  • 1. Data: 2004-08-12 23:03:17
    Temat: Jaka może być podstawa i konsekwencje oskarżenia o przestępstwo z art.155 KK?
    Od: ">:>: JolantaM :<:<" <j...@w...pl>

    Witam!
    Sprawa jest delikatna i bardzo poważna.
    Zmarło małe dziecko - 6 tygodni, sekcja wykazała ostrą niewydolność
    oddechowo-krążeniową i śmierć w czasie snu (?)
    Maleństwo,po nakarmieniu spało z matką,która nie słyszała żeby płakało czy
    wydawało jakieś dźwięki.
    Kiedy obudziła się po czterech godzinach było już martwe, prawdopodobnie od
    dwóch godzin.
    Matka - samotnie wychowująca trójkę dzieci (to najmłodsze byłoby czwarte)
    została powiadomiona o wszczęciu śledztwa (art.155 KK).
    Co wszczęcie śledztwa może oznaczać dla matki dziecka?Jakie mogą zostać
    postawione zarzuty?
    Na co mam ją przygotować?
    Dziewczyna jest w fatalnym stanie psychicznym - zresztą nie ma się czemu
    dziwić.
    Jak mogę jej przybliżyć procedury i ewentualne sytuacje,z którymi się
    spotka,żeby nie poczuła się zaszczuta i poradziła sobie z tym wszystkim.
    Proszę o pomoc osoby,które mogą mi takiej rady udzielić.
    Myślę,że najlepiej na priv.

    Jola
    Pisząc do mnie usuń "_bez_spamu" z adresu

  • 2. Data: 2004-08-12 23:21:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ">:>: JolantaM :<:<" <j...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cfgt5s$jsj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Wszczęto postępowanie, by wyjaśnić, czy czasem matka mu nie pomogła. Co może
    oznaczać to dla matki? Najpewniej przesłuchanie. Policja pewnie nie miała
    innego wyjścia, bo lekarz nie podpisał karty zgonu nie mogąc ustalić
    przyczyny. prokurator, by sekcję zarządzić, musiał wszcząć postępowanie.
    Jeśli matka ma czyste sumienie, to w zasadzie poza wątpliwą w tej sytuacji
    przyjemnością przesłuchania innych komplikacji nie widzę. Natomiast jeśli
    postępowanie dostarczy dowodów na to, że niestety nie ma czystego sumienia,
    to oznacza poważne komplikacje opisane w art. 155 kk.

  • 3. Data: 2004-08-13 00:05:01
    Od: ">:>: JolantaM :<:<" <j...@w...pl>

    > Wszczęto postępowanie, by wyjaśnić, czy czasem matka mu nie pomogła.
    Tego się domyślam...

    > Jeśli matka ma czyste sumienie, to w zasadzie poza wątpliwą w tej sytuacji
    > przyjemnością przesłuchania innych komplikacji nie widzę.

    Tylko taką ewentualność można brać pod uwagę.

    Bo nie sądzę żeby można oskarżyć o to,że specjalnie była zmęczona i
    specjalnie zasnęła?
    Czy np.to,że w pokoju było bardzo gorąco i duszno może być czymś,co obciąża
    matkę jako opiekuna?

    Dziękuję za odzew.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-08-13 16:12:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ">:>: JolantaM :<:<" <j...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cfh0kk$t1r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    To jest bardzo delikatna materia i bez znajomości materiałów postępowania,
    to trudno powiedzieć, o co chodzi. To jeszcze może się rozwinąć w nieumyślne
    spowodowanie śmierci, jeśli nie da się dowieść, że matka to zrobiła celowo,
    ale okaże się, że kładąc się z dzieckiem do łóżka powinna była wziąć pod
    uwagę, że może je przygnieść. Mało się na tym znam. Ale dwójkę dzieci mam i
    z mojego doświadczenia wynika, że w gorącym i dusznym pokoju nie umierają.

    Najprawdopodobniej dziecko albo zostało przykryte kołdrą lub poduszką, albo
    nawet [przez śpiącą matkę przygniecione (ale pewnie wówczas byłyby jakieś
    obrażenia chirurgiczne).