eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za "dlug" sprzed 10 lat › Re: Co z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za "dlug" sprzed 10 lat
    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co z tym fantem zrobic? - zajecie nadplaty z PIT-a i czesci pensji za
    "dlug" sprzed 10 lat
    Date: Wed, 05 Oct 2011 17:37:39 +0200

    W dniu 05-10-2011 17:16, lhm pisze:
    > Witam!
    > Sprawa jest jak w tytule... Dostalem jakis czas temu pensje
    > sporo nizsza niz zwykle. Nie przejalem sie specjalnie bo pomyslalem,
    > ze potracono mi zaliczke, ktora bralem.
    > W miedzyczasie przyszlo pismo z US o zaliczeniu nadplaty
    > z podatku za 2010 na poczet zajecia wierzytelnosci komornika XX
    > + nic mi nie mowiacy numer sprawy...
    >
    > W pracy dowiedzialem sie, ze to jednak nie bylo potracenie zaliczki
    > tylko sciagniecie przez komornika.
    [...]
    > I teraz najciekawsze... klientem Plusa przestalem byc 11 lat temu.
    > Od listopada 2000 jestem w Erze i zadnych problemow z platnosciami nie
    > mialem.

    Nie ma to znaczenia większego.

    > Z tego co wyczytalem w archiwum grupy to termin sciagniecia zostal
    > przekroczony absurdalnie... Jak sie zabrac do odzyskania pieniedzy?

    Wierzytelność prawdopodobnie była przedawniona, ale przedawnione
    wierzytelności też można odzyskiwać i to skutecznie. Pod warunkiem, że
    dłużnik nie podniósł zarzutu przedawnienia.

    Dowiedz się od komornika i ewentualnie poproś o przedstawienie tytuł
    egzekucyjny czyli wyrok przeciwko sobie. Jeżeli go nie pamiętasz, bo jak
    pamiętasz, że dostałeś coś z sądu, ale olałeś, to sam sobie jesteś
    winien. Jak nic nie dostałeś, to masz szansę na wykazanie nieważności
    postępowania, bo nie doręczono Ci pozwu. Oczywiście musiałbyś wykazać,
    że adres do doręczeń, gdzie pozew poszedł, np. był z sufitu albo że nie
    mieszkasz tam od X lat.

    --
    .B:artek.