  • 1. Data: 2004-08-17 17:36:23
    Temat: Co przenosi absolwenta do rezerwy - rozporzadzenie czy wpis do ksiazeczki wojskowej?
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Witam.
    W mysl odpowiedniego Rozporzadzenia MON "Wojskowi komendanci uzupelnien
    przeniosa do rezerwy do dn. 31.01.2005 przeznaczonych do odbycia
    zasadniczej sluzby wojskowej [..] poborowych [..] bedacych absolwentami
    szkol wyzszych [..] ktorzy stali sie absolwentami w 2004r. lub
    wczesniej."
    Czy wobec owego rozporzadzenia taki absolwent z dyplomem jest juz
    rezerwista czy rezerwista stanie sie dopiero w momencie uzyskania wpisu
    do ksiazeczki wojskowej?
    Chodzi o prace, a WKU robi problemy z szybkim uzyskaniem wpisu do
    ksiazeczki...
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 2. Data: 2004-08-17 18:56:09
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Może BartekB kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:cftfig$sad$1@kujawiak.man.lodz.pl> powiedział...

    > Czy wobec owego rozporzadzenia taki absolwent z dyplomem jest juz
    > rezerwista czy rezerwista stanie sie dopiero w momencie uzyskania wpisu
    > do ksiazeczki wojskowej?

    Temat brzmi jak jakiś stary żołnierski dowcip z cyklu "co ma żołnierz
    pod łóżkiem?"
    Rzecz jasna w takim przypadku absolwent staje się rezerwistą ex lege,
    czyli z samej mocy przepisu, wpis do książeczki jest tylko
    potwierdzeniem stanu prawnego. Komendant WKU nie może wydać innej
    decyzji jak o przeniesieniu do rezerwy.
    Nb. co ja się kiedyś nawojowałem z armią jak mnie chcieli do SPR
    wcielić, oparło się o NSA... ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: +48.502.D.E.F.U.N.K.

  • 3. Data: 2004-08-17 20:04:28
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał
> [...]

    > Rzecz jasna w takim przypadku absolwent staje się rezerwistą ex lege,
    > czyli z samej mocy przepisu, wpis do książeczki jest tylko

    Moze niezbyt precyzyjnie zapytalem :) Wiem, ze wpis do ksiazeczki tylko
    potwierdza stan faktyczny :) Chodzilo mi o pewna watpliwosc, czy
    rezerwista jest sie w chwili wejscia w zycie takiego rozporzadzenia, czy
    w chwili zatwierdzenia tego przez WKU? Zwlaszcza, ze w tym
    rozporzadzeniu jest mowa o przeniesieniu do rezerwy "do dnia
    31.01.2005", wiec jesli sie czlowiek zagapi, to chyba po tym terminie
    znow moglby zostac powolany do woja :) Trzebaby wiec najpierw wykazac,
    ze sie spelnia zalozenia tego rozporzadzenia, a wtedy dopiero zrobia z
    czlowieka rezerwiste - tak czy nie? :)
    pzdr.
    B.

  • 4. Data: 2004-08-17 20:29:47
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Może BartekB kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:cfto84$l48$1@kujawiak.man.lodz.pl> powiedział...

> [...]
    > rozporzadzeniu jest mowa o przeniesieniu do rezerwy "do dnia
    > 31.01.2005", wiec jesli sie czlowiek zagapi, to chyba po tym terminie

    Nie widzę przepisu ale powiedziałbym, że gdyby to był termin, którego
    uchybienie ze strony absolwenta powodowałoby "odżycie" obowiązku,
    mmusiałoby to wyraźnie wynikać z przepisu.
    IMHO to przepis dla WKU, żeby Panowie wzięli się do roboty i zdążyli z
    koksem do końca stycznia.
    W przeciwnym razie miałbyś przepis "do 31.01.2005 WKU może, na wniosek
    absolwenta, przenieść go do rezerwy".
    Dodam może, że po przegranej przed NSA okazałem się pacyfistą ;-) a
    następnie miałem 3-letni okres uchylania się od odbycia służby
    zastępczej ;-) Obecnie moja książeczka jest kompletnie nieadekwatna do
    stanu faktycznego, no ale chyba starszego pana w wieku okołochrystusowym
    ;-) nie będą ciągać, no nie? ;-)))))

    --
    Olgierd
    gsm: +48.502.D.E.F.U.N.K.