  • 1. Data: 2008-01-25 09:22:58
    Temat: [CYFRA+] Czy umowa może PRZECZYĆ LOGICE ???
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Chodzi mi o "haczyk" w umowie na abonament Cyfry+
    brzmi to tak:

    1. Umowę można wypowiedzieć 30 dni przed jej końcem.
    2. Po okresie obowiązywania umowy umowa ulega przedłużeniu na czas
    nieokreślony z 3 mies. wypowiedzeniem.

    Logicznie jest to sprzeczność sama w sobie.

    Już nie mówię czy jest to sprzeczne z przepisami prawa, bo o ile wiem to
    ustawy nie mogą być sprzeczne z zasadami wnioskowania logicznego. Inaczej
    NIC by nie miało sensu...

    --
    Seryozha

  • 2. Data: 2008-01-25 09:30:32
    Temat: Re: [CYFRA+] Czy umowa może PRZECZYĆ LOGICE ???
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Liwiusz wrote:

    > A czy możesz wskazać tę sprzeczność, bo ja jej nie widzę?

    "umowę można wypowiedzieć na miesiąc przed końcem jej obowiązywania"

    jeśli jest koniec jej obowiązywania to po co ją wypowiadać?

    --
    Seryozha

  • 3. Data: 2008-01-25 09:33:18
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    > "umowę można wypowiedzieć na miesiąc przed końcem jej obowiązywania"
    >
    > jeśli jest koniec jej obowiązywania to po co ją wypowiadać?

    dalej:

    " 2. Po okresie obowiązywania umowy umowa ulega przedłużeniu na czas
    nieokreślony z 3 mies. wypowiedzeniem."

    po okresie obowiązywania nie może już nic obowiązywać

    --
    Seryozha

  • 4. Data: 2008-01-25 09:42:18
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Liwiusz wrote:
    > Umowa zawarta na czas określony przechodzi
    > na czas nieokreślony, a na miesiąc przed upływem okresu, na jaki została
    > zawarta, można ją wypowiedzieć.

    umowa została zawarta na DANY OKRES więc po co ją wypowiadać???

    ...i to jeszcze NA MIESIĄC PRZED OKRESEM OBOWIĄZYWANIA???

    --
    Seryozha

  • 5. Data: 2008-01-25 09:43:43
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Aleksander wrote:
    > Umowe OC na samochód też zawierasz na rok i co ?
    > Jest również automatycznie przedłużana na kolejny rok i
    > jest to nawet uregulowane odpowiednią ustawą.

    właśnie! ustawą na OC!

    czy ta ustawa dotyczy też TELEWIZJI???

    --
    Seryozha

  • 6. Data: 2008-01-25 09:57:25
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Liwiusz wrote:
    > Przypuszczam że takiej umowy nie można rozwiązać za wypowiedzeniem.
    > Jedynie na minimum miesiąc przed upływem okresu można poinformować o
    > braku chęci przedłużenia.

    to po co jest w ogóle jakiś TERMIN "obowiązywania" umowy!!!?!?!?

    --
    Seryozha

  • 7. Data: 2008-01-25 15:24:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Seryozha pisze:
> [...]
    > nieokreślony z 3 mies. wypowiedzeniem.
    >
    > Logicznie jest to sprzeczność sama w sobie.

    A czy możesz wskazać tę sprzeczność, bo ja jej nie widzę?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • 8. Data: 2008-01-25 15:32:33
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2008-01-25 15:33:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Seryozha pisze:

    > "umowę można wypowiedzieć na miesiąc przed końcem jej obowiązywania"
    >
    > jeśli jest koniec jej obowiązywania to po co ją wypowiadać?

    Zakładając, że jest faktycznie taki zapis, to jest to co najwyżej
    niezręczność w użyciu słów. Umowa zawarta na czas określony przechodzi
    na czas nieokreślony, a na miesiąc przed upływem okresu, na jaki została
    zawarta, można ją wypowiedzieć. Tak należy to rozumieć i nie ma w tym
    nic sprzecznego.

  • 10. Data: 2008-01-25 15:35:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Seryozha pisze:

    > dalej:
    >
    > " 2. Po okresie obowiązywania umowy umowa ulega przedłużeniu na czas
    > nieokreślony z 3 mies. wypowiedzeniem."
    >
    > po okresie obowiązywania nie może już nic obowiązywać

    Skoro tak twierdzisz, to nie płać, a przed sądem wygrasz, jeśli
    podzieli Twój tok rozumowania. W czym problem???