  • 11. Data: 2005-09-22 16:31:19
    Temat: Re: Co rozprawa, to inny prokurator- czy to dopuszczalne?
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    pieć lat to niedługo,oni sa mistrzami w motni mają czas .Pomyśl że to może
    trwać 15 lat ,a może i dłużej jesteś w Polsce ja mam sprawe 14 lat i nic
    niewiadomo sami niewiedzą co chcą rok w areszcie i co z tego skargi możesz
    pisać nikt nierozpatrzy chyba że na Twoją niekorzyśc .Wyjedż lepiej z tego
    zasranego bagna wszędzie będą Cię lepiej traktować jak w PRL.

  • 12. Data: 2005-09-22 17:06:35
    Od: "Wanda Masztalska" <w...@g...pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Wanda Masztalska" <w...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:dgtkdr$rhb$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Obowiazuje tak zwana zasada indyferencji, w mysl ktorej nie ma znaczenia
    > ktory konkretnie prokurator bedzie uczestniczyl w czynnosciach. Strona
    > postepowania sadowego jest bowiem oskarzyciel publiczny - prokurator a nie
    > oskarzyciel publiczny - prokurator Jan Kowalski.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD
    Dzieki,zrozumialam.Choc wewnetrznie sie buntuje,bo nie bedzie
    odpowiedzialnego,za ten stan rzeczy,ktos zdecydowanie odpowiedziec powinien.

  • 13. Data: 2005-09-22 17:25:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wanda Masztalska" <w...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dgtkdr$rhb$1@inews.gazeta.pl...

    Ustawa mówi o obowiązku uczestnictwa prokuratora w rozprawie nie
    precyzując, że to ma być ten jeden konkretny. W tej sytuacji w
    Prokuraturach Rejonowych rozwiązuje się sprawę w ten sposób, że w
    kolejne dni jeden lub kilku prokuratorów "obskakują" wszystkie
    rozprawy danego dnia. W konsekwencji może się zdarzyć, ze za każdym
    razem będzie inny.

    Inaczej jest w prokuraturach apelacyjnych czy okręgowych. Tam jest
    mniej spraw, to też raczej na rozprawie jest prowadzący sprawę
    prokurator, chyba, ze coś mu przeszkodzi.

  • 14. Data: 2005-09-22 19:08:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To mógł nawiązać w tych innych wątkach ...
    > I zawsze tak nie piszę, czego dowodem jest choćby ten wątek.

    ten watek jest wlasnei wyjatkiem co zdziwilo porebe, przyznam ze tez sie na
    to nastawilame jak klikalem :)

    P.

  • 15. Data: 2005-09-22 21:08:06
    Od: " jb" <j...@g...pl>

> [...]
    > kolejne dni jeden lub kilku prokuratorów "obskakują" wszystkie
    > rozprawy danego dnia. W konsekwencji może się zdarzyć, ze za każdym

    No bo inne rozwiązanie jest niemozliwe. Wyobraź sobie, że prokurator, który
    skierował akt oskarzenia, ma np. sprawę o 9.00 u sędziego X, o 12.00 sprawę u
    sędziego Y oraz sędziego Z w innym sądzie, a o 12.30 sprawę w innym mieście...

    Notabene - prokurator spędza średnio w sądach 3 dni w tygodniu, na pozostałe
    rzeczy zostaje mu 2 dni...

  • 16. Data: 2005-09-22 21:45:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No bo inne rozwiązanie jest niemożliwe. Wyobraź sobie, że
    prokurator, który
    > skierował akt oskarżenia, ma np. sprawę o 9.00 u sędziego X, o 12.00
    sprawę u
    > sędziego Y oraz sędziego Z w innym sądzie, a o 12.30 sprawę w innym
    mieście...

    A czy ja napisałem, że tak nie jest? Po prostu wyjaśniłem mechanizm.
    Czy dało by się zrobić? Moim zdaniem przy pewnej współpracy sadu tak.
    Trzeba by było wokandy ukąłdać pod konkretnego prokuratora. Ale było
    by to naprawdę uciążliwe, bo z reguły są różne składy orzekające.

    > Notabene - prokurator spędza średnio w sądach 3 dni w tygodniu, na
    pozostałe
    > rzeczy zostaje mu 2 dni...

    Być może jest to specyfika regionu, ale śmiem twierdzić, że nie jest
    to regułą.

  • 17. Data: 2005-09-22 21:57:48
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > pozostałe
    >
    > Być może jest to specyfika regionu, ale śmiem twierdzić, że nie jest
    > to regułą.

    No tak - niektórych miastach prokuratorzy są w sądzie nawet po 4 dni tygodniowo.
    Liczba prokuratorów w poszczególnych jednostkach jest mniej więcej taka sama w
    całym kraju w stosunku do ilości wpływających do danej prokuratury spraw.
    Jeśli zaś któraś prokuratura to umarzalnia, gdzie nieliczne sprawy trafiaja z
    aktem oskarżenia do sądu, to i tyle wokand obsadzać nie potrzeba...

  • 18. Data: 2005-09-22 23:19:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    trafiaja z
    > aktem oskarżenia do sądu, to i tyle wokand obsadzać nie potrzeba...

    Są w tym względzie ewenementy. Czasem sztucznie utrzymuje się
    równowagę poprzez kierowanie do mniej obciążonych prokuratur spraw, w
    których sąsiednie prokuratury się wyłączyły. Ale mimo wszystko uważam,
    że te trzy dni to przesada.

  • 19. Data: 2005-09-23 21:48:07
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Są w tym względzie ewenementy. Czasem sztucznie utrzymuje się
    > równowagę poprzez kierowanie do mniej obciążonych prokuratur spraw, w
    > których sąsiednie prokuratury się wyłączyły.

    A ile jest takich spraw, e się całe prokuratury wyłączaja? Jedna, dwie rocznie?

    Ale mimo wszystko uważam,
    > że te trzy dni to przesada.

    Zgadza się - średnia ilość dni spędzanych przez prokuratora w sądzie w moim
    okręgu przekracza trzy w tygodniu. Bliżej do średnio trzech i pół...

  • 20. Data: 2005-09-24 18:08:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A ile jest takich spraw, e się całe prokuratury wyłączają? Jedna,
    dwie rocznie?

    Kpisz? Ja wiem o 3 w ciągu ostatniego miesiąca w skali malutkiej
    prokuratury.