  • 1. Data: 2006-11-06 08:20:01
    Temat: Co z drogą?
    Od: tarcamion <tarcamion@g_a_z_e_t_a.pl_>

    Link prowadzi do mapki poglądowej (ok. 50KB). Problem polega na tym, że
    pomiędzy polami A i B biegnie od około 30 lat wyjeżdżona traktorem droga
    (formalnie to biegnie w połowie po polu A a w połowie po polu B. Za tę
    drogę płacę podatek, bo w planch jest to moje pole. Pole B należy do
    wuja. Teraz mam pytanie. Czy ja tę droge mogę zlikwidować? Nie jest
    nałożona na ten teren żadna służebność. Dodatkowo gmina wymyśliła sobie,
    że na 6 m od drogi wkopią mi rurę odwadniającą drogę i ścieka tam
    deszczówka z benzyną i olejami z asfaltu.
    Tak więc, czy mogę taką drogę, która jest ujęta w mapach, ludzie jej
    używają, choć jest inna, nieco dłuższa droga?
    Czy gmina może bez mojej zgody wkopać rurę w moją działkę (drogę)?

  • 2. Data: 2006-11-06 08:27:24
    Temat: Re: Co z drogą?
    Od: tarcamion <tarcamion@g_a_z_e_t_a.pl_>

    acha, i mapka:
    http://img98.imageshack.us/img98/5639/mapaos3.jpg

  • 3. Data: 2006-11-06 18:16:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tarcamion" <tarcamion@g_a_z_e_t_a.pl_> napisał w wiadomości

    Z tej mapki nie wynika, czy ostatecznie droga jest na Twoim, czy wójta polu. Jak
    jest na Twoim, to spokojnie możesz ją zaorać. Wstępnie przegrodzić palikami ze
    sznurkiem jako surogatem ogrodzenia i po sprawie. Jeśli w Połowie jest na wójta,
    to możesz w opisany sposób wygrodzić swoją część.

    Co do wkopywania jakichkolwiek rur w cudze pole, to moim zdaniem przede
    wszystkim powinni mieć na to zezwolenie na budowę tej drogi. Bez zgody
    władającego terenem, to będzie ciężkie do uzyskania. Zwłaszcza, jeśli - jak
    piszesz - jest biegnąca obok alternatywna publicznie dostępna droga.

  • 4. Data: 2006-11-07 08:25:32
    Od: tarcamion <tarcamion@g_a_z_e_t_a.pl_>

    Pytam, bo rozważam zakup tego pola, tak iż droga będzie biegła przez
    środek mojej własności. A słyszałem, że jeśli droga jest od dłuższego
    czasu używana przez inne osoby to staje się drogą, której nie mogę
    zlikwidować, co wydaje mi się bzdurne. Ale czy w ogóle sa jakieś
    przepisy na ten temat?