  • 91. Data: 2007-04-24 08:30:19
    Temat: Re: Cieżkie naruszenie warunków umowy o prace przez Pracodawce.....
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a):

    > Skończ już bredzić o nieudolności pracodawcy.

    To Ty trąbisz, że nie masz na wypłaty, moi pracownicy dostają je w
    terminie. :-P

    > Całe szczęście, że jakoś potrafię uniknąć zatrudnienia takich marudów
    > bo bym się chyba pociął albo rzucił pod pociąg :(

    Powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 92. Data: 2007-04-24 08:39:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik krys napisał:
    > To Ty trąbisz, że nie masz na wypłaty,

    1. Nigdzie tak nie trąbię.
    2. Co to ma wspólnego z nieudolnością pracodawcy?

    > moi pracownicy dostają je w terminie. :-P

    A ile lat prowadzisz firmę?
    Czy też to jest państwowy urząd?

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 93. Data: 2007-04-24 09:07:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a):

    > 1. Nigdzie tak nie trąbię.
    > 2. Co to ma wspólnego z nieudolnością pracodawcy?

    1. Cały wątek udowadniasz, że normalne jest spóźnianie się z wypłatą, bo
    pracodawca nie ma kasy akurat.
    2. Proste jak konstrukcja cepa - pracodawca ma od tego głowę na karku,
    żeby podstawowe zobowiązania wykonać. To w jego interesie jest
    wynagrodzenie pracownika, jeśli chce liczyć na lojalność.

    > A ile lat prowadzisz firmę?

    15 lat istnieje firma, wystarczy? Co jak co, ale wypłaty ZAWSZE były na
    czas.

    > Czy też to jest państwowy urząd?

    A co państwowy urząd ma wspólnego z normalnie działająca firmą, która
    pieniadze musi _zarobić_?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 94. Data: 2007-04-24 09:30:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Możesz sobie co chcesz zadekretować a praw przyrody, rynku, losowości nie
    > usuniesz ani nie zmienisz.
    Tak ale prawo zazwyczaj kształtuje reguły a nie wyjątki. Wyjątki się
    zdarzają i trzeba sobie z nimi radzić, choć i tu ni byłbym tak optymistyczny
    bo jak mówią "na wszystko znajdzie się paragraf"

    > Dlatego, że jest to w ich interesie.
    > Inaczej mogę być zmuszony ich zwolnić, proste prawda?

    wszystko to co mówisz jest jakby skażone punktem widzenia pracodawcy nie
    uzwzględniającego innych punktów widzenia.
    Dlaczego zakładasz że wiesz co jest w ich interesie? Dlaczego zakładasz że
    wasza wspólnota interesów jest bezwarunkowa i niezmienna.
    Może warto dopuścić do siebie myśl że interes pracownika może być inny niż
    Ty go postrzegasz ?
    Z Twoich wypowiedzi wnioskuję że tam gdzie kończy się wasza wspólnota
    interesów (ale tylko "wspólnota" z Twojego punktu widzenia), tak naprawdę
    kończy się tylko Twój interes. Wtedy pracownik jest zwalniany/ nie dostaje
    pracy, staje się tym "złym" a winne wszystkiemu jest otaczające prawo,
    przepisy, rzeczywistość której się nie akceptuje jeżeli nie jest w 100%
    zbieżna z Twoim o niej wyobrażeniem.

    > Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!
    >
    > W jakim Ty kraju żyjesz?
    Żyję w tym kraju, pracuję w czysto polskiej frmie, która nigdy w swej
    historii nie spóźniła się z wypłatą wynagrodzeń, płaci premie, funduje
    szkolenia, wyjazdy integracyjne dla pracowników, dofinansowuje studia i
    ułatwia im życie na różne sposoby (np udostępnia w weekendy lub popołudniami
    samochody osobowe i dostawcze aby pracowniy mogli załatwić jakieś swoje
    pilne sprawy). Wyznacznikiej jakości stosunków z pracownikami może być fakt
    że firma ta w ciągu blisko 17 lat istnienia nie miała nigdy z pracownikiem
    sprawy sądowej.
    Firma nie ma także ani złotówki zaległych zobowiązań i ma trochę zaległych
    należności ze strony kontrahentów, ale poprzez użycie różnych dostępnych
    instrumentów potrafi sobie z tym bezproblemowo radzić
    Jestem w tym układzie reprezentantem pracodawcy, zarządzam znaczną częścią
    tej firmy.
    Jednocześnie jestem pracownikiem i wiem że zawsze mogę znaleźć pracę inną,
    lepszą, lepiej płatną lub bardziej rozwijającą. I obie strony mają taką
    świadomość. Obie strony wiedzą że dopóki im wzajmnie na sobie zależy, będą
    podejmować działania umacniające tą relację. Obie strony wiedzą że nie ma w
    ich układzie miejsca na emocje i nikt z nikim tu małżeństwa nie zawierał.
    Jeżeli jednej stronie układ przestanie odpowiadać, poinformuje o tym drugą
    stronę aby skutki podjętych działań były obustronnie korzystne w takim
    zakresie jaki tylko jest możliwy.

    > Mylisz się.
    > Tak zawsze kończą Ci co zatrudniają ludzi, którzy mają własną firmę w
    > dupie.
    Znowu słowa skażone punktem widzenia właściciela.
    Dopuść że to nie jest ICH firma. To Twoja firma. Ty masz do wyboru setki
    pracowników, oni setki pracodawców. Twoja firma jest jedną z wielu i właśnie
    ten wybór stanowi o zmienności wspólnego interesu pracownika i pracodawcy.
    Nikt nie pracuje u Ciebie dlatego, że jesteś fajnym gościem (może jesteś).
    Jeżeli przestaniesz płacić lub pogorszysz warunki pracy ludzie odejdą i nie
    będzie w tym niczego dziwnego.
    --
    Jackare

  • 95. Data: 2007-04-24 09:34:46
    Od: ps <p...@g...pl>

    Arek napisał(a):

    > Bo i tak używają tych kart do swoich celów.

    Kart kredytowych? Hmm...

    Czyli pracodawcy wolno ma być korzystać z mienia pracownika.. czy w
    drugą stronę też? Znaczy pracownik pożyczy sobie z kasy tysiaka i
    samochód służbowy na 2-3 dniowy wyjazd nad morze?

  • 96. Data: 2007-04-24 11:56:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek pisze:

    [ciach...]

    Po tym co piszesz nie wierze że prowadzisz firmę, jesteś zbyt mało
    inteligentny na tak skomplikowane czynności. No chyba że prowadzisz
    "firmę" :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 97. Data: 2007-04-24 12:43:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Tak ale prawo zazwyczaj kształtuje reguły a nie wyjątki. Wyjątki się
    > zdarzają i trzeba sobie z nimi radzić, choć i tu ni byłbym tak
    > optymistyczny bo jak mówią "na wszystko znajdzie się paragraf"

    Ale o to się nawet nie sprzeczam. Oczywiste jest, że i pracodawcy i pracownikowi
    zależy na
    wypłacie w danym terminie.
    Życie jest jednak takie, że CZASEM mogą się zdarzyć poślizgi i to nie z winy
    pracodawcy
    a z zewnętrznych.
    Oczywiście można się przed tym zabezpieczyć trzymając kasę w bezruchu przez cały
    miesiąc,
    tylko, że to już wtedy nie ma nic wspólnego z efektywnym zarządzaniem finansami.

> [...]
    > Dlaczego zakładasz że wiesz co jest w ich interesie? Dlaczego zakładasz
    > że wasza wspólnota interesów jest bezwarunkowa i niemienna.

    Nie muszę zakładać, oni mi to sami mówią. Płyniemy na tej samej łódce, jeżeli ona
    utonie to
    wszyscy razem z nią.
    Oczywiście teraz łatwiej o pracę, ale szukanie nowej, przystosowanie się itd. to
    zawsze jest
    stres i nigdy nie wiadomo czy nie będzie gorzej.

    > Może warto dopuścić do siebie myśl że interes pracownika może być inny
    > niż Ty go postrzegasz ?

    To znaczy jaka? Jeżeli dla kogoś dobro firmy jest sprzeczne z jego własnym to jest to

    sabotażysta a nie pracownik i natychmiast trzeba się kogoś takiego pozbyć.

> [...]
    > interesów (ale tylko "wspólnota" z Twojego punktu widzenia), tak
    > naprawdę kończy się tylko Twój interes. Wtedy pracownik jest zwalniany/

    Nie zawsze jest tym złym, wystarczy, że jest tym nieodpowiednim.
    Nie jestem idealistą, wiadomo, że całe życie opiera się na walce i kompromisie
    pomiędzy
    interesem własnym a grupy, jest też lojalność wobec współpracowników lub jej nie ma.

    > a winne wszystkiemu jest otaczające prawo, przepisy, rzeczywistość której
    > się nie akceptuje jeżeli nie jest w 100% zbieżna z Twoim o niej wyobrażeniem.

    Jest aksjomatem, że im bardziej ustawodawca ingeruje w umowy pomiędzy pracownikiem a
    pracodawcą, im bardziej obkłada je przepisami, narzuca sztywne gorsety tym tej pracy
    jest
    jej mniej i gorszej jakości, jest kosztowniejsza i mniej wydajna dla obu stron.

> [...]
    > pracownikami może być fakt że firma ta w ciągu blisko 17 lat istnienia
    > nie miała nigdy z pracownikiem sprawy sądowej.

    Bardzo ładnie, ale - bez urazy - to jest przykład klasycznie patologicznej firmy.
    Premie - tak.
    Szkolenia, wyjazdy, dofinansowania i inne ułatwianie życia to już
    czysty socjalizm, który odbija się czkawką dla obu stron.
    Dlaczego firma nie wypłaca po prostu wyższych wynagrodzeń by pracownicy sami mogli
    kupić
    sobie auta, studia, wyjazdy itd. !?
    Firma to nie ochronka. Firma ma inne zadania do wykonania, jeżeli trwoni swoje środki
    na
    takie zabawy to jest to przykład typowo socjalistycznej patologii :(

    > Firma nie ma także ani złotówki zaległych zobowiązań i ma trochę
    > zaległych należności ze strony kontrahentów, ale poprzez użycie różnych
    > dostępnych instrumentów potrafi sobie z tym bezproblemowo radzić

    Ok.
    Ale jakimi kosztami wymiernymi i niewymiernymi w postaci spowolnienia rozwoju?
    Może niewielkimi, ale pamiętaj, że większość firm w tym kraju nie ma dostępu
    do ŻADNYCH instrumentów finansowych i ich mieć nie będzie.

    > Obie strony wiedzą że dopóki im wzajmnie na sobie
    > zależy, będą podejmować działania umacniające tą relację.

    Święte słowa, które wypowiadam od dłuższego czasu w tym wątku.

    > Obie strony
    > wiedzą że nie ma w ich układzie miejsca na emocje i nikt z nikim tu
    > małżeństwa nie zawierał.

    Kontakty międzyludzkie bez emocji? To akurat mrzonka.

    > Znowu słowa skażone punktem widzenia właściciela.
    [..]
    > Jeżeli przestaniesz płacić lub pogorszysz warunki pracy ludzie
    > odejdą i nie będzie w tym niczego dziwnego.

    Odejdą albo i nie.
    Bardzo niewielu ludzi decyduje się na zmiany dopóki nie ma już innego wyboru,
    dopóki nie staną pod ścianą.

    Dlatego mamy kraj taki a nie inny, ciągle te same zakłamane gęby w TV ,
    nieudolnych zarządców itd. itp.

    pozdrawiam
    Arek

  • 98. Data: 2007-04-24 12:44:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik ps napisał:
    > Czyli pracodawcy wolno ma być korzystać z mienia pracownika.. czy w
    > drugą stronę też? Znaczy pracownik pożyczy sobie z kasy tysiaka i
    > samochód służbowy na 2-3 dniowy wyjazd nad morze?

    Jeżeli otrzyma na to zgodę to w wyjątkowych sytuacjach - tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 99. Data: 2007-04-24 12:45:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Johnson napisał:
    > Po tym co piszesz nie wierze że prowadzisz firmę, jesteś zbyt mało
    > inteligentny na tak skomplikowane czynności. No chyba że prowadzisz
    > "firmę" :)

    Wielki ziew...

    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 100. Data: 2007-04-24 12:46:49
    Od: ps <p...@g...pl>

    Arek napisał(a):

    > Jeżeli otrzyma na to zgodę to w wyjątkowych sytuacjach - tak.

    No więc niech pracodawca poprosi pracownika o zgodę na jednorazowe
    przesunięcie terminu wypłaty.