  • 1. Data: 2004-08-13 05:56:36
    Temat: CZY UBEZPIECZYCIEL MOŻE ODMÓWIĆ UBEZPIECZENIA?
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

    Chodzi mi o ubezpieczenie Auto-Casco samochodu , chcę ubezpieczyć samochód
    zgodnie z "ogólnymi warunkami ubezbieczenia" danej firmy na kwotę taka jaka
    widnieje na potwierdzonej przez urząd skarbowy umowie kupna-sprzedaży.
    Firma odmawia twierdząc że może jedynie ubezpieczyć ale na kwotę 20% niższą -
    naruszając tym samym swoje "ogólne warunki".
    Czy mają do tego prawo ?

  • 2. Data: 2004-08-13 16:23:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <r...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    No to napisz, jakie to warunki są w tych warunkach, byś my mogli ocenić, że
    je narusza. Podejrzewam, ze chcą ubezpieczyć zgodnie z ceną z takiej malej
    książeczki. Czy masz jakieś nietypowe wyposażenie w samochodzie podnoszące
    jego wartość rynkową?

  • 3. Data: 2004-08-14 12:25:33
    Od: "Wacław Chromik" <w...@i...pl>

    Jest umowa dobrowolna, więc obie strony, zgodnie z prawem cywilnym, muszą
    zaakceptować jej warunki. Tak na "chłopski rozum" sądzę....Pozdr

  • 5. Data: 2004-08-15 19:07:19
    Od: r...@i...com.pl

> [...]
    > książeczki. Czy masz jakieś nietypowe wyposażenie w samochodzie podnoszące

    W tych warunkach są takie warunki jak podałem w moim zapytaniu , powtórzę :
    kwota jaka widnieje na potwierdzonej przez urząd skarbowy umowie kupna-
    sprzedaży jest podstawą do przyjęcia wartości ubezpieczenia.

    Tymczasem przedstawicielka firmy nie bacząc na moją umowę kupna-sprzedaży
    powiedziała że mogą ubezpieczyć jedynie na kwotę o 20% niższą od tej , która
    widnieje na umowie , a jak mi się nie podoba , to do widzenia , nikt mnie nie
    zmusza do zawarcia Auto-Casco w ich firmie

  • 4. Data: 2004-08-15 19:07:19
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

  • 6. Data: 2004-08-15 19:38:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <r...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    No cóż, to w sumie kwestia umowy cywilnej. Powinni się trzymać własnego
    regulaminu, ale w tej sytuacji. to możesz co najwyżej spróbować zawrzeć tę
    umowę u któregoś z ich agentów. Przecież nie będą wiedzieć, że ktoś
    spiętrzył problem. Płacisz tyle samo przecież.

    Z tym, że przejrzyj uczciwie te warunki, czy tam nie ma jakiegoś wyjątku od
    zacytowanej przez Ciebie reguły. A jak nie, to znajdź innego
    ubezpieczyciela.

  • 7. Data: 2004-08-16 05:41:37
    Od: "Krzysztof" <r...@i...com.pl>

    > Jest umowa dobrowolna, więc obie strony, zgodnie z prawem cywilnym, muszą
    > zaakceptować jej warunki. Tak na "chłopski rozum" sądzę....Pozdr

    Ale jedna strona ogłaszając swoje "ogólne warunki ubezpieczenia" deklaruje na
    jakich zasadach może zawrzeć ubezpieczenie. Następnie , przy zawieraniu umowy
    odstępuje od nich - niekorzystnie dla klienta.
    Oczywiście klient może iść do innej firmy , ale ta firma robi ludzi w konia ,
    bo nie uznaje sama swoich deklaracji zawartych w tych "ogólnych warunkach".
    Moje pytanie brzmi więc : czy firma ubezp. może odmówić ubezpieczenia na
    warunkach określonych w swoich "ogólnych warunkach ubezp." ???