które nie dają się racjonalnie
    > uzasadnić. "Racjonalność" ZKwP oczywiście sprowadza się do panicznej
    > obrony ich za...ranego interesu.

    Ale tu przecież nie chodzi o racjonalność lub nie, tylko o to, czy
    przynależność do innego stowarzyszenia łamie przytoczony przepis "Nikt nie
    może ponosić ujemnych następstw z powodu przynależności do stowarzyszenia".
    Inaczej mówiąc, czy ktoś (w tym przypadku związek kynologiczny) stosuje
    wobec mnie jakieś restrykcje ze względu na to że zapisałem się do jakiegoś
    stowarzyszenia.

    p. m.