  • 121. Data: 2007-04-24 20:30:17
    Temat: Re: Cieżkie naruszenie warunków umowy o prace przez Pracodawce.....
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f0gev1$d85$1@news.onet.pl Arek <a...@e...net> pisze:

    > Sorry, ale rozmawiajmy na jakimś poziomie, bo wysłuchiwanie takich
    > farmazonów nie ma żadnego sensu.
    > Poza wytwórnią pieniędzy NIKT nie ma *zapewnionej* płynności finansowej.
    > Nawet banki.
    To bez znaczenia.
    Po prostu nie rozumiesz mechanizmu odpowiedzialności na zasadzie ryzyka.
    Ktoś decyduje się na prowadzenie działalności w danym kraju, co oznacza
    prowadzenie jej w określonych warunkach (w tym legislacyjnych). Nie ma przy
    tym znaczenia, czy jest to decyzja świadoma i oparta na znajomości tych
    warunków, czy też nie - nieznajomość prawa szkodzi (truizm, ale prawdziwy).
    Nie ma także znaczenia, czy ten ktoś uznaje wspomniane warunki prawne za
    słuszne, czy też z góry dopuszcza możliwość ich łamania.
    Jak twierdzisz prowadzisz swój biznes w Polsce i nie robisz tego pod
    przymusem. Masz więc przestrzegać obowiązujących tu przepisów niezależnie od
    tego, co o nich sądzisz. Jeśli ci nie odpowiadają możesz przewidzianą
    ustrojem państwa drogą dążyć do ich zmiany. Jeśli nieodpowiada ci ta droga,
    możesz próbować ją samą zmienić za pomocą dostępnych prawnie mechanizmów.
    Jeśli spróbujesz inaczej - łamiesz prawo i odpowiadasz.
    Masz więc obowiązek terminowo płacić swoim za pracę, jeśli trzeba to
    zaciągnąć na wypłaty kredyt, sprzedać samochód, co pracownika zresztą
    obchodzi co zrobisz? On zrobił swoje, ty masz zrobić swoje - czyli płacić.
    A narzekać możesz sobie w poduszkę po powrocie do domu i basta. Tak to
    wygląda.
    Jeśli zdarzy ci się - bez względu na powód - incydent z naruszeniem tego
    obowiązku, to po prostu spróbuj wyjaśnić wszystko pracownikom i przeproś ich
    za kłopoty, być może raz czy dwa ci odpuszczą.
    To jest właśnie nieprzesadnie zformalizowany kontakt międzyludzki.

    Na zakończenie - pracodawca z punktu widzenia pracownika jest generalnie
    urządzeniem służącym do wymiany świadczonej pracy na środki finansowe
    niezbędne do zapewnienia utrzymania. Fajnie, jak to się łączy z pasją, albo
    chociaż zainteresowaniami, ale niekoniecznie taka fuzja się musi udać więc
    pozostańmy przy opcji sine qua non.
    Widzisz, urządzenie kiedy przestaje być potrzebne, to się je wyłącza i o nim
    zapomina aż do następnego razu. Toteż po odpracowaniu ustalonej liczby
    godzin pracownik wychodzi z pracy i pracodawca ("firma" - jak mawiają
    firmoidy) gówno go obchodzi - on żyje własnym życiem. A ty w sposób ustalony
    prawem masz mu za to płacić, a jak nie, to prawo (choć dalece niedoskonałe)
    przewiduje sankcje.
    I to wszystko. Im szybciej to pojmiesz, tym lepiej dla ciebie.

    --
    Jotte

  • 122. Data: 2007-04-24 21:02:30
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > Z drugiej strony znana mi jest pewna rodzinna firma (z dziada pradziada),
    > której pracownicy w "ciężkich czasach" parę miesięcy przepracowali bez,
    > lub z obciętą wypłatą, z własnej woli. Wiedzieli, że właściciel robi
    > wszystko by najpierw zrealizować zobowiązania wobez nich.

    i chwała im za to. Dziś czasy są cięższe na tyle że każdy ma swoje
    zobowiązania których niedopełnienie lub przeterminowanie powoduje
    najzwyklejsze kłopoty (rejestr dłuzników, zablokowanie dostępności kredytów
    itp).
    Dlaczego się nie przejmuję i nie mam żadnych sentymentów w takich
    sytuacjach?
    Ano dlatego, że wobec mnie nikt tez żadnych sentymentów nie ma i mieć nie
    będzie. Banki, dostawcy usług, mediów. Co ich obchodzą kłopoty mojego
    pracodawcy?
    Wiem że odbiega to od głównego wątku dyskusji bo mówię o sprawach
    długoterminowych, ale nawet karta kredytowa nieczego tu nie rozwiązuje,
    tylko napędza spiralę zadłużenia, co bowiem się stanie gdy zator płatniczy
    pracodawcy potrwa dłużej niż okres spłaty karty ? Pracodawcy nic, ale
    pracownik dostanie już podwójnie po tyłku.
    --
    Jackare

  • 123. Data: 2007-04-24 21:29:23
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > Socjalistyczne dyrdymały.
    > Tak naprawdę hoduje sobie tylko wrogów i brak szacunku.
    > Bo niestety tak to jest, że 99,99999999999% ludzi nie mogąc się
    > bezpośrednio odwdzięczyć za przysługę zaczyna nienawidzić przysługodowacę.
    > I nic z tym nie zrobisz, taki psychologiczny mechanizm, znany zresztą
    > ludzkości co najmniej do czasów Jezusa :)

    (...)
    > Ale ciągle będzie to socjalistyczny pomysł - socjał jak Ty to nazywasz
    > - działalność, która HAMUJE rozwój firmy, która NIE POWINNA być jej
    > sferą działalności.

    > A mnie to tylko cieszy.
    > Bo takie firmy giną w konkurencji ze mną.
    Nie giną. Ja mówię o duzych firmach które zapewne mają zupełnie inny rynek
    docelowy (inne duże firmy, wielomilionowe kontrakty, rynek instytucji
    państwowych, rynki koncesjonowane).
    Tych firm nie interesują rynki niszowe dopóki nie osiągną one odpowienio
    interesującej wartości - wtedy na nie wchodzą i albo konkurencję wykupują
    albo niszczą.
    Siłą dużych firm jest ich bezwładność. Korporacja siłą bezwładności potrafi
    przetrwać na rynku nawet i 10 lat nawet pomimo tego że będzie mniej sprawna
    i efektywna niż małe firmy. Siłą inercji może przetrwać długie okresy gdy
    przynosi straty.
    Siłą dużych firm jest alokacja aktywów. Lokowanie nadwyżek w papierach
    wartościowych i innych instrumentach finansowych które powodują przyrost
    kapitału z pominięciem jakiejkolwiek działalności operacyjnej.
    Dla małych firm 10 lat to często nieprzewidywalna wieczność.

    To co ty nazywasz socjalistycznym marnotrastwem inni postrzegają jako jeden
    z mechanizmów zarządzania zasobami ludzkimi. W dodatku całkiem skuteczny.
    Dam Ci kolejny przykład:
    Z analiz wynika że średni okres rotacji na kluczowych stanowiskach wynosi np
    4 lata. Chciałbyś ten okres wydłużyć. Co byś zrobił?
    Ja np mogę uruchomić dla kluczowych pracowników marchewkę polegającą na tym
    że dla tych pracowników otworzę programy inwestycyjne o dużej zyskowności
    rzędu powiedzmy 30% rocznie i dołączę do umowy opcję polegającą na tym że po
    np 6 latach pracy z określonymi efektami taki program o określonej wartości
    (np 120 tyś zł) przejdzie na własność pracownika. Do tego momentu
    właścicielem konta jest firma. Pracownik odejdzie wcześniej - nie otrzyma
    opcji, pieniądze pozostaną w firmie i będą mogły być wykorzystane
    jakkolwiek, zostanie - otrzyma to co wkalkulowałem i tak w koszty tego
    pracownika. Jeżeli rzeczywista zyskowność będzie większa - nadwyżkę mogę
    pozostawić w firmie,jeśli mniejsza - pracownik otrzyma mniej pieniędzy.

    Jeżeli dasz pracownikowi po prostu bardzo wysokie wynagrodzenie, ten może i
    tak odejść nim inwestycja w niego zwróci się a gdy dajmy na to wyślesz go
    na kosztwne szkolenie konieczne do realizacji zadania, strat będzie
    potrójna (koszty, czas i wdrożenie nowego pracownika).
    W pisywanym wyżej przypadku, pracownik ma długoterminową marchewkę. Koszty
    tej marchewki w czasie nie są duże a dodatkowo marchewka może pracować dla
    firmy i to podówjnie: przynosi zyski bezpośrednie i motywuje pracownika
    --
    Jackare

  • 124. Data: 2007-04-24 23:10:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > To bez znaczenia.
    [..]

    Masz rację. Twoje podejście jest bez znaczenia.

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 125. Data: 2007-04-24 23:18:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Nie giną.

    Giną.

    Dlatego zadepczą nas Hindusi czy też Ci od codziennego
    straszaka - Chińczycy.

    > To co ty nazywasz socjalistycznym marnotrastwem inni postrzegają
    > jako jeden z mechanizmów zarządzania zasobami ludzkimi.

    Zasoby ludzkie?
    Nie ma czegoś takiego jak zasoby ludzkie.

    > Dam Ci kolejny przykład:
    [..]
    > W pisywanym wyżej przypadku, pracownik ma długoterminową marchewkę.

    Ale opisana przez Ciebie marchewka to czysty kapitalistyczny pomysł na
    utrzymanie pracownika - za grosz nie ma w tym socjalizmu.
    Natomiast wcześniej - przedszkola, wczasy itd.- wymieniałeś czysto
    socjalistyczne porojone pomysły.

    Tak na marginesie - nie czepiam się, nie atakuję, tylko zwracam uwagę -
    uważaj na pisownię skrótu od tysiąc itd. Prawidłowo jest tys. a nie tyś.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 126. Data: 2007-04-24 23:43:19
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 23:02:30 +0200, Jackare napisał(a):

    > i chwała im za to.
    Tak, chwała bo mieli _prawo_ zachować się inaczej.

    > każdy ma swoje zobowiązania których niedopełnienie lub
    > przeterminowanie powoduje najzwyklejsze kłopoty
    A niektórzy z dyskutantów nie chcą przyjąć do
    wiadomości, że tłumaczenia przy kasie supermarketu o
    przejściowych trudnościach i gorszej koniunkturze byłyby
    groteskowe. Praca to towar jak każdy inny i należy się
    za niego zapłata. Przywołany przeze mnie przykład ma
    jednak swój odpowiednik w małym sklepiku gdzie znany i
    stały klient może wziąć towar bez pieniędzy i zapłacić w
    drodze powrotnej z pracy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 127. Data: 2007-04-25 05:32:26
    Od: ps <p...@g...pl>

    Arek napisał(a):

    > Na piśmie? Notarialnie podpisaną?
    >
    > Naprawdę tak bardzo chcesz formalizować stosunki międzyludzkie?

    A Twoją zgodę na pożyczenie sobie firmowych pieniędzy z kasy, i
    samochodu, też ma mieć na piśmie, czy na gębę?

  • 128. Data: 2007-04-25 07:49:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Tak na marginesie - nie czepiam się, nie atakuję, tylko zwracam uwagę -
    > uważaj na pisownię skrótu od tysiąc itd. Prawidłowo jest tys. a nie tyś.

    Dzięki.
    Staram się o tym pamiętać ale miękka wymowa zabija czujność no i tu moją
    nogą bywają skróty od tysiąca i godziny :)
    --
    Jackare

  • 129. Data: 2007-04-25 07:53:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > utrzymanie pracownika - za grosz nie ma w tym socjalizmu.
    > Natomiast wcześniej - przedszkola, wczasy itd.- wymieniałeś czysto

    Przecież to się niczym nie różni. Dla pracodawcy i jedno i drugie są TYLKO
    wydanymi pieniędzmi z tym że mechanizm oddziaływania na pracownika jest inny
    i generalnie adresowany do różnych grup pracowników.
    --
    Jackare

  • 130. Data: 2007-04-25 15:07:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Przecież to się niczym nie różni.

    Ależ różni i to zasadniczo!
    W pierwszym przypadku - przedszkola, wczasy itd. - firma próbuje
    organizować życie pracownikowi zamiast mu wypłacić wynagrodzenie by mógł
    sobie opłacić przedszkole , wczasy itd.

    W drugim przypadku czysto kapitalistycznie wiąże efekty firmy z
    profitami dla pracownika.

    pozdrawiam
    Arek

    --