  • 1. Data: 2004-02-18 20:31:00
    Temat: Co oznacza określenie "niezwłocznie"
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przeczytałem w jednym piśmie że należy niezwłocznie dostarczyć jakiś
    dokument. Ile to godzin, dni czy lat. Samo określenie czasu niezwłocznie w
    kontaktach urząd - obywatel jest według mnie tak nieprecyzyjne ze zakrawa na
    kpinę. Az się prosi żeby odpisać że " zaraz przyniosę". Czy wie ktoś z was
    jakie przepisy to określają. Tomek

  • 2. Data: 2004-02-18 21:24:39
    Temat: Re: Co oznacza określenie "niezwłocznie"
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek tarasiuk" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c10i24$rle$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    na
    > kpinę. Az się prosi żeby odpisać że " zaraz przyniosę". Czy wie ktoś z was

    Niezwłocznie oznacza "bez nieuzasadnionej zwłoki", "tak szybko jak to jest
    mozliwe". NIe ma żadnych przepisów to określających. Może to być i 10 minut
    i 10 miesięcy, zależnie od przypadku. Jeśli uważasz, że termin przekroczono
    musisz wykazać, że w tym przypadku zwłoka była nieuzasadniona.

    ============
    RF

  • 3. Data: 2004-02-18 21:25:57
    Temat: Re: Co oznacza określenie
    Od: "Jacek Placek" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Niezwloczne dzialanie oznacza: bez zbednej zwloki; tak szybko, jak to jest
    mozliwe w swietle towarzyszacych okolicznosci; bez niepotrzebnych opoznien;
    bez odkladania na pozniej.
    Wszystko zalezy od tego, o jaka czynnosc chodzi i ile czynnosci posrednich
    trzeba podjac, zeby spelnic obowiazek.
    Nie da sie tego okreslic scisle w dniach czy latach. To moze byc zarowno
    kilka godzin, jak i kilkanascie dni.
    JP

  • 4. Data: 2004-02-18 22:00:41
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    na
    > kpinę. Az się prosi żeby odpisać że " zaraz przyniosę". Czy wie ktoś z was

    Określa to słownik:
    niezwłocznie - natychmiast, zaraz; tak szybko, jak to możliwe.

  • 5. Data: 2004-02-18 22:06:07
    Od: "Jacek Placek" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcyś <m...@x...pl> napisał(a):

    > Określa to słownik:
    > niezwłocznie - natychmiast

    Nieprawda. To nie musial byc slownik prawniczy ;) Wspomnianemu okresleniu
    poswiecono w literaturze prawniczej sporo miejsca. Wnioski powyzej.

  • 6. Data: 2004-02-18 22:52:32
    Temat: Serdeczne dzięki i ciąg dalszy.
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak też pomyślałem że niezwłocznie to oznacza to samo co bez zbędnej zwłoki.
    Ale jak postąpić w takiej sytuacji. Znajomy pożyczył koledze samochód.
    Tamten nie dość że nie zabrał dokumentów to na dodatek dał sie złapać na
    radar. Konsekwencje normalne jak w przy takim zdarzeniu. Mandat i
    zatrzymanie samochodu za brak OC. Znajomy poszedł z polisą i wydali mu
    samochód. Za jakiś czas sprzedał samochód. Niedawno przyszło do niego pismo
    że ma przedstawić w jakimś urzedzie polisę że miał zapłacone OC. Bo jak nie
    pokaże to będzie miał kare 3000 z ogonkiem. Przesłał im kopie listem
    poleconym na co oni odpisali że dostali. Kilka dni temu przysłali do niego
    kolejne pismo że ma NIEZWŁOCZNIE dostarczyć umowę kupna samochodu. Samochód
    kupił w komisie i fakture dał nabywcy. Może dostać w Wydziale komunikacji
    jakiś dokument, który bedzie dla tamtych tak samo ważny jak umowa. Tutaj
    zaczyna się problem. Facet jest bezrobotny i naprawdę biedny. W Wydziale
    komunikacji chcą za to jakieś pieniądze a on w tej chwili nie ma nawisu
    inflacyjnego. Na dodatek nie widzi żadnej swojej winy w tym całym zajściu.
    Jak próbował wytłumaczyć pani z tego urzędu sytuację to słyszałem jak go za
    to za przeproszeniem zjebała jak burą sukę. Cały czas straszyła karą. Facet
    był załamany nie tyle brakiem pieniedzy co postępowaniem tego babska. Stąd
    moje pytanie czy niezwłocznie w jego przypadku będzie oznaczało taki czas w
    którym pojawi sie u niego nawis inflacyjny pozwalający zapłacić za dokument
    w wydziale komunikacji. Miałby wtedy chociaż satysfakcję że utrudnił zycie
    wstrętnej babie i na dodatek zrobił to bez łamania prawa. Tomek

  • 7. Data: 2004-02-18 23:05:48
    Temat: Re: Serdeczne dzięki i ciąg dalszy.
    Od: "Jacek Placek" <j...@W...gazeta.pl>

    Jesli nie uda mu sie skontaktowac z nabywca, to nie moze zaslaniac sie
    brakiem pieniedzy na stosowna oplate w Wydziale Komunikacji, jesli taka jest
    przewidziana za te czynnosc. Okreslenie 'niezwlocznie' w przedstawionej
    sytuacji to tyle czasu, ile wystarczy na zlozenie wniosku i odpowiednia
    procedure w urzedzie, a nastepnie doreczenie zadanego dokumentu.

    JP

  • 8. Data: 2004-02-18 23:35:20
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    Jacek Placek <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > sytuacji to tyle czasu, ile wystarczy na zlozenie wniosku i odpowiednia
    > procedure w urzedzie, a nastepnie doreczenie zadanego dokumentu.

    On nie chce się zasłaniać brakiem pieniędzy. On tych pieniędzy nie ma. Co ma
    zrobić w takiej sytuacji. A czy np. tamci w takiej sytuacji nie moga sami
    wystąpić do wydz. komunikacji o taki dokument. I co mu grozi za
    niedostarczenie papiurka. Kar finansowych to on sie nie boi. A jednocześnie
    chciałby to załatwić żeby mieć spokój. Tomek

  • 9. Data: 2004-02-18 23:37:13
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

  • 10. Data: 2004-02-20 13:45:24
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > Nieprawda. To nie musial byc slownik prawniczy ;) Wspomnianemu okresleniu
    > poswiecono w literaturze prawniczej sporo miejsca. Wnioski powyzej.
    Hihihihihihi, pamietam, ze kiedys czytalem orzeczenie SN w tej stprawie i
    wyszlo mu w jego obliczeniach, ze to nie wiecej niz dwa tygodnie :o)
    JG