  • 1. Data: 2011-10-05 15:16:45
    Temat: Co z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za "dlug" sprzed 10 lat
    Od: lhm <l...@a...waw.pl>

    Witam!
    Sprawa jest jak w tytule... Dostalem jakis czas temu pensje
    sporo nizsza niz zwykle. Nie przejalem sie specjalnie bo pomyslalem,
    ze potracono mi zaliczke, ktora bralem.
    W miedzyczasie przyszlo pismo z US o zaliczeniu nadplaty
    z podatku za 2010 na poczet zajecia wierzytelnosci komornika XX
    + nic mi nie mowiacy numer sprawy...

    W pracy dowiedzialem sie, ze to jednak nie bylo potracenie zaliczki
    tylko sciagniecie przez komornika.

    Zadzwonilem do milej pani z US, ktora prowadzila sprawe i uzyskalem
    namiary na komornika... zadzwonilem do niego i dowiedzialem sie co
    nastepuje:

    Pan komornik z Lodzi Widzewa (mieszkam w Warszawie) na wniosek firmy
    Raport SA z Koszalina, po postanowieniu sadu w Lublinie, sciagnal mi
    dlug wobec firmy Polkomtel (Plus GSM). "Dlug" wynosil ok. 300 zl ,
    sciagnieto mi ponad 900 zl - (139 z US + prawie 800 z pensji)
    I teraz najciekawsze... klientem Plusa przestalem byc 11 lat temu.
    Od listopada 2000 jestem w Erze i zadnych problemow z platnosciami nie
    mialem.

    Z tego co wyczytalem w archiwum grupy to termin sciagniecia zostal
    przekroczony absurdalnie... Jak sie zabrac do odzyskania pieniedzy?

    Pozdrawiam,
    Darek

    i male wyjasnienie...

    Pisze "dlug" bo nie czulem sie winny zerwania umowy z Plusem.
    Umowa byla na 24 miesiace. Po ok. 1,5 roku telefon zaczal szwankowac...
    Zawieszal sie (najpierw rzadko, potem coraz czesciej) w roznych
    momentach i nie mozna bylo sie do mnie dodzwonic. Po paru kolejnych
    miesiacach przestal sie nadawac do uzytku (znajomi, ktorzy mieli ten
    model - Bosch 508 lub 608 - mieli takie same problemy). Probowalem
    dogadac sie z Plusem w sprawie wczesniejszego podpisania nastepnej
    24 miesiecznej umowy, ale nie byli zainteresowani... wiec powiedzialem,
    ze dziekuje za wspolprace i przechodze do innej sieci.
    Zaplacilem w sumie za 21 miesiecy z czego w ostatnich dwoch nie
    wykonalem zadnego polaczenia...

  • 2. Data: 2011-10-05 15:37:39
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 05-10-2011 17:16, lhm pisze:
> [...]
    > + nic mi nie mowiacy numer sprawy...
    >
    > W pracy dowiedzialem sie, ze to jednak nie bylo potracenie zaliczki
    [...]
    > I teraz najciekawsze... klientem Plusa przestalem byc 11 lat temu.
    > Od listopada 2000 jestem w Erze i zadnych problemow z platnosciami nie
    > mialem.

    Nie ma to znaczenia większego.

    > Z tego co wyczytalem w archiwum grupy to termin sciagniecia zostal
    > przekroczony absurdalnie... Jak sie zabrac do odzyskania pieniedzy?

    Wierzytelność prawdopodobnie była przedawniona, ale przedawnione
    wierzytelności też można odzyskiwać i to skutecznie. Pod warunkiem, że
    dłużnik nie podniósł zarzutu przedawnienia.

    Dowiedz się od komornika i ewentualnie poproś o przedstawienie tytuł
    egzekucyjny czyli wyrok przeciwko sobie. Jeżeli go nie pamiętasz, bo jak
    pamiętasz, że dostałeś coś z sądu, ale olałeś, to sam sobie jesteś
    winien. Jak nic nie dostałeś, to masz szansę na wykazanie nieważności
    postępowania, bo nie doręczono Ci pozwu. Oczywiście musiałbyś wykazać,
    że adres do doręczeń, gdzie pozew poszedł, np. był z sufitu albo że nie
    mieszkasz tam od X lat.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-10-05 15:40:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2011 10:16 AM, lhm wrote:
> [...]
    > sciagnieto mi ponad 900 zl - (139 z US + prawie 800 z pensji)
    > I teraz najciekawsze... klientem Plusa przestalem byc 11 lat temu.

    mało istotne.
    istotne kiedy zapadł wyrok w sądzie. Sądzę że mniej niż 10 lat temu.
    wiec prawo czepiania sie mają.
    pisma odbierałeś czy unzaleś ze nie warto.

> [...]
    > ze dziekuje za wspolprace i przechodze do innej sieci.
    > Zaplacilem w sumie za 21 miesiecy z czego w ostatnich dwoch nie

    twoje czucie ma sie nijak do stanu faktycznego.
    zerwales umowa przed okresem 24 miesiace i czesc. teraz musisz za to
    zapłcić.

  • 4. Data: 2011-10-05 15:42:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lhm" <l...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

    Najpierw dotarł bym do akt komornika i zobaczył tytuł wykonawczy, na
    podstwie którego dokonano zajęcia. Potem przeanalizował jak to sie stało,
    że się uprawomocnił. Następnie trzeba by zastanowić, czy da się uchylić
    klauzulę wykonalności i doprowadzić do kolejnego procesu. Tam ewentualnie
    bedziesz mógł podnieść zarzut przedawnienia czy bezzasadności roszczeń. Jak
    wygrasz ten proces, to będzie się można zastanowić nad roszczeniami wobec
    PLUS-a o zwrot bezpodstawnie otrzymanych pieniedzy. Po drodze być może sie
    okaże, że ktoś tam popełnił jakieś przestępstwo przeciwko dokumentom, bo
    teoretycznie powinieneś dostać powiadomienie o wniosku o nakaz zapłaty.
    Najpewniej ktoś zamiast napsiać, że adresat się wyprowadził napisał, ze nie
    podjęto w terminie albo zgoła pozew w Twoim imieniu odebrał i go
    przykitrasił. Sam musisz ocenić, czy jest to warte 800 zł i kawałek życia.

  • 5. Data: 2011-10-05 16:13:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Najpewniej ktoś zamiast napsiać, że adresat się wyprowadził napisał,
    > ze nie podjęto w terminie

    Przypominam, że Poczta Polska KATEGORYCZNIE ODMAWIA przyjęcia do
    wiadomosci, że pod danym adresem osoba X.Y. nie mieszka. Każde
    wrzucone do skrzynki awizo kończy się (w razie nieodebrania przesyłki)
    zwrotką "nie podjęto" i żadną inną.

    Chyba, że listonosz zastanie kogoś w domu. Wtedy - przed wypisaniem
    awiza - jest ta jedyna szansa na zgłoszenie "nie mieszka".

    MJ

  • 6. Data: 2011-10-05 16:22:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2011 11:13 AM, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    >
    > Chyba, że listonosz zastanie kogoś w domu. Wtedy - przed wypisaniem
    > awiza - jest ta jedyna szansa na zgłoszenie "nie mieszka".

    no bo skad poczta ma wiedziec czy ktos mieszka czy nie ?

    a przepisow wykonawczych na powiadomienie poczty o tym fakcie brak.

  • 7. Data: 2011-10-05 16:26:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Chyba, że listonosz zastanie kogoś w domu. Wtedy - przed wypisaniem
    > awiza - jest ta jedyna szansa na zgłoszenie "nie mieszka".

    Ja tam widuje i takie i takie zwrotki, zatem jednak chyba pocztowcy czasem
    taką informacje przyjmują.

  • 8. Data: 2011-10-05 16:34:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no bo skad poczta ma wiedziec czy ktos mieszka czy nie ?
    >
    > a przepisow wykonawczych na powiadomienie poczty o tym fakcie brak.

    Po pierwsze jest taka usługa, że się pocztę powiadamia o zmianie adresu.
    Ja, jak sie przeprowdzałem, to zgłosiłem na swoim urzędzie pocztowym ten
    fakt. Jeszcze kilka lat po przeprowadzce przychodziła jakaś zagubiona
    korespondencja. Po drugie skądś sie adnotacie "adresat wyprowadził sie"
    biorą.

  • 9. Data: 2011-10-05 16:37:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.10.2011 18:22, witek pisze:

    > no bo skad poczta ma wiedziec czy ktos mieszka czy nie ?
    >
    > a przepisow wykonawczych na powiadomienie poczty o tym fakcie brak.

    Jest znacznie gorzej - niektóre poczty mają nieoficjalny (i nielegalny)
    "prikaz" z lokalnego sądu, żeby nie robić adnotacji typu "adresat
    nieznany" czy "adresat wyprowadził się", nawet wbrew oświadczeniom
    zastanych lokatorów. Ma być awizowane i "niepodjęte w terminie".

  • 10. Data: 2011-10-05 16:39:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4e8c87e6$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > nieznany" czy "adresat wyprowadził się", nawet wbrew oświadczeniom
    > zastanych lokatorów. Ma być awizowane i "niepodjęte w terminie".

    Ciekawi mnie źródło tej informacji, albowiem byłoby to polecenie
    poświadczenia nieprawdy w dokumencie.