    From: reiro <r...@n...email.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cisza nocna a ciagnik?
    Date: Fri, 12 Aug 2005 15:54:54 +0200

    Moj kuzyn ma pole i spokojnie je uprawie. Ostatnio pewna osoba, kupila
    dzialke rownolegla do jego i wybudowala tam dom. Kuzyn czasem zaczyna
    pracie polowe o 3 czy 4, a sasiad, ktory wybudowal dom obok (nie jest on
    rolnikiem) narzeka i grozi policja, jesli moj kuzyn nie przestanie
    halasowac ciagnikiem, czy inna maszyna. Mysle ze czlowiek budujac dom kolo
    licznych pol powinien byl przewidziec, ze bedzie sie to wiazalo z pewnymi
    efektami zewnetrznymi.

    Do rzeczy, czy ow sasiad ma prawo rzadac od mojego kuzyna rozpoczynania i
    konczenia prac polowych w jakims okreslonym czasie? Z tego co sie
    orientuje jest cos takiego jak cisza nocna, ale ona jest chyba ustalana
    indywidualnie przez np. spoldzielnie. Czy sa jakies wymogi nakladajace
    ograniczenia na mojego kuzyna co do emisji halasu w okreslonych porach?
    Bede bardzo wdzeiczny za odpowiedz.