  • 1. Data: 2011-10-05 06:29:14
    Temat: Kontrola drogowa i akcja jabłko-cytryna
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Kierujący zostaje zatrzymany do kontroli drogowej. Policjantom
    towarzyszy gromadka dzieci, które uczestniczą w czynnościach
    kontrolnych. W przypadku ujawnienia wykroczenia kierującemu zamiast
    mandatu oferuje się konsumpcję soku z cytryny i wysłuchanie
    dydaktycznego wierszyka recytowanego przez dzieci. Pozostali kierujący
    są częstowani jabłkami.
    Czy taka akcja jest zgodna z prawem?

  • 2. Data: 2011-10-05 07:11:21
    Temat: Re: Kontrola drogowa i akcja jabłko-cytryna
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > mandatu oferuje się konsumpcję soku z cytryny
    > Pozostali kierujący są częstowani jabłkami.

    No może można by się było przyczepić, że sok z cytryny nie był wyciskany
    i/lub podawany zgodnie z HACCP, nie było zgody SANEPIDu i zachowanych
    odpowiednich warunków czystości. To samo dotyczy jabłek :)

    Sugerujesz, że który etap tej kontroli może nie być zgodny z prawem? To
    na nim się skupimy. Zatrzymanie kierowcy, towarzyszenie dzieci,
    wykroczenie kierowcy, konsumpcja soku, wysłuchanie dzieci (och! to jest
    okrutne i nieludzkie :) ), częstowanie jabłkiem?

    Już widzę kierowcę, który mówi: "Odmawiam konsumpcji soku z cytryny.
    Żądam skierowania sprawy do sądu grodzkiego!" :)

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2011-10-05 09:21:55
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 5 Oct 2011 08:29:14 +0200, Alek napisał(a):

> [...]
    > mandatu oferuje się konsumpcję soku z cytryny i wysłuchanie
    > dydaktycznego wierszyka recytowanego przez dzieci. Pozostali kierujący

    Zarówno sok z cytryny, jak i jabłko to uzyskanie korzyści materialnej, stąd
    jeśli kierowca nie opłaci podatku, to myślę że US może się dowalić.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2011-10-05 09:33:32
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Zarówno sok z cytryny, jak i jabłko to uzyskanie korzyści materialnej, stąd
    > jeśli kierowca nie opłaci podatku, to myślę że US może się dowalić.

    Do 1000 zł nie podlega jeśli nie na firmę. Więc ten aspekt chyba upada.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2011-10-05 10:09:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.10.2011 09:11), Krzysztof Jodłowski wrote:

> [...]
    > wykroczenie kierowcy, konsumpcja soku, wysłuchanie dzieci (och! to jest
    > okrutne i nieludzkie :) ), częstowanie jabłkiem?

    Wg mnie, etap zastąpienia ukarania/udzielenia upomnienia sokiem z
    cytryny i wysłuchaniem dzieci. Takie cuś chyba powinno mieć oparcie w
    przepisach.

    Chyba żeby potraktować to jako inną formę udzielenia upomnienia.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-10-05 11:03:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2011, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Do 1000 zł nie podlega jeśli nie na firmę.

    A kto fundował jabłka i cytryny?
    Literalne wypełnienie znamion darowizny nie zawsze jest oczywiste.
    Parę akcentów na tekst:
    1. zobowiązuje się
    (nie ma darowizny, jeśli "tak wyszło" a nie dlatego że CHCIAŁ dać)
    do
    2. nieodpłatnego
    (nie może być "świadczenia zwrotnego", ciekaw jestem czy groźba
    - w tym przypadku mandatu - podpada pod to ograniczenie)
    świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem
    3. swego
    (ten, czyj majątek jest "poświęcany" musi wskazać kto ma być
    obdarowany, "dajcie komuś" to konkurs a nie darowizna ;])
    majątku

    > Więc ten aspekt chyba upada.

    Spróbuję go bronić ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-10-05 11:17:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-10-05 08:29, Alek pisze:
> [...]
    > mandatu oferuje się konsumpcję soku z cytryny i wysłuchanie
    > dydaktycznego wierszyka recytowanego przez dzieci. Pozostali kierujący

    Tę śmieszną i żałosną akcję mogliby ośmieszyć Ci co dostają jabłka i np.
    powiedzieć, że nie chce żadnego zasranego jabłka i mam to gdzieś. Jakby
    tak zrobiła z setka kierowców, parę dzieci by się popłakało, to akcja
    poszłaby się.... skończyłaby się;)

  • 8. Data: 2011-10-05 14:25:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zrobiła z setka kierowców, parę dzieci by się popłakało, to akcja poszłaby

    Wtedy policjant mógłby wlepić mandat za przeklinanie w miejscu publicznym.

  • 9. Data: 2011-10-05 15:46:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:j6gtfv$ies$1@news.onet.pl...
> [...]
    > konsumpcję soku z cytryny i wysłuchanie dydaktycznego wierszyka
    > recytowanego przez dzieci. Pozostali kierujący są częstowani jabłkami.

    Moim zdaniem formalnie nei jest, bowiem KPOW nie zna tego typu form
    działania. Jest to zmuszanie do określonego działania (picia soku, na który
    ktoś przykłądowo moze być uczulony i poniżania w oczach zgromadzonych
    dzieci) pod groźbą spowodowania postępowania karnego. Na ile jest to
    szkodliwe społecznie, to już kwestia dyskusyjna, a szkodliwość społeczna
    czynu jest warunkiem tego, by to uznać za wykroczenie lub przestępstwo.

  • 10. Data: 2011-10-05 15:57:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2011 10:46 AM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ile jest to szkodliwe społecznie, to już kwestia dyskusyjna, a
    > szkodliwość społeczna czynu jest warunkiem tego, by to uznać za

    ja sie zastanawiam, kto tym dzieciom w ogole pozwolił tam iść.