  • 11. Data: 2007-12-28 11:03:33
    Temat: Re: Co z danymi osobowymi?
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "witek":
    > za mało danych.
    > mogę się tylko domyślać, że chyba taka była właśnie idea. Że sprzęt stanie
    > się twoją własnością jeśli nie zerwiesz umowy przez 12 miesięcy.
    > Może w innym miejscu regulaminu jest coś więcej na jakiej zasadzie
    > dostałes ten sprzęt: wypożyczenia, darowizny, kupiłeś.

    W sumie więcej danych nie ma :-)
    Przytoczyłem niemal pełne brzmienie tych punktów.
    Sytuacja wygląda tak, że na budynku (czyli nie w moim lokalu) jest antenka
    'zbiorcza' (małe cudactwo do odbioru sygnału z podobnego cudactwa nadawczego
    na sąsiednim budynku). Od tej anteny kabel idzie do mieszkania, w którym
    jest 'acces point' i switch, rozdzielający sygnał na trzy inne mieszkania.
    Zgodziłem się na takie rozwiązanie - ja niestety płacę za zasilanie tych
    urządzeń, ale nie jest to jakiś znaczący koszt.
    Treść punktu w umowie brzmi dokładnie tak, jak napisałem. Nie ma żadnego
    uszczegóławiania.
    Zakładam więc, że urządzenia te po upływie 12 m-cy przestają być własnością
    'opratora' ;)
    Siłą rzeczy, skoro sa w moim mieszkaniu, stają się moją własnością.
    Nieprawdaż? ;)

    To oczywiście tylko takie rozważania. Nie zamierzam walczyć z operatorem o
    te gadżety, bo do niczego nie są mi potrzebne. Prawde mówiac mogą stanowic
    jedynie jakąś kartę przetargową, gdyby 'operator' robił mi siakieś problemy
    z szybkim rozwiązaniem umowy....

    Pozdrawiam
    RK

  • 12. Data: 2007-12-28 14:07:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@a...pl wrote:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czy posiadanie danych na fakturze jest ich przetwarzaniem? Bo jeśli
    > tak, to możnaby uznać segregator z fakturami za bazę danych podlegajacą
    > zgłoszeniu. A to byłaby paranoja. Inna sprawa że jak przedsiebiorca ma
    > miejsce to papiery czasem warto trzymać dożywotnio :-/ I nikt go nie
    > zmusi do usuniecia faktur z dokumentacji na wniosek nabywcy.

    nie są one przetwarzane, tylko zarchiwizowane.

  • 13. Data: 2007-12-28 14:10:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Beer wrote:
    > Treść punktu w umowie brzmi dokładnie tak, jak napisałem. Nie ma żadnego
    > uszczegóławiania.

    A inne punkty.

    > Zakładam więc, że urządzenia te po upływie 12 m-cy przestają być
    > własnością 'opratora' ;)

    niby dlaczego?

    > Siłą rzeczy, skoro sa w moim mieszkaniu, stają się moją własnością.
    > Nieprawdaż? ;)

    Nieprawdaż.

    To że coś cudzego jest w twoim mieszkaniu nie oznacza, że staje się twoje.

    Skoro ci to provider dał, to znaczy, albo to kupiłeś, albo ci to
    darował, albo ci to wypożyczył i dopóki nie znajdziesz na jakich to
    zasadach dostałeś tak długo nic więcej nie da się na ten temat powiedzieć.

  • 14. Data: 2007-12-28 14:12:04
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > nie są one przetwarzane, tylko zarchiwizowane.

    Samo posiadanie danych (czy - jak to nazwałeś - ich zarchiwizowanie)
    jest ich przetwarzaniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2007-12-29 14:31:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Beer" <b...@a...pocztowy.pl> writes:

    > Dzięki za info

    Czyli nie można usunąć danych, bo inne przepisy wymagają ich
    przetwarzania?

  • 16. Data: 2007-12-29 14:35:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    <s...@a...pl> writes:

    [ciap]

    > A czy posiadanie danych na fakturze jest ich przetwarzaniem?

    Masz o tym napisane bezpośrednio w ustawie. Jeśli dane są tylko na
    fakturze, a faktura służy wyłącznie do tego, do czego służyć powinna,
    to nie, ale zebranie danych osobowych z faktur i zgromadzenie ich
    w bazie danych celem przetwarzania (np. jak chcesz wysyłać kartki
    świąteczne do wszystkich swoich kontrahentów) wymaga zarejestrowania
    zbioru danych osobowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 17. Data: 2007-12-30 04:23:46
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):
> [...]
    > w bazie danych celem przetwarzania (np. jak chcesz wysyłać kartki
    > świąteczne do wszystkich swoich kontrahentów) wymaga zarejestrowania

    Skoro już odwołujesz się do ustawy, to nie wprowadzaj w błąd. Dane
    osobowe - jeśli występują w fakturach - to też są przetwarzane
    (przechowywanie oznacza przetwarzanie). Oczywiście zgoda osoby
    zainteresowanej nie jest potrzebna, ponieważ przetwarzanie odbywa się na
    podstawie zezwolenia innych ustaw, jak również jest niezbędne do
    realizacji umowy.

    Twoje stwierdzenie "zbieranie celem przetwarzania" jest jakimś
    nonsensem, samo bowiem zbieranie danych jest już ich przetwarzaniem i
    czy dalej dane te będą użyte do wysyłania kartek, czy będą leżały w
    sejfie przez 100 lat, to nie zmienia to faktu, że są cały czas przetwarzane.

  • 18. Data: 2007-12-30 04:28:53
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > Czyli nie można usunąć danych, bo inne przepisy wymagają ich
    > przetwarzania?

    To raczej oczywiste. Dane będą przetwarzane tylko w takim zakresie
    jaki jest konieczny (czyli np. przechowywanie faktur).

    Opisywany wyżej termin 2007-2013 jest imho raczej za krótki. W
    okresie tym urząd skarbowy może wszcząć kontrolę (bez powiadomienia
    przedsiębiorcy), co spowoduje przerwanie biegu 5-letniego terminu. Tak
    więc istnieje możliwość, zgodnie z prawem, że urząd będzie prowadził
    kontrolę za okres 5,6,7 lat wstecz. Zatem bezwzględne wymaganie klienta,
    aby po 6 latach faktury wyrzucił, jest niezasadne. W ogóle wątpię, czy
    klient może nakazać zniszczenie faktur, choćby po 20 latach.
    Przedsiębiorca może mieć bowiem interes w przechowywaniu nawet starych
    faktur, a możliwość przetwarzania danych osobowych na nich nie wynika ze
    zgody osoby zainteresowanej, tylko z innych ustaw.

  • 19. Data: 2007-12-30 13:53:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> writes:

    > Skoro już odwołujesz się do ustawy, to nie wprowadzaj
    > w błąd. Dane osobowe - jeśli występują w fakturach - to też są
    > przetwarzane (przechowywanie oznacza przetwarzanie).

    OK, tego nie wiedziałem.

    > Oczywiście zgoda osoby zainteresowanej nie jest potrzebna, ponieważ
    > przetwarzanie odbywa się na podstawie zezwolenia innych ustaw, jak
    > również jest niezbędne do realizacji umowy.

    O to mi chodziło.

    > Twoje stwierdzenie "zbieranie celem przetwarzania" jest jakimś
    > nonsensem,

    Sorry.

    > samo bowiem zbieranie danych jest już ich przetwarzaniem

    Przetwarzaniem w sensie ustawy oczywiście :)

    > i czy dalej dane te będą użyte do wysyłania kartek, czy będą leżały
    > w sejfie przez 100 lat, to nie zmienia to faktu, że są cały czas
    > przetwarzane.

    Nie jest potrzebna zgoda na to, żeby dane były tylko i wyłącznie na
    fakturach. O to mi chodziło.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 20. Data: 2007-12-31 07:57:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 05:28:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Opisywany wyżej termin 2007-2013 jest imho raczej za krótki. W
    > okresie tym urząd skarbowy może wszcząć kontrolę (bez powiadomienia
    > przedsiębiorcy), co spowoduje przerwanie biegu 5-letniego terminu. Tak

    Bez powiadomienia? Teoretycznie niemożliwe - datą wszczęcia kontroli jest
    data doręczenia upoważnienia do jej przeprowadzenia. Więc pomijając jakieś
    tam doręczenia zastępcze podatnik zawsze wie o wszczętej kontroli przed
    jej rozpoczęciem