  • 11. Data: 2012-10-27 13:17:52
    Temat: Re: Co lepsze ?
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2012-10-27 10:58, Andy Niwinski pisze:

    > A wiesz co mu możesz? Nagwizdać. Poczytaj regulamin Allegro. Gośc ma
    > 30 dni, a w tym czasie zamówiony przez Ciebie tablet dojedzie z Chin i
    > go dostaniesz. Coraz więcej "handlarzy " tak robi. Wystawiają
    > virtualny towar, jak kasa wpłynie, to zamawiają na Aliexpress, czy też
    > innej chińskiej platformie.

    No ale czy to nie powinno być opisane w ofercie u sprzedawcy?
    Ja tak kiedyś chciałam coś kupić i wyszło mi o wiele szybciej i taniej
    kupienie bezpośrednio z Chin na e-bayu. :)

    Ewa

  • 12. Data: 2012-10-27 15:54:48
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "medea" <x...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag

    > No ale czy to nie powinno być opisane w ofercie u sprzedawcy?
    > Ja tak kiedyś chciałam coś kupić i wyszło mi o wiele szybciej i taniej
    > kupienie bezpośrednio z Chin na e-bayu. :)
    >
    > Ewa

    Ale przecież mamy wolny rynek. Nikt nie zmusza nikogo do zakupu u tego
    konkrentnego sprzedawcy. Jeśli nie napisał, że wysyła np. w ciągu 48 godzin
    od otrzymania pieniędzy, to obowiązuje go ustawowy termin. Jeśli napisał, to
    zawsze masz prawo do odstąpienia od umowy. Tak że takie jakieś jak proponuje
    "pan Zbyszek" to powodują ból brzucha - od śmiechu.

  • 13. Data: 2012-10-27 16:01:09
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2012-10-27 15:54, Andy Niwinski pisze:

> [...]
    > godzin od otrzymania pieniędzy, to obowiązuje go ustawowy termin.
    > Jeśli napisał, to zawsze masz prawo do odstąpienia od umowy.

    Kwestia kluczowa właśnie, czy napisał. A powinien podać, jaki jest czas
    realizacji zamówienia.

    Ewa

  • 14. Data: 2012-10-27 16:42:27
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-27 14:01:09 +0000, medea <x...@p...fm> said:

    > Kwestia kluczowa właśnie, czy napisał. A powinien podać, jaki jest czas
    > realizacji zamówienia.

    I dochodzimy do sedna - nie ma znaczenia, co powienien.
    Ważne jest, by kupujący nie składał oferty, jeśli mu nie odpowiada.
    Nazywa się to "głosowanie portfelem" i jest niewiarygodnie skuteczne.

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2012-10-27 17:10:22
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    > Kwestia kluczowa właśnie, czy napisał. A powinien podać, jaki jest czas
    > realizacji zamówienia.
    >
    > Ewa

    No ale "pan Zbyszek" doszedł do wniosku, że my tu wszyscy mamy bardzo
    sprawne kryształowe kule i sami będziemy wiedzieć, co sprzedawca napisał.

  • 16. Data: 2012-10-27 17:46:03
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2012-10-27 16:42, Bydlę pisze:

    > I dochodzimy do sedna - nie ma znaczenia, co powienien.
    > Ważne jest, by kupujący nie składał oferty, jeśli mu nie odpowiada.

    No ale jak ma stwierdzić, czy mu odpowiada? Chyba musi się oprzeć na
    informacjach zawartych w ofercie?
    Zakładam, że Pan Zbyszek nie miałby teraz pretensji, gdyby w ofercie był
    podany czas realizacji np. 30 dni.

    Ewa

  • 17. Data: 2012-10-28 10:25:41
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-27 15:46:03 +0000, medea <x...@p...fm> said:

    > No ale jak ma stwierdzić, czy mu odpowiada?

    To przecież oczywiste?

    > Chyba musi się oprzeć na informacjach zawartych w ofercie?

    I tu cię mam.
    A masz w tej ofercie te informacje, na których ci zależy?

    > Zakładam, że Pan Zbyszek nie miałby teraz pretensji, gdyby w ofercie
    > był podany czas realizacji np. 30 dni.

    A ja, po latach czytania tego, co ludzie wypisują w internecie (plus po
    paru latach intensywnego udzielania się na Café Allegro) i jak
    regularnie przedstawiają nieprawdę, zarzekając się, że zły to był ten
    drugi, nie założyłbym się, że Pan Zbyszek zauważył, przeczytał czy
    zrozumiał w takiej sytuacji.
    Nie znam Pana Zbyszka, więc nie będę ryzykował.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2012-10-28 17:04:31
    Od: kashmiri <n...@n...com>

    On 26/10/2012 22:34, Pan Zbyszek wrote:
> [...]
    > jednocześnie z zakupem . Następnego dnia dostałem wiadomość od
    > sprzedawcy że wpłatę otrzymał i "zlecenie przekazane do realizacji" po
    > ok 10 dniach zacząłem bombardować sprzedawcę telefonicznie i pocztą
    > mailową , ale do dziś nie mam żadnej informacji czy i kiedy dostane
    > tablet lub zwrot pieniędzy . Sprzedawca po prostu ignoruje moje
    > zapytania . Co proponujecie :
    > a / skarga na policji
    > b / skarga w prokuraturze
    > c / od razu wniosek do sądu
    >
    > pewnie były takie pytania , ale pan Google nic konkretnego mi nie

    Jeśli płaciłeś kartą kredytową (nawet przez PayU - oni są tylko
    acquirerem), a towaru nie dostałeś w terminie, możesz zgłosić to do
    swojego banku, duże szanse, że dostaniesz zwrot.

    W przeciwnym razie zostaje allegrowski Program Ochrony Kupujących.

    k.

  • 19. Data: 2012-10-28 17:24:55
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2012-10-28 10:25, Bydlę pisze:

    > I tu cię mam.
    > A masz w tej ofercie te informacje, na których ci zależy?

    Oferty nie widziałam.

> [...]
    > zrozumiał w takiej sytuacji.
    > Nie znam Pana Zbyszka, więc nie będę ryzykował.

    Być może masz rację, jednak sprzedający też nie są bez winy, bo za
    wszelką cenę starają się ukryć niewygodne dla kupującego informacje.
    Teoretycznie są czyści, ale cóż...nie pozostaje nic innego, jak być czujnym.

    Ewa

  • 20. Data: 2012-10-28 19:43:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-28 16:24:55 +0000, medea <x...@p...fm> said:

    > Oferty nie widziałam.

    Ale omawiamy przypadek: chcesz coś kupić, ale w ofercie nie ma tych
    informacji, któ(R)e uważasz za istotne.
    Kupisz wtedy? Śmiem twierdzić, że nie.
    I o to chodzi - zaś najczęściej omawianym (w internecie) przypadkiem
    jest ten, w którym zainteresowany kupił, mimo że tych informacji w
    ofercie nie było.
    :-)

    > Być może masz rację, jednak sprzedający też nie są bez winy, bo za
    > wszelką cenę starają się ukryć niewygodne dla kupującego informacje.

    OK, ale to nie ma żadnego znaczenia.
    1. jest wystawiony jakiś towar
    2. jest podana cena
    3. brakuje istotnych informacji
    4. normalny nie kupuje, choćby w opisie było zdanie: GWARATÓJEM ÓCZCIWOŹDŹ.

    > Teoretycznie są czyści, ale cóż...nie pozostaje nic innego, jak być czujnym.

    Czyli nie kupować tam, gdzie nam coś nie odpowiada.
    Tyle, że dla wielu to trudne, bo cena była niezła...

    --
    Bydlę