  • 1. Data: 2004-01-09 10:58:37
    Temat: Cięzki pytanie...
    Od: "bochen" <b...@h...pl>

    Mam pewne trudne pytanie i mam nadzieje ze ktos mi pomoze...

    Jest taka sprawa dwoje judzi O1 i O2 prowadza firme ale nie maja nigdzie
    zapisow ze sa spółką czy czyms podobnym.
    O1 i O2 rozliczani sa razem poprzez jedno biuro rachunkowe jedne ksiegi
    itd...

    Teraz O2 sklada pozew do sadu z uzasadnieniem ze O1 utrudnia prace O2.
    O1 jednak chce jedynie aby O2 pracował osobiście a w przypadku gdy O2 nie
    moze sie stawic do pracy, O2 powinien dostac 60% normalnego wynaglodzenia i
    z tego jeszcze oplacil ew czlowieka zastepujacego O2.

    Czy taka sprawa (mam nadzieje ze w miare jasno to przedstawilem) jest do
    wygrania przez O1?

    --
    Pozdrowienia,
    B.

  • 2. Data: 2004-01-12 19:30:12
    Temat: Re: Cięzki pytanie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, bochen wrote:

> [...]
    >+ zapisow ze sa spółką czy czyms podobnym.
    >+ O1 i O2 rozliczani sa razem poprzez jedno biuro rachunkowe jedne ksiegi

    Albo ja czegoś tu doczytać nie umiem, albo to nie jest w Polsce.
    Jeśli to nie jest spółka - to firmę osoby fizycznej stanowi jej imię
    i nazwisko, wobec tego księgi NIE MOGĄ być wspólne.

    >+ Teraz O2 sklada pozew do sadu z uzasadnieniem ze O1 utrudnia prace O2.
    >+ O1 jednak chce jedynie aby O2 pracował osobiście a w przypadku gdy O2 nie
    >+ moze sie stawic do pracy,

    Jakiej "pracy" skoro piszesz ze prowadzą działaność gospodarczą ??
    I jak "utrudnia" ?

    >+ O2 powinien dostac 60% normalnego wynaglodzenia

    Czego ?? (nie, nie chodzi mi o "litrówki" :)). Przecież oni
    wynagrodzenia NIE MAJĄ. Jak przypadkiem z różnicy między
    przychodem a kosztami zostanie - to mogą sobie wziąć.
    Każdy swoje, przecież piszesz że prowadzą ODRĘBNE działalności.
    [...]
    >+ (mam nadzieje ze w miare jasno to przedstawilem)

    Zapewniam cię że nie. IMHO istotny jest status formalnoprawny,
    a ten zaciemniłeś kompletnie :(
    DG 1-osobową prowadzi się na *własny rachunek*, rozliczenia
    między owymi osobami to są rozliczenia *między firmami* !
    Jakie umowy pozawierali ?
    Według tych umów niech się sądzą... :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)