  • 1. Data: 2002-07-23 21:10:12
    Temat: Co zrobic z naciagaczem
    Od: m...@t...pl (Mariusz)

    Mam pytanko wyslalem gosciowi kase za procesor
    ktory do dzisiaj nie widze 140 PLN co takiemu gnojkowi
    mozna zrobic, zalozenie sprawy bedzie drozsze

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-07-24 08:04:49
    Temat: Re: Co zrobic z naciagaczem
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Mariusz" <m...@t...pl> napisal w wiadomosci:
    > Mam pytanko wyslalem gosciowi kase za procesor
    > ktory do dzisiaj nie widze 140 PLN co takiemu gnojkowi
    > mozna zrobic, zalozenie sprawy bedzie drozsze
    >
    > Mariusz

    Praktycznie nic. Nawet kradzieze towarów na taka kwote sa sa tolerowane
    przez polskie prawo (niska szkodliwosc spoleczna i kwota <250 zl =
    wykroczenie a nie przestepstwo).
    Niestety na przyszlosc nie kupuj w ciemno, lepiej zaplacic troche wiecej w
    sklepie niz nie dostac nic albo otrzymac w przesylce za pobraniem ziemniaki
    lub inne prezenty (gielda allegro itp).

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-07-24 08:33:48
    Od: c...@w...pl (chawison)

    ja kupowales przez allegro to mozesz zadac zwrotu kasy,allegro jest
    ubezpieczone
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-07-24 15:55:43
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie nic. Nawet kradzieze towarów na taka kwote sa sa tolerowane
    > przez polskie prawo (niska szkodliwosc spoleczna i kwota <250 zl =
    > wykroczenie a nie przestepstwo).

    Przy kradzieży - zgoda, ale czy Mariusz padł ofiarą kradzieży ?
    Tu raczej mamy do czynienia z oszustwem, a przy art. 286 kk
    granica 250 zł nie wchodzi w grę, a i zagrożenie karą jest wyższe.