  • 1. Data: 2002-09-22 18:01:49
    Temat: Kupno firmy z kredytem
    Od: "niuniek25 " <n...@g...pl>

    Witam!
    Mam pytanie, a mianowicie czy kupujac firme na ktora owczesny wlasciciel
    bral kredyt bankowy, ja po jej kupnie bede obciazony tym kredytem?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-09-22 18:39:12
    Temat: Re: Kupno firmy z kredytem
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik niuniek25 napisał:
    > Witam!
    > Mam pytanie, a mianowicie czy kupujac firme na ktora owczesny wlasciciel
    > bral kredyt bankowy, ja po jej kupnie bede obciazony tym kredytem?
    > pozdrawiam

    Jesli nie został spłacony a Ty kupujesz firme z "dobrodziejstwem"
    inwentarza, to przejmiesz zobowiazanie, jak każde inne.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-09-22 19:15:41
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid> napisał(a):

    > Jesli nie został spłacony a Ty kupujesz firme z "dobrodziejstwem"
    > inwentarza, to przejmiesz zobowiazanie, jak każde inne.

    Hej, proszę nie mącić innym w głowie primo błędnymi odpowiedziami secundo
    posługiwaniem się w sposób nieprecyzyjny nomenklaturą prawną i prawniczą.

    1. "Z dobrodziejstwem intwentarza" to co najwyżej można przyjąć spadek a nie
    kupić przedsiębiorstwo!!

    2. Przepisy k.c. są w tym miejscu bardzo precyzyjne: przy kupnie
    przedsiębiorstwa dochodzi do kumulatywnego przystąpienia do długu. Oznacza
    to, że zbywca przedsiębiorstwa i jego nabywca odpowiadają względem
    wierzycieli SOLIDARNIE za długi powstałe przed zbyciem przedsiębiorstwa i
    związane z prowadzeniem tego przedsiębiorstwa. Nieważne jest zdarzenie prawne
    z jakiego powstały te długi (bezpodstawne wzbogacenie, umowa, czyn
    niedozwolony).

    3. Odpowiedzialność nabywcy jest ograniczona:
    a) Nabywca nie przystępuje do długów, o których nie wiedział i mimo
    zachowania należytej staranności nie mógł się dowiedzieć.
    b) Nabywca jest odpowiedzialny do wartości nabytego przedsiębiorstwa.

    4. Przepisy te mają moc bezwględnie obowiązującą, tzn. bez zgody wierzycieli
    zbywcy odpowiedzialność zbywcy i nabywcy nie może zostać wyłączona ani
    ograniczona.

    5. Umowa między zbywcą a nabywcą reguluje więc tylko stosunki wewnętrzne
    między nimi. Oznacza to, że zbywca przedsiębiorstwa będzie miał roszczenie
    zwrotne do nabywcy w razie zaspokojenia wierzyciela po zbyciu
    przedsiębiorstwa odpowiednio do treści wiążącej ich umowy.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 4. Data: 2002-09-22 19:52:26
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Paweł Hajdys" napisa_(a):
> [...]
    > wierzycieli SOLIDARNIE za długi powstałe przed zbyciem przedsiębiorstwa i
    > związane z prowadzeniem tego przedsiębiorstwa.

    O tej "precyzyjności" to sporo napisano... i niekoniecznie
    jednomyślnie... ;)

    KG

  • 5. Data: 2002-09-22 20:37:55
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik Paweł Hajdys napisał:

    > 1. "Z dobrodziejstwem intwentarza" to co najwyżej można przyjąć spadek a nie
    > kupić przedsiębiorstwo!!

    Wiem, użyłem jako przenośnię. Nie jestem prawnikiem z zawodu.

    > 2. Przepisy k.c. są w tym miejscu bardzo precyzyjne:

    Dzięki za szczegolowe doświadomienie.