    From: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co mogę zrobić oszustowi?
    Date: Mon, 13 Sep 2004 09:38:39 +0000 (UTC)

    Hej

    Miała miejsce taka sytuacja:

    Jakiś człowiek zaproponował wykonanie (~200) smyczy (takich do kluczy) z
    logo i nazwą pewnej dystrybucji Linuksa. Ponieważ nie było zgody co do
    wzoru, zrobił głosowanie na WWW. Następnie przyjął zamówienie,
    potwierdził je poając linka do wzoru, który został wybrany i poprosił o
    wpłatę. Wpłaciłem pieniądze. Po jakimś czasie wysłał na jedną z list
    mailingowych dystrybucji X zdjęcie próbki, którą otrzymał od producenta.
    Jak się okazało człowiek wysłał do wyprodukowania wzór inny niż
    przegłosowany i pokazany w potwierdzeniu zamówienia. Nie zwróciłem uwagi
    na tą próbkę, bo uważałem że skoro coś zamówiłem i mam potwierdzenie to
    wiem co dostanę. W sobotę dostałem przesyłkę i wzór oczywiście jest inny
    niż ten zamówiony.

    Interesuje mnie, jakie mam możliwości wymuszenia jednej z dwóch rzeczy:
    1. wyprodukowania smyczy zgodnej z zamówionym wzorem (domyślam się że
    żadne)
    2. odzyskania pieniędzy (najchętniej z jakąś rekompensatą za stracony
    czas, nerwy itd)

    Kilka dodatkowych faktów, które mogą mieć znaczenie:
    - części osób nowy wzór odpowiada, i nie protestują
    - istniała możliwość zapłacenia za smycz przy odbiorze i są osoby, które
    zadeklarowały że jej nie odbiorą
    - koszt smyczy był mały (~14zł + przesyłka), zamówiłem dwie z myślą że
    będzie to prezent (co w dużej mierze jest przyczyną mojego
    zdenerwowania)
    - kilka dni wcześniej człowiek, który zbierał kasę na smycze przysłał mi
    maila z pytaniem czy chcę zwrot pieniędzy (bo mocno protestowałem
    przeciw zmianie wzoru na listach mailowych). Jednak smycze wysłał nie
    czekając na moją odpowiedź.

    To tyle, czekam na Wasze odpowiedzi.
    --
    --= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= m...@e...pw.edu.pl =--