  • 61. Data: 2024-03-18 16:05:15
    Temat: Re: Co z tymi samochodami?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > No nie. Tylko zrzec się polskiego obywatelstwa i przyjąć takie z którego
    > będziesz dumny.
    >

    > Robert

    I co?
    Z innym paszportem przestanę być Polakiem?
    Automatycznie zacznę mówić np. po arabsku?

    No nie pierdol! :)

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 62. Data: 2024-03-18 16:49:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 16:05, Wiesiaczek pisze:

    > I co? Z innym paszportem przestanę być Polakiem? Automatycznie zacznę
    > mówić np. po arabsku? No nie pierdol! ?

    Czy Chińczyk mówiący po polsku staje się Polakiem?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 63. Data: 2024-03-18 17:21:14
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Czy Chińczyk mówiący po polsku staje się Polakiem?

    Ale że co chciałeś powiedzieć?

  • 64. Data: 2024-03-18 20:31:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wątpię zeby zeszło na jakieś niskie wartości. Chyba, że się obawiasz, że
    > będzie to nauduzywane / manipulowane.

    Obawiam się, że skoro teraz łapanie kierowców którzy za odrą byliby
    trzeźwi w postaci trzeźwych poranków w poniedziałki stanowi policyjny
    sport, to skądinąd słuszne karanie tych co mają 1,5 promila może być po
    prostu przesunięciem okienka overtona. Dobrymi chęciami piekło jest
    wybrukowane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2024-03-18 20:35:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To może piją więcej i stąd. Pamietam, że taka była argumentacja tych
    > wyższych, zachodnich norm, bo tam picie do posiłku miało być elementem
    > kultury.

    U nas picie też jest elementem "kultury";) Co za różnica z jakiego
    powodu Niemiec pije dwa piwa a Polak też dwa piwa? Wpływa to w jakiś
    sposób na bezpieczeństwo?

    > Ale skąd wiadomo którego? Masz coś co wstępnie kwalifikuje do na boczek,
    > tylko skąd policja miałaby wiedzieć, że to Ty?

    No na przykład z analizy spektograficznej (zdalnej). Pewnie do
    zrobienia, tylko po co jak wszyscy decydujący mają to w dupie, skoro
    można zatrzymać po prostu wszyskich jak leci na dmuchanie, a że ktoś się
    spóźni z tego powodu do pracy czy na samolot to nie ich zmartwienie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2024-03-18 21:08:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 17:21, Wiesiaczek pisze:

    > Ale że co chciałeś powiedzieć?

    Którego fragmentu pojąc nie potrafisz? Polak, to osoba, która ma
    obywatelstwo polskie. Jak się zrzekł obywatelstwa, to Polakiem nie jest.
    i nie ma tu znaczenia, w jakim języku mówi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 67. Data: 2024-03-18 22:02:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Którego fragmentu pojąc nie potrafisz? Polak, to osoba, która ma
    > obywatelstwo polskie. Jak się zrzekł obywatelstwa, to Polakiem nie jest.
    > i nie ma tu znaczenia, w jakim języku mówi.

    Osoba z obywateltwem polskim to osoba z obywatelstwem polskim i tyle.
    Może być innej narodowości. Narodowość to trochę inna sprawa i pytają o
    nią choćby przy spisie powszechnym. Nie ma żadnych przeszkód, żeby na
    przykład żyd zrobił sobie obywatelstwo polskie, bo paszporty rozdawali
    jak popadnie a Izraelczycy brali je jak ciepłe bułeczki bo dawały
    bezproblemowy wjazd do Schengen. Podobnie jak w drugą stronę jest trochę
    Polaków bez obywatelstwa a posiadających kartę Polaka, co jest
    potwierdzeniem przynależności do narodowości polskiej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2024-03-18 22:02:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Którego fragmentu pojąc nie potrafisz? Polak, to osoba, która ma
    > obywatelstwo polskie. Jak się zrzekł obywatelstwa, to Polakiem nie jest.
    > i nie ma tu znaczenia, w jakim języku mówi.

    Gówno prawda. Pod zaborami Polacy byli Rosjanami/Prusakami/Austriakami?
    Słowo Polak ma _kilka_ znaczeń ty z uporem barana chcesz się ograniczyć
    tylko do jednego z nich choć akurat to nawet najbardziej pasuje na
    grupie prawo.

    --
    A. Filip

  • 69. Data: 2024-03-18 22:56:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 22:02, Shrek pisze:
> [...]
    > Polaków bez obywatelstwa a posiadających kartę Polaka, co jest
    > potwierdzeniem przynależności do narodowości polskiej.

    Tylko, że nie ma czegoś takiego, jak narodowość żydowska. To jest
    wyznanie. Nie ma narodowości chrześcijańskiej, czy zgoła muzułmańskiej.
    Jest Ustawa z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie polskim. No i co
    tu wymyślać. Narodowość, to jednak coś innego. Ktoś może być Polakiem
    narodowości romskiej, czy śląskiej.

    Pytanie, kogo nazywamy Polakiem. Bo to niby oczywiste, że obywatela
    Polski. Ale jak zaczniemy manewrować tą definicja, to oczywiście można
    dojść do różnych dziwnych wniosków. Ale to będzie skutek mieszania w
    definicjach. Dokąd Polakiem nazywamy osobę narodowości polskiej wg
    definicji ustawowej sprawa jest dość prosta.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 70. Data: 2024-03-18 22:59:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 22:02, A. Filip pisze:

> [...]
    > uporem barana chcesz się ograniczyć tylko do jednego z nich choć
    > akurat to nawet najbardziej pasuje na grupie prawo.

    a potem wymyślono Ustawę z dnia 2 kwietnia 2009 r. o obywatelstwie
    polskim. To, że Ty nie znasz prawa, ale uparłeś się wypowiadać w tej
    sprawie, to już nie mój problem. Możesz sobie oczywiście wymyślić jakąś
    tam definicję Polaka, która sprawę skomplikuje, tylko nie za bardzo wiem
    po co.
    --
    (~) Robert Tomasik