  • 1. Data: 2006-11-23 15:40:29
    Temat: Pożyczka - zabezpieczenie ???
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Witam !
    Znajomy poprosił mnie o pożyczenie pewnej kwoty - deklaruje się do
    zwrotu w przeciągu 2 tyg.
    Ja jestem w stanie mu jej udzielić, ale chciałbym się w jakiś
    sposób "zabezpieczyć".
    Otóż chcę z kolegą spisać umowę ? dot. pożyczki , sęk w tym iż
    nie wiem co powinno się znaleźć w treści i jak w ogóle powinna ona
    brzmieć ....

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-11-23 16:16:19
    Temat: Re: Pożyczka - zabezpieczenie ???
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote in message
    ps.com...
[...]

    Już to widzę jak ci zwraca.
    Co najwyżej za dwa tygodnie będziesz miał jednego znajomego mniej.
    Niech ci wystawi weksel. Będziesz miał z tym najmniej kłopotów, żeby pójść
    do komornika.

  • 3. Data: 2006-11-23 16:24:28
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Paweł W. napisał(a):
    > nie wiem co powinno się znaleźć w treści i jak w ogóle powinna ona
    > brzmieć ....

    pan a (dane) pozycza panu b (dane) kwote. pan b zobowiazuje sie ja
    splacic na zasadach (tu okreslic) w terminie do dnia (określić). w
    przecwynym wypadku sprawa zostanie skierowana do wlasciwego sądu. Łot
    cos w tym stylu u mnie wystarczylo do wydania nakazu zaplaty w trybie
    upominawczym.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-23 18:08:15
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    A ma z czego oddac, praca, samochod, dom.. ?

  • 5. Data: 2006-11-23 19:26:59
    Od: i...@w...pl

    Paweł W. napisał(a):
    > Witam !
    > Znajomy poprosił mnie o pożyczenie pewnej kwoty - deklaruje się do
    Dobry zwyczaj - nie pożyczaj.
    Od tego są banki, a jeśli on tam iść nie chce, to czemu Ty masz
    być głupszy od banku?
    Widocznie są powody, dla których bank mu nie po drodze, więc te same
    powody - jakie by nie były - powinny i Ciebie odwieść od zamiaru
    pożyczenia znajomemu pieniędzy.

  • 6. Data: 2006-11-23 23:53:57
    Od: " " <y...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?B?UGF3ZbMgVy4=?= <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam !
    > Znajomy poprosi=B3 mnie o po=BFyczenie pewnej kwoty

    Nic nie pozyczaj, on ci nie odda i zadna umowa niczego nie zagwarantuje.

  • 7. Data: 2006-11-24 11:09:03
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    i...@w...pl napisał(a):

    > Widocznie są powody, dla których bank mu nie po drodze, więc te same
    > powody - jakie by nie były - powinny i Ciebie odwieść od zamiaru
    > pożyczenia znajomemu pieniędzy.

    Mój ulubiony przypadek bo dotyczący mnie: idiotyczny wpis w BiK i żaden
    bank nie chciał ze mną rozmawiać. Wisi w BiK - kredytu nie ma. Koniec
    Kropka. Czyli ogólnie macie rację (dobry zwyczaj nie pożyczaj) ale
    raczej nie znacie kontekstu. Różnica między znajomymi a klientem a
    bankiem jest taka, że znajomy może zadowolić się mniejszym lub zerowym
    zyskiem. Wtedy na powiedzmy X tysięcy pożyczki wystarczy zabezpieczenie
    w postaci Y=X tysięcy wartego samochodu (a nie X podzielonego przez dwa
    a najlepiej przez 10 :)

    Poza tym ludzie powinni sobie pomagać - mnie zresztą uratował Raiffeisen
    bo zamiast ślepo patrzeć w BiK zainteresowali się faktami czyli umowami
    i obrotami firmy oraz bzdurnością wpisu do BiK :D

  • 8. Data: 2006-11-24 11:48:20
    Od: m...@g...com

    wrote:

    > Nic nie pozyczaj, on ci nie odda i zadna umowa niczego nie zagwarantuje.

    Ale zagwarantuje weksel z poręczeniem kogoś wypłacalnego.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-11-24 12:45:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    No właśnie - znajomy jest w zbliżonej sytuacji - może nieco
    bardziej skomplikowanej ...
    Decyzja zapadła - pożyczka udzielona - mam nadzieję, że nie stracę
    znajomego :).

    Pozdrawiam i dziękuję za wszystko - dużo emocji ...