  • 1. Data: 2009-04-20 07:57:21
    Temat: przeszukiwanie orzecznictwa
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Takie pytania do praktyków:

    1. Co należy zrobić, aby (NIE POSŁUGUJĄC SIĘ LEXEM ani żadnymi
    podobnymi płatnymi programami) znaleźć wszystkie orzeczenia SN na
    interesujący nas temat (np. "ochrona posiadania") ?

    Oczekuję odpowiedzi w rodzaju "trzeba pójść do biblioteki i... (?)"

    Chyba że ktoś zna podobną bezpłatną wyszukiwarkę w sieci.

    2. Czy gdzieś są zamieszczane i możliwe do znalezienie w podobny
    sposób orzeczenia SA?

  • 2. Data: 2009-04-20 08:47:11
    Temat: Re: przeszukiwanie orzecznictwa
    Od: jinx <j...@i...pl>

    W dniu 2009-04-20 09:57, przypadek pisze:
    > Takie pytania do praktyków:
    >
    > 1. Co należy zrobić, aby (NIE POSŁUGUJĄC SIĘ LEXEM ani żadnymi
    > podobnymi płatnymi programami) znaleźć wszystkie orzeczenia SN na
    > interesujący nas temat (np. "ochrona posiadania") ?

    Trzeba mieć trochę dobrych chęci ;)
    http://www.lex.com.pl/orzecznictwo?z=osnc&menu=OSNC%
    202005/6&r=2005

    Także na stronie SN znajdziesz orzeczenia.
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/index.html

    > Oczekuję odpowiedzi w rodzaju "trzeba pójść do biblioteki i... (?)"
    Można pójść do biblioteki i poszukać wśród czasopism prawniczych, w
    których orzeczenie było publikowane. (np. Rejent, Radca Prawny, OSNC itd)

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/

  • 3. Data: 2009-04-20 08:56:29
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 20 Kwi, 10:47, jinx <j...@i...pl> wrote:

    > Trzeba mieć trochę dobrych chęci
    ;)http://www.lex.com.pl/orzecznictwo?z=osnc&menu=OSN
    C%202005/6&r=2005

    > Także na stronie SN znajdziesz orzeczenia.http://www.sn.pl/orzecznictwo/index.html

    primo, tam są tylko orzeczenia z ostatnich kilku lat

    secundo, nawet one nie są pogrupowane wg zagadnienia, aby znaleźć coś
    co cię interesuje, musisz w praktyce przejrzeć wszystkie

    > Można pójść do biblioteki i poszukać wśród czasopism prawniczych, w
    > których orzeczenie było publikowane. (np. Rejent, Radca Prawny, OSNC itd)

    oczekiwałem raczej na wskazanie jakiegoś indeksu (?) np. czy OSNC ma
    na końcu każdego roku albo w jakichś innych odstępach spis wg
    zagadnienia?

    > http://orzeczenia.nsa.gov.pl/

    NSA jest pod tym względem lata świetlne przed całą resztą ale mój
    skrót należy odcyfrować inaczej: sądów apelacyjnych. Chodziło mi
    raczej o sprawy cywilne.

  • 4. Data: 2009-04-20 11:55:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 01:56:29 -0700 (PDT), przypadek napisał(a):

    > primo, tam są tylko orzeczenia z ostatnich kilku lat
    >
    > secundo, nawet one nie są pogrupowane wg zagadnienia, aby znaleźć coś
    > co cię interesuje, musisz w praktyce przejrzeć wszystkie

    Chcesz trzepać kasiosos kolosalne, a żal Ci wydać na Lexa (na przykład)?
    Chciałbyś tak wiele (wymagania) za darmo. Sądzisz że inni pracują w
    wolontariacie i pogrupują Ci, posegregują, zrobią index - by Pan Mecenas
    Przypadek nachapał się i pasł na cudzych plecach.

  • 5. Data: 2009-04-20 12:25:55
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 20 Kwi, 13:55, Herald <h...@o...eu> wrote:

> [...]
    > wolontariacie i pogrupują Ci, posegregują, zrobią index - by Pan Mecenas
    > Przypadek nachapał się i pasł na cudzych plecach.

    Praca prawnika chyba nie polega na mrówczym przeszukiwaniu
    orzecznictwa bez ładu i składu, a też nie jest to jak pokazują
    przykłady innych krajów czy wyszukiwarka NSA chociażby strasznie
    wygórowane wymaganie, żeby publiczności udostępnić bezpłatnie
    orzecznictwo w sensownej formie...

    Poza tym kiedyś nie było LEXA - jak to wówczas się robiło?

  • 6. Data: 2009-04-20 12:34:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 05:25:55 -0700, przypadek napisał(a):

    > Poza tym kiedyś nie było LEXA - jak to wówczas się robiło?

    W czasach, kiedy nie było komputerów, internetu, etc.? Trudno to sobie
    wyobrazić... ;-) (ale jak ja w ogóle zatem studia skończyłem?!?)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-04-20 13:42:45
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > orzecznictwo w sensownej formie...
    >
    > Poza tym kiedyś nie było LEXA - jak to wówczas się robiło?

    Ja tam prawnikiem nie jestem - za to widziałem kilka-kilkanaście filmów
    i seriali o prawnikach.

    W chyba żadnym z nich nie używali komputerów, natomiast w większości
    było pokazane i nawet zaakcentowane *żmudne przekopywanie się* przez
    tony papierów, aby znaleźć "ten jeden wyrok" i za jego pomocą wygrać proces.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2009-04-20 14:19:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 15:42:45 +0200, Patryk Włos napisał(a):

> [...]
    > było pokazane i nawet zaakcentowane *żmudne przekopywanie się* przez
    > tony papierów, aby znaleźć "ten jeden wyrok" i za jego pomocą wygrać

    To były filmy z lat 70-tych, co? Columbo, względnie Trzy dni Kondora?
    Już w Raporcie Pelikana były jakieś komputery.

  • 9. Data: 2009-04-20 14:27:30
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > To były filmy z lat 70-tych, co? Columbo, względnie Trzy dni Kondora?
    > Już w Raporcie Pelikana były jakieś komputery.

    Nie potrafię powiedzieć. Większość z nich oglądałem w latach 90-tych, co
    może w pewnym stopniu wskazywać na ich wiek.

    Był nawet kiedyś taki cały serial o 2 przyjaciółkach - adwokatce i
    prokuratorce, jeśli to komuś coś podpowie.

  • 10. Data: 2009-04-20 17:58:03
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 20 Kwi, 16:27, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    > Był nawet kiedyś taki cały serial o 2 przyjaciółkach - adwokatce i
    > prokuratorce, jeśli to komuś coś podpowie.

    Ally Mcbeal?

    Magda M?