  • 1. Data: 2013-03-26 18:56:43
    Temat: Creative Commons
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Próbowałem przebrnąć przez treść tej licencji, ale to chyba przekracza
    nieco moje możliwości. Więc może ktoś może mi rozwiać jedną wątpliwość.
    Jest pewna książka udostępniona przez autora jako plik .pdf na licencji
    CC-BY-ND.

    Czy będzie zgodne z licencją udostępnienie tej książki:

    1. Jako pliku .txt?

    2. Jako audiobooka?

    Pomińmy wszelkie rozważania czy licencja CC jest w PL legalna.

  • 2. Data: 2013-03-26 22:14:26
    Temat: Re: Creative Commons
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 26 marca 2013 (18:56:43) napisano:

> [...]
    > CC-BY-ND.
    > Czy będzie zgodne z licencją udostępnienie tej książki:

    Tylko pod warunkiem umieszczenia informacji o autorze.

    > 2. Jako audiobooka?

    IMHO - nie.

    Powyższe piszę raczej zgodnie z "duchem" licencji, a nie z jej literą.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2013-03-28 15:43:08
    Od: Leszek Jakubowski <l...@g...com.invalid>

    On 03/26/2013 10:14 PM, Yakhub wrote:>
    > W liście datowanym 26 marca 2013 (18:56:43) napisano:

    > Tylko pod warunkiem umieszczenia informacji o autorze.

    > IMHO - nie.
    >
    > Powyższe piszę raczej zgodnie z "duchem" licencji, a nie z jej literą.

    O wiele łatwiej i przejrzyściej będzie zapytać się (chociażby mailowo)
    autora, z zaznaczeniem jak będzie opisane autorstwo (np. że na początku
    audiobooka będzie odczytanie kto jest autorem, tłumaczem, korektorem
    itp.). Większość autorów nie widzi przeszkód, jeżeli nie ingerujesz w
    treść pierwotnego utworu.

    --
    Leszek