  • 1. Data: 2006-11-23 16:40:56
    Temat: Re: Co wolno ochronie!!
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu 23.11.2006 Kris napisał na grupę:

    >i teraz czy to jest legalne??
    >a jesli nie to co zrobic aby sie przed tym bronic??
    >oczywiscie moge mu odmowic pokazania czegokolwiek ale w takiej sytuacji on
    >moze odmowic mi wjazdu na teren a ja mam towar ktory musze zostawic a co
    >zrobic aby mnie wpuscil a ja zebym nie musial pokazywac takich dokumentow
    >dzieki

    sprawa bedzie nieco skomplikowana. nieraz zdarza mi sie wjezdzac na
    teren JW ochranianych przez prywatne firmy. Jedni machaja reka - jedz
    pan, a inni chca dokumentu tozsamosci. Na odczepnego daje zazwyczaj
    swoja przepustke wojskowa ze zdjeciem. I wystarcza. W jednym tylko
    miejscu musze chlopakow czestowac prawem jazdy;-) A jak to wyglada
    prawnie? Nie wiem, nie mam ochoty sie wyklocac. Daje co chca i niech
    sobie zapisza to i owo.

    Co ciekawe w MON nie dziala PJ - musi byc DO albo paszport;-) Ale to
    tylko w samym ministerstwie.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 2. Data: 2006-11-23 16:42:16
    Temat: Co wolno ochronie!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    mam na mysli ochrone zakladu pracy!!

    a konkretnie to chodzi mi o sytuacje gdy jestem dostawca i wjezdzam na
    zaklad z towarem a ochroniarz poza normalnymi czynnosciami (spisanie auta,
    wpisanie mnie do ksiazki, sprawdzenie samochodu) chce ode mnie dowodu
    osobistego abo jakiegos innego dokumentu (nie wystarcza mu podanie danych z
    pamieci) i ostatnio zdarzylo mi sie ze chce jeszcze dowodu rejestracyjnego
    samochodu twierdzac przy tym ze takie ma zarzadzenie i tak musi robic ze
    wszytkimi dostawcami

    Krystian

  • 3. Data: 2006-11-23 17:53:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris wrote:

> [...]
    > samochodu twierdzac przy tym ze takie ma zarzadzenie i tak musi robic ze

    Ciecie nie są uprawnieni do kontroli dokumentów.

> [...]
    > zrobic aby mnie wpuscil a ja zebym nie musial pokazywac takich dokumentow

    Zadzwonić do szefa zakładu, że tutaj mają takiego idiotę, który nie chce
    wpuścić dostawy towaru.

  • 4. Data: 2006-11-23 19:03:45
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobic aby mnie wpuscil a ja zebym nie musial pokazywac takich dokumentow

    Pan Ochroniarz co najwyzej moze grzecznie poprosci o okazania dokumentu,
    napewno nie moze zadac, nie mowiac juz o zabraniu go i trzymaniu przez
    czas twojego pobytu na terenie zakladu. Tak postepujac lamie, ktorys
    z przepisow KK (przetrzymywanie dokumentow, czy cos takiego).

    pozdr
    piotrek

  • 5. Data: 2006-11-23 19:52:24
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    dzwonic do szefa zakladu to moze byc trudne bo chodzi o kopalnie
    a podobno wlasnie dyrektor zarzadzil takie praktyki

    sprawa jest o tyle dziwna ze na niektorych kopalniach wogole nawet nie
    sprawdzaja na bramie albo tylko pytaja a na niektorych stoje 10 min zeby
    wjechac zanim wszytko pospisuja

    oczywiscie dac dokumenty moge ale troche mnie to drazni bo wydaje mi sie
    wlasnie ze sa nieuprawnieni do tego zeby zagladac w nie

    z drugiej strony moglbym sie klocic i wzywac np policje albo cos takiego ale
    przypuszczalnie w takiej sytuacji mam caly dzien w plecy i stoje na bramie

    moze jest inne wyjscie

    wiadomości news:4q3h34-eks.ln1@ncc1701.lechistan.com...

  • 6. Data: 2006-11-23 19:54:18
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    ochrona nie zabiera mi dokumentow tylko chce aby je akazac cos tam spisuje i
    oddaje
    czasami nie mam dowodu przy sobie wiec prawo jazdy rowniez dziala
    tak czy inaczej meczy mnie to nie wspomne juz o dowodzie rejestracyjnym
    pojazdu

  • 7. Data: 2006-11-23 21:15:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i teraz czy to jest legalne??

    Zakres uprawnień określa art. 36 Ustawy o Ochronie Osób i Mienia. Miedzy innymi
    wynika z niego, że pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i
    mienia w granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do ustalania
    uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach chronionych oraz
    legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości;

    A zatem legitymować mogą. Co do zadania dowodu rejestracyjnego, to uważam, że
    nie mają takiego prawa. Poza tym widzę tu problem polegający na tym, ze o ile
    mają prawo Cię wylegitymować, to do przetwarzania Twoich danych osobowych (a
    wpisanie do zeszytu jest przetwarzaniem) musza mieć Twoją zgodę.

    Co możesz zrobić? Przede wszystkim porozmawiać z kimś mądrym w tym zakładzie i
    zwrócić mu uwagę, że przekroczenie uprawnień przez ochronę, to przestępstwo.
    Może zrozumie. Drugi krok, to wystąpienia do właściwego miejscowo Komendanta
    Wojewódzkiego Policji o interwencję, bowiem sprawuje on nadzór nad firmami
    ochroniarskimi. W ostateczności zawsze możesz złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie. Innych pomysłów nie mam.

  • 8. Data: 2006-11-23 23:34:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ciecie nie są uprawnieni do kontroli dokumentów.

    To też wcale nie masz obowiązku im niczegokolwiek pokazywać.
    Co najwyżej nie wjedziesz na czyjś teren.

  • 9. Data: 2006-11-24 08:45:27
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: witek [Thu, 23 Nov 2006 17:34:47 -0600]:

    > To też wcale nie masz obowiązku im niczegokolwiek pokazywać.
    > Co najwyżej nie wjedziesz na czyjś teren.

    Jak im raz, drugi, piąty, dostawa nie wjedzie, to się chyba
    szybko nauczą że może lepiej wpuszczać ;)

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * e-Podpis spóźniony * Mieć fantazję *

  • 10. Data: 2006-11-25 07:31:14
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Jak im raz, drugi, piąty, dostawa nie wjedzie, to się chyba
    > szybko...

    ....szef tego kierowcy połapie, że ma kierowcę gamonia i zatrudni innego,
    dla którego pokazanie dowodu przy wjeździe do kopalni nie stanowi
    problemu;))

    --
    Pzdr
    Leszek