  • 1. Data: 2006-11-06 07:17:37
    Temat: 14 dniowa część urlopu
    Od: "Piotr" <c...@m...cl>

    Witam.
    Mam pytanie do znawców prawa pracy - w przepisach jest stwierdzenie że jedna
    część urlopu _powinna_ trwać przynajmniej 14 dni kalendarzowych. Czy słowo
    "powinna" należy interpretować jako sugestię czy jako obowiązek? Czy jeśli
    na moje życzenie pracodawca da mi np. urlop w 13 częściach po 2 dni to grożą
    mu za to jakieś sankcje prawne? Do czego zmierzam - z pewnych względów
    potrzebuję często 1-2 dni wolnego, gdy wezmę raz 14 dni to za jednym
    strzałem przepada mi prawie połowa puli urlopu i muszę potem kombinować z
    bezpłatnym albo zostawać na nagdodziny do odbioru. Drugie pytanie - czy te
    14 dni może przypadać na przełomie roku? Jeśli by dobrze ustawić urlop tak
    aby trafił w Święta i Nowy Rok to da się 3 dni urlopowe "zaoszczędzić"
    (niewiele to ale zawsze się przyda).

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-06 19:40:05
    Temat: Re: 14 dniowa część urlopu
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <c...@m...cl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam pytanie do znawców prawa pracy - w przepisach jest stwierdzenie że
    jedna
    > część urlopu _powinna_ trwać przynajmniej 14 dni kalendarzowych.

    Jest to obowiązek pracodawcy. W innym przypadku naraża się na zarzut
    naruszania przepisów i grzywnę.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-07 09:57:12
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    ach ja mam odwrotny problem, musze tlumaczyc ze 14 dni to obowiazek a mi
    ciagle proponuja po 1-2 dni przez caly rok