  • 91. Data: 2019-07-15 15:55:37
    Temat: Re: Co ta matka robi w areszcie???
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 11:21, Trefniś pisze:
> [...]
    > Płaczforma bezkrytyczne próbowała przeszczepić tego nowotwora.
    >
    > To zresztą dawało znacznie większe możliwości.
    > Tzw. opozycja piszczy, że prokuratura jest upolityczniona i na usługach
    > Ziobry.
    > OK, ale niezależny (wierzę, że w większości!) sędzia może materiały
    > oskarżenia (albo obrony) poddać weryfikacji i obnażyć wszelkie
    > manipulacje. Może dojść prawdy i na tej podstawie wydać wyrok.
    >
    > Przy pomyśle PO mógłby sobie tylko i wyłącznie ocenić siłę (ale nie
    > jakość i zgodność ze stanem faktycznym) argumentów obu stron i na tej

    wiele razy się spotykałem z wnioskami dowodowymi papug, aby powołać
    kolejnego biegłego do kolejnej ekspertyzy, mimo że ekspertyzy już były
    wykonane w tej sprawie, co ciekawe sąd przychylał się do wniosku papug,
    nigdy nie było odmowy:)

    > Co ciekawe, nawet prokuratorzy byli w większości przeciwni tej rewolucji
    > mimo, że głównie oni zyskiwali na procedurze.

    no nie do końca, musieli wykonać dużo więcej czynności, zebrać dużo
    więcej materiału dowodowego, teraz to wykonuje sąd, bo ma obowiązek do
    ustalenia prawdy materialnej, a nie tylko prawdy formalnej:)

    > EOT, bo nie ma sensu dłużej dyskutować o kolejnym poronionym pomyśle III
    > RP, skoro nie został zrealizowany.

    zawsze jest niebezpieczeństwo że pełomafia znowu dojdzie do władzy,
    wtedy będzie się liczyło w sądzie, kto ma więcej kasy, a nowobogackich
    mafiozów w Bolanda nie brakuje, zwykły Kowalski nie z nimi szans w
    sądzie, kupują nie tylko papugi, ale wszystkich jak leci:)

    --
    I love love

  • 92. Data: 2019-07-15 17:11:24
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2019 o 15:55 u2 <u...@o...pl> pisze:

> [...]
    > kolejnego biegłego do kolejnej ekspertyzy, mimo że ekspertyzy już były
    > wykonane w tej sprawie, co ciekawe sąd przychylał się do wniosku papug,

    (...)

    Skoro wiesz lepiej...

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/936090,reform
    a-procesu-karnego-do-kosza-odkrecanie-kontradyktoryj
    nosci.html

    EOT

    --
    Trefniś

  • 93. Data: 2019-07-15 18:46:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 17:11, Trefniś pisze:

    > (...)
    >
    > Skoro wiesz lepiej...
    >
    > https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/936090,reform
    a-procesu-karnego-do-kosza-odkrecanie-kontradyktoryj
    nosci.html

    ależ o tym piszę, prorocy musieli wykonywać dużo więcej czynności,
    dzięki cofnięciu "reformy" peło wszystko powróciło na stare tory, tyle,
    że to wcale nie przyspiesza procesu, wręcz przeciwnie, więc nadal
    potrzebna jest gruntowna reforma sądów, aby nie można było przekładać
    wokand dłużej niż na następny dzień:)

    --
    I love love

  • 94. Data: 2019-07-15 18:49:05
    Od: Kviat

    W dniu 15.07.2019 o 11:21, Trefniś pisze:

    > To zresztą dawało znacznie większe możliwości.
    > Tzw. opozycja piszczy, że prokuratura jest upolityczniona i na usługach
    > Ziobry.

    Bo jest. Czego znowu nie rozumiesz?
    A po co podporządkowali sobie prokuraturę?

    > OK, ale niezależny (wierzę, że w większości!) sędzia może materiały
    > oskarżenia (albo obrony) poddać weryfikacji i obnażyć wszelkie
    > manipulacje. Może dojść prawdy i na tej podstawie wydać wyrok.

    Może.
    I właśnie odpowiedziałeś sobie, dlaczego próbują również przejąć sądy i
    podporządkować sobie sędziów. Co częściowo już im się udało.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 95. Data: 2019-07-15 19:11:00
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.07.2019 o 18:49, Kviat pisze:
    > Powrotu do zdrowia życzę.

    kfiatek to lekarz ? pytania się mnożą:)

    --
    I love love

  • 96. Data: 2019-07-16 12:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 14.07.2019 o 23:35, u2 pisze:
> [...]

    Dlaczego trudno ?

    >w ogóle ponowne wzywanie świadka jak nie zaszły nowe okoliczności
    >oznacza chęć bezzasadnego przedłużenia przewodu i to sąd powinie
    >oddalać z całą mocą swojej władzy:)

    Czy adwoka oskarzonego przesluchiwal swiadka, czy oskarzony mogl zadac
    pytania, w razie, gdyby adwokat sie nie sprawdzil ?

    Czy policja aby na pewno rzetelnie przesluchala i spisala protokól -
    szczegolnie w kwestii "jestem pewny", "z tego co widzialem", "wydaje
    mi sie".
    Albo np czy rozpoznal oskarzonego, czy tylko byl podobny ...

    J.

  • 97. Data: 2019-07-16 12:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 14.07.2019 o 23:30, Trefniś pisze:

    >no właśnie, Ruskie Budki i Grabarze ułatwili życie gangsterom, a
    >chodzi o to, aby śledztwo było dostatecznie wyczerpujące, aby sąd
    >mógł szybko skazać lub uniewinnić, a nie zlecać nie wiadomo jakich
    >durnych czynności na wniosek papug:)

    Ale zaraz - to jestes za, czy przeciw ?
    Bo przy tej kontadyktoryjnosci, to prokurator musi tak przygotowac
    material dowodowy, aby nie budzil watpliwosci.
    I ma to zrobic szybko, bo gdzies tam powinien byc sad, ktory mowi, ze
    nie widzi podstaw do dalszego przedluzania aresztu.

    A jesli ma to sluzyc do tego, aby oskarzony i jego adwokaci nie mogli
    wyjasniac miejsc budzacych watpliwosc ... to chyba dobrze, ze nie
    wprowadzili.

    J.