  • 11. Data: 2015-07-21 11:39:56
    Temat: Re: Ciepła woda od monopolisty na siłę :-/
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-07-20 o 23:59, t-1 pisze:

    > Tu jest jakaś ściema.
    > Kanały, szczególnie kominowe są indywidualne dla każdego mieszkania w
    > pionie, a woda jest ze wspólnej jednej rury.
    > Więc wystarczył by jeden kanał z parteru.

    No ale to chyba dopiero w miarę nowych blokach. W których
    wielkopłytowych wieżowcach masz indywidualne kominy dla każdego
    mieszkania? Są połączone co drugi czy trzecie piętro i m.in. dlatego
    jest tam zakaz mechanicznego wymuszania obiegu (wiatraki, wyciągi kuchenne).
    Gdyby blok był nowy to podejrzewam, że przewidziane byłoby miejsce na
    jedną rurę z wodą i nie trzeba by było kombinować.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-07-22 16:49:44
    Od: Grzegorz <g...@a...fikcyjny.pl>

    Witam ponownie.
    No to zdjęli mi "junkersa", obcięli i zaślepili rurę gazową, rozkuli
    kilka kafli i przewód kominowy w którym umieszczony jest zawór i
    wodomierz. Do tego rurka PEX z kilkoma kolankami doprowadzająca wodę do
    "starej" rury ciepłej wody w mieszkaniu. Ogólnie duża "dziura" w kaflach
    po junkersie i wyciętych kilka płytek w kierunku przewodu kominowego.
    Moja Kobita jak to zobaczyła, to mało nie dostała zawału i musiała sobie
    łyknąć tabletkę na uspokojenie. Doprowadzenie wody rurką PEX zostało tak
    zrobione, że w żaden sposób nie położę na tym nowych płytek (część rurki
    i kolanko wystają 3cm nad powierzchnię płytek) i tak "ma być" bo firma
    instalatorska ma zrobić przyłącze do istniejącej instalacji i na tym
    koniec. Walory estetyczne, to już nie ich sprawa. Czyli na "dzień dobry"
    będę to musiał wyrwać, skuć następne dwie kafelki i zrobić nowe
    podejście od wodomierza c.c.w. do istniejącej instalacji w taki sposób
    aby je schować pod płytkami.
    Zrobiłem sobie pamiątkowe zdjęcia jak łazienka wyglądała przed i jak
    wygląda po "modernizacji". Rozdam je mieszkańcom bloku, w którym
    mieszkają moi rodzice w ramach akcji marketingowej ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 13. Data: 2015-07-22 17:12:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-22 o 16:49, Grzegorz pisze:

    > Zrobiłem sobie pamiątkowe zdjęcia jak łazienka wyglądała przed i jak

    Pokaż.

    --
    Liwiusz