    From: "Adam Kleczkowski" <a...@c...cam.ac.uk>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Clo/akcyza na samochod; mienie przesiedlenia
    Date: Mon, 14 Jan 2002 09:10:50 -0000

    Mam pytanie dotyczace ostatnich zmian w przepisach celnych.

    W skrocie sytuacja jest nastepujaca: mieszkam od kilku lat w Anglii (stad
    kompletna nieznajomosc aktualnych przepisow w Polsce), planuje wkrotce
    przeniesc sie/wrocic do Polski, przysluguje mi wiec prawo do 'mienia
    przesiedlenia', rowniez w zakresie samochodu. Jest z tym jednak klopot, bo w
    Anglii jezdzi sie po zlej stronie drogi, a wiec samochod, ktory mam w tej
    chwili ma kierownice po prawej stronie. Chce wiec kupic samochod z 'dobra'
    kierownica, ale:

    1. jesli chce go zglosic do mienia przesiedlenia, musze go miec przez pol
    roku, a wiec musze go kupic poza Anglia, zarejestrowac w Anglii, przerobic
    swiatla, zaplacic tu podatki, itd itp. Dawniej daloby mi to jednak duzy zysk
    na zwolnieniu z cla w Polsce, wiec warto bylo sie wysilic.

    2. na tyle na ile slyszalem o nowych przepisach, samochody sa teraz
    zwolnione z cla. Moze wiec nie oplaca mi sie kupowac samochodu teraz, ale
    poczekac na przyjazd do Polski i wtedy kupic albo w Polsce, albo po drodze w
    Niemczech. Czy bede musial wtedy zaplacic cos jeszcze (akcyze?).

    3. Czy mienie przesiedlenia cos mi jeszcze daje w zakresie samochodowym
    (rozumiem, ze daje przy innych rzeczach, jak komputer, meble, itd itp)

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie - wlaczajac linki do stron internetowych
    z odpowiednimi przepisami...

    Adam

    --
    Adam Kleczkowski