  • 11. Data: 2019-05-06 16:27:43
    Temat: Re: Cimoszewicz nie zawiadomił policji po potrąceniu rowerzystki
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 4:14:29 PM UTC+2, Robert Tomasik wrote:

    > Z OC ubezpieczyciel wypłaci ofierze, ale potem to odszkodowanie ściągnie
    > z właściciela pojazdu w formie regresu.

    e... nie moze, regres zgodnie z ustawa jest mozliwy tylko gdy:

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ubezpieczyciel może dochodzić roszczeń od
    kierującego pojazdem jeśli ta osoba:

    1. szkoda umyslnia

    2. pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających

    3. posiadanie pojazdu na wskutek popełnienia przestępstwa (np. kradziez)

    4. ucieczka z miejsca wypadku

  • 12. Data: 2019-05-06 16:30:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 16:27, WS pisze:
    > 4. ucieczka z miejsca wypadku

    ano:)))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 13. Data: 2019-05-06 16:31:05
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 16:23, WS pisze:
    > Doktor prawa, byly minister sprawiedliwości i prokurator generalny nie wie, ze ma
    nie ruszac pojazdu + zawiadomic odpowiedznie sluzby?

    może powinien się odpowiednio ubezpieczyć, a nie tylko od powodzi ?:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 14. Data: 2019-05-06 16:44:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 4:27:44 PM UTC+2, WS wrote:

    no i zapomnalem punkt 5., powinno byc:

    e... nie moze, regres zgodnie z ustawa jest mozliwy tylko gdy:

    1. szkoda umyslna

    2. pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających

    3. posiadanie pojazdu na wskutek popełnienia przestępstwa (np. kradziez)

    4. ucieczka z miejsca wypadku

    5. brak uprawnien

    nie ma nic o obowiazkowym przegladzie technicznym

  • 15. Data: 2019-05-06 16:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 06.05.2019 o 16:09, J.F. pisze:

    >Z OC ubezpieczyciel wypłaci ofierze, ale potem to odszkodowanie
    >ściągnie
    >z właściciela pojazdu w formie regresu.

    A uzasadnij ... cytatem n/t regresow ze stosownej ustawy .

    J.

  • 16. Data: 2019-05-06 16:51:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 16:44, WS pisze:
    > 4. ucieczka z miejsca wypadku
    >
    > 5. brak uprawnien
    >
    > nie ma nic o obowiazkowym przegladzie technicznym

    uciekł, zacierał ślady, udawał durnia itp itd:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 17. Data: 2019-05-06 16:54:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 06.05.2019 o 15:13, J.F. pisze:

    >złamanie kości strzałkowej to nie strata ?:)

    strata niewatpliwa. Wiec i zachowanie kary godne :-)

    Ale ... w kwestii winy, to moze nie wiedzial o tym zlamaniu ...

    >tradycyjnie szpital i pogotowie powiadamiają Policaj, kiedy jest
    >zgłoszenie się poszkodowanego w zdarzeniu drogowym, widocznie kobieta
    >nie chciała mówić skąd to złamanie kości

    A to swoja droga.
    Mnie tylko ten samochod zaciekawil, bo nie tak latwo zapakowac rower
    do zwyklego osobowego auta.

    No chyba, ze jakis zwolennik i mial bagaznik zewnetrzny.

    To jest nieuzasadnione uzasadnienie.

    J.

  • 18. Data: 2019-05-06 16:59:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 4:56:24 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Mnie tylko ten samochod zaciekawil, bo nie tak latwo zapakowac rower
    > do zwyklego osobowego auta.
    >
    > No chyba, ze jakis zwolennik i mial bagaznik zewnetrzny.

    e... jak sie zdejmie kola to nie ma problemu ;)
    kolega kiedys w dwie osoby + 2 rowery szosowe w srodku jechal na zawody kia picanto
    ;)

    WS

  • 19. Data: 2019-05-06 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Brak tych badań może co najwyżej mieć znaczenie dla odszkodowania.
    > Ubezpeiczyciel ściągnie w regresie od właściciela pojazdu.

    Poprosze o odpowiedni przepis...
    ZTCP regres jest dokładnie opisany co do mozliwych sytuacji jego
    zastosowania i jakos braku badan tam nie widze...

    cytat:
    Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych dokładnie określa zasady działania
    regresu nietypowego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ubezpieczyciel
    może dochodzić roszczeń od kierującego pojazdem jeśli ta osoba:
    wyrządziła szkodę umyślnie

    uczestniczyła w wypadku, znajdując się pod wpływem alkoholu lub innych
    środków odurzających (np. narkotyków)

    weszła w posiadanie pojazdu na wskutek popełnienia przestępstwa
    (przykład: kradzież samochodu)

    zbiegła z miejsca wypadku

    nie posiadała wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem (uwaga: ta
    zasada nie obowiązuje w sytuacjach związanych z ratowaniem życia
    ludzkiego lub mienia, a także podczas pościgu za sprawcą przestępstwa)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 20. Data: 2019-05-06 17:03:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet jest taki obowiązek.

    Oboje się mylicie. Nikt z was nie ma racji!

    Jest taka możliwość (ale mało prawdopodobne, żeby była skuteczna), nie
    ma takiego obowiązku, ba, nie ma w ogóle wspomnianego takiego przypadku
    w ustawie o ubezpieczeniach OC. Robert - serio? Znowu?

    Shrek