  • 1. Data: 2016-12-07 12:40:09
    Temat: Stadion "Narodowy" - pytanie o opłaty na zewn. parkingu
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Czy pobieranie przez prywatną firmę opłat za parking przy Stadionie
    Narodowym jest legalne?

    W sobotę (nie było imprezy na zewn., otwarte lodowisko wewnątrz stadionu)
    byłem autem z dziećmi na błoniach stadionu i .. facet z jakiejś firmy
    ochroniarskiej zablokował wjazd barierkami.
    Za wjazd pobierał opłaty - 5 pln.
    Facet wydawał paragony, można było płacić kartą itd.

    Nie chciałem płacić (szedłem z dziećmi jeździć na rolkach) ale facet mówił,
    że jakaś firma Testa (testa comunication?) wynajęła stadion i trzeba płacić
    za parking.
    Zrobił się korek i w końcu zapłaciłem za wjazd na błonie przed stadionem (od
    strony PKP STadion). W tygodniu tam nie ma żadnych opłat za postawienie
    auta!!!

    Mam pytania:
    a. czy to legalne aby w sb/nd pobierać opłaty na błoniach stadionu? tam niby
    jest ogromny parking ale to nie jest ogrodzone, nie było żadnej imprezy ...
    itd.
    b. czy to legalne, że jest obok stadion "Park and Ride" (mam bilet
    miesięczny) i nie mogłem zaparkować w tym miejscu.

  • 2. Data: 2016-12-07 18:51:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-12-16 o 12:40, Matli pisze:

> [...]
    > b. czy to legalne, że jest obok stadion "Park and Ride" (mam bilet
    > miesięczny) i nie mogłem zaparkować w tym miejscu.

    Zaczął bym od skierowania pytania do administratora terenu. Nie zdziwił
    bym się, gdyby się okazało, że o inicjatywie ochrony nie mają zielonego
    pojęcia. Proceder dość częsty w miejscowościach turystycznych w sezonie,
    gdzie różnego rodzaju oszuści zarabiają na turytach. Przeważnie, jak
    ktoś przyjeżdża coś zwiedzić, to mu się nie chce "kopać z koniem".
    Osobiście już zdarzyło mi się znajdował "nielegalne" zakazy
    zatrzymywania w okolicach prywatnych parkingów, czy właśnie takich
    "parkingowych".

  • 3. Data: 2016-12-07 19:20:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-12-07 o 12:40, Matli pisze:

    > b. czy to legalne, że jest obok stadion "Park and Ride" (mam bilet
    > miesięczny) i nie mogłem zaparkować w tym miejscu.

    P&R jest czynny od poniedziałku do piątku. Poza tym dniami właściciel
    terenu pobiera takie opłaty, jakie uzna za stosowne.

    MJ

  • 4. Data: 2016-12-07 19:38:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-12-16 o 19:20, Michał Jankowski pisze:

    > P&R jest czynny od poniedziałku do piątku. Poza tym dniami właściciel
    > terenu pobiera takie opłaty, jakie uzna za stosowne.

    O ile wie o tym w ogóle.