  • 1. Data: 2005-06-01 20:43:30
    Temat: Cartall - Mapa Polski 2001 - kara za uzycie na WWW
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    Witam.
    Sytuacja jest taka.
    Uzylem w 2001 kawalek mapy polski 2001 na stronie www firmy w celu
    zaznaczenia lokalizacji siedziby. Maly kawalek z zaznaczona kropka i nazwa
    firmy na mapie.

    W poniedzialek dostalem pismo ze zlamalem 1000 paragrafow i mam zaplacic
    kare za
    -uzycie bez zgody firmy w celach zarobkowych (nie prywatnych)
    -zmiany graficzne bez zgody
    - nie podpisanie jaka to mapa i czyja
    W sumie 800zl kary + co ciekawe 600zl licencja na nastepny rok, choc juz to
    wykasowalem i mam ich gleboko razem z ich mapa.
    Nie mam juz tego programu i nie mam licencji. Na www Cartalla oczywiscie
    cennika brak, bo sie zastanawiam skad takie ceny dla firm skoro mapa 2005
    koszci 50zl na allegro.
    Poza tym to byla mapa 2001 i czy cena licencji i kary nie powinna sie
    odnosic do mapy 2001 a nie 2005 ?

    Co dziwne, ojciec uhandlowal kare z 3 stawek do 2, wiec z tego widac ze to
    chyba raczej jest szukanie jelenia i wyciagniecie kasy takiej jaka da jelen
    niz jakis sumy ustalone z gory.

    Co wy na to ? Ktos uzywa tego w firmie ? Jakie sa ceny za reprodukcje tej
    mapy ?

    Tak swoja droga na mysl by mi nie przyszlo ze do takich rzeczy trzeba miec
    koncesje choc mam oryginalny program.

    dzieki za pomoc

    --
    MC

  • 2. Data: 2005-06-01 21:15:39
    Temat: Re: Cartall - Mapa Polski 2001 - kara za uzycie na WWW
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PolandMET.com" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    Z tego co widzę, to przyszedłeś z pl.rec.gps :-) Zastanawiałem się, czy
    tam odpisać, czy poczekać, jak tu zajrzysz. Rzuć okiem na wątek na
    tamtej grupie sprzed jakiś dwóch miesięcy, gdzie wyciągałem właśnie
    podstawy prawne i wyjaśniałem, w jakim zakresie mapy są chronione i
    przez jakie ustawy. Bo mapa sama w sobie nie jest chroniona przez prawo
    autorskie, bo dziełem nie jest, tylko przez prawo kartograficzne.

    Pierwsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć, to skąd oni
    wiedzą, ze to ich mapa, a nie mapa, którą sam narysowałeś patrząc na ich
    mapę. No bo plagiatu Ci przecież zarzucić nie mogą tylko dlatego, że
    Kraków narysowałeś na zachód od Bochni. Tak wiec napisz im, że to nie
    jest ich mapka, tylko mapka po prostu do ich mapka podobna i tyle. A
    podobna, bo ten sam obszar przedstawia, to trudno, by była inna.

  • 3. Data: 2005-06-01 23:48:16
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

> [...]
    > jest ich mapka, tylko mapka po prostu do ich mapka podobna i tyle. A
    > podobna, bo ten sam obszar przedstawia, to trudno, by była inna.

    Tylko to widac ze to ich mapa.
    Tzn, kolory, czcionki,
    natomiast nie ma ani grama ekranu poza mapa po ktorym mozna by rozpoznac ta
    mape i udowodnic ze to ich
    Ale jak pojda do sadu to co, moge przegrac lub zaplacic i tak wiecej

  • 4. Data: 2005-06-01 23:50:29
    Od: "PolandMET.com" <m...@m...net>

    A tu te mapki
    www.meteoryt.net/ebay/mapa2-.jpg