  • 21. Data: 2019-07-09 16:52:35
    Temat: Re: Co ta matka robi w areszcie???
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-07-09 o 14:16, J.F. pisze:

    > Policja ma swoje "izby zatrzyman", czy jako to sie tam fachowo nazywa,

    Pomieszczenia dla Osób Zatrzymanych (PDOZ)

  • 22. Data: 2019-07-09 17:02:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-07-09 o 11:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mnie ostatnio wezwany przez 112 policjant poinformował (przy trzech
    > pozostałych wokół potakujących głowami), że próbę pobicia mogę sobie sam
    > skarżyć "cywilnie" z... kodeksu cywilnego (no rzesz dyktafonu nie miałem
    > kto by się spodziewał próby pobicia w biały dzień) i w ogóle był
    > wściekły, że nie wyglądam na ponad 7 dni niezdolności do czegokolwiek.

    Następnym razem przy takim policjancie zadzwoń jeszcze raz na 112 lub do
    dyżurnego na pobliską komendę Policji(czasem numery są ogólnodostępne) i
    zacytuj pana policjanta. To baaardzo pomaga w wielu spornych sytuacjach.

  • 23. Data: 2019-07-09 18:01:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.07.2019 o 16:52, nadir pisze:

    > Pomieszczenia dla Osób Zatrzymanych (PDOZ)

    w celu wytrzeźwienia:)

    --
    I love love

  • 24. Data: 2019-07-09 19:19:02
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-09 o 18:01, u2 pisze:

    > w celu wytrzeźwienia:)

    Nie.
    W tym celu są izby wytrzeźwień.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-07-09 19:52:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niemożliwe.
    Ale lekarz miał przed sobą widmo pozostawienia dziecka na oddziale lub 8 lat na
    wypadek 0,01% czegokolwiek - co byś wybrał w
    państwie prokuratorskim?

    -----

  • 26. Data: 2019-07-09 19:57:27
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.07.2019 o 19:19, RadoslawF pisze:

    > Nie.
    > W tym celu są izby wytrzeźwień.

    nie, to są PdON, pomieszczenia dla osób nietrzeźwych, zwykle poza
    jurysdykcją kulsonów:)

    --
    I love love

  • 27. Data: 2019-07-09 21:05:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-07-09 o 18:01, u2 pisze:

    > w celu wytrzeźwienia:)

    Też, ale to nie jest główne ich zadanie. U mnie na przykład nie ma izby
    wytrzeźwień w promieniu 60 kilometrów i właśnie w lokalnych
    zatrzymankach lądują nietrzeźwi. Podobno, to tak samo odpłatna usługa
    jak izba wytrzeźwień, nie wiem, nie byłem.
    Natomiast w PDOZ lądują głownie wszyscy ci, którzy mogą być legalnie
    zatrzymani na 48h, a gdzieś ostatnio słyszałem, że może to w pewnych
    warunkach potrwać do 72h. Potem zdaje się jest dopiero areszt.

  • 28. Data: 2019-07-09 21:38:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2019 o 14:21, J.F. pisze:

    > A swoja droga ... czy to mozliwe, zeby w 50 minut dziecko sie tak
    > odwodnilo ?
    > Temperatura umiarkowana - tzn w srodku moglo byc powiedzmy 40 stopni ...

    Możliwe, że było odwodnione wcześniej. Wbrew pozorom wcale nie tak
    trudno dziecku się odwodnić. Wystarczy biegunka i czasami z powodu
    zwykłej sraczki trzeba do szpitala pod kroplówkę (tak jakby nie mogła
    tego zrobić pielęgniarka w POZ).

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2019-07-09 22:21:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.07.2019 o 21:05, nadir pisze:

> [...]
    > zatrzymankach lądują nietrzeźwi. Podobno, to tak samo odpłatna usługa
    > jak izba wytrzeźwień, nie wiem, nie byłem.

    izby wytrzeźwień w czeciej ubeckiej zaczęły źle brzmieć i zmieniono
    nazwę na PdON, czyli pomieszczenia dla osób nietrzeźwych, w Suwałkach
    wymyślono jeszcze dłuższą nazwę dla starej dobrej wytrzeźwiałki:)

    > Natomiast w PDOZ lądują głownie wszyscy ci, którzy mogą być legalnie
    > zatrzymani na 48h, a gdzieś ostatnio słyszałem, że może to w pewnych
    > warunkach potrwać do 72h. Potem zdaje się jest dopiero areszt.

    PdOZ służy zwykle jako wytrzeźwiałka, bo statystycznie najwięcej jest
    zatrzymywanych pijaków, którzy nie mogą ścierpieć rzeczywistości i wolą
    stan nieważkości, a PdON nie ma w pobliżu, poza tym PdON nie może
    obsłużyć wszystkich klientów:)

    --
    I love love

  • 30. Data: 2019-07-09 22:38:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 21:05, nadir pisze:
    > U mnie na przykład nie ma izby wytrzeźwień w promieniu 60 kilometrów i
    > właśnie w lokalnych zatrzymankach lądują nietrzeźwi.

    A one są przystosowane do takich usług? Lekarz chyba musi zbadać, ktoś
    posprzątać.

    Robert