  • 1. Data: 2002-09-22 20:02:04
    Temat: Co zrobić z lokatorkami?
    Od: "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl>

    3 lata temu moja obecna żona na podstawie umowy ustnej (sic!!!) wynajęła mieszkanie 2
    paniom. Płacą od trzech lat ten sam niski czynsz. W czerwcu br. powiedziała im, że
    chce to mieszkanie sprzedac. Kiwnęły główkami, że ok. Jak żona znajdzie kupca to one
    się wyniosą. 11 września br. na kwadrans przed przyjściem kupców z ogłoszenia,
    lokatorki powiedziały, że one się nie wyprowadza, chyba że żona znajdzie im
    mieszkanie inne. Wiem, że w 2001 r. weszła nowa ustawa o ochronie lokatorów. Mam
    pytanie: Czy ta ustawa obejmuje te lokatorki, czy też, skoro mieszkaja od 1999r.(są
    świadkowie zawarcia umowy ustnej) to można im wręczyć pisemne wypowiedzenie?

    Antek

  • 2. Data: 2002-09-22 20:50:32
    Temat: Re: Co zrobić z lokatorkami?
    Od: "jan under" <t...@N...gazeta.pl>

    skoro chcesz się powołać na umowę to mam pytanie czy był płacony podatek?

  • 3. Data: 2002-09-23 06:21:36
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    te lokatorki, czy też, skoro mieszkaja od 1999r.(są świadkowie zawarcia umowy ustnej)
    to można im wręczyć pisemne wypowiedzenie?

    A po co wypowiadac ?
    Wezwac policje i wyprowadzic ( no chyba ze sa tam zameldowane, wtedy to juz ...
    problem )

    Pozdrawiam, Tomek

  • 4. Data: 2002-09-23 06:54:54
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    te lokatorki, czy też, skoro mieszkaja od 1999r.(są świadkowie zawarcia
    umowy ustnej) to można im wręczyć pisemne wypowiedzenie?

    Jeśli wystawialiście im dowody opłat za mieszkanie to stosunek najmu się
    nawiązał. Należy wypowiedzieć tą umowę w związku ze sprzedażą lokalu. Jeśli
    się nie wyprowadzą to zgodnie z prawem powinieneś wystąpić do sądu o
    eksmisję, poczekać kilka lat na wyrok /w Łodzi 1-2 lata/ a jeśli dostaną
    eksmisje do lokalu zastępczego czy socjalnego to jeszcze potem poczekać, aż
    gmina przyzna taki lokal. Wy lokalu nie macie obowiązku im zapewnić. Bardzo
    fajna ta ustawa, szczególnie gdy chroni nieuczciwych najemców.
    Ciekawe kiedy stworzą ustawę o ochronie właścicieli lokali?

    Życzę dużo szczęścia i cierpliwości w przekonywaniu lokatorek do
    wyprowadzki, bo to jedyna szybka droga

    Wiewióra